AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Skrevet 27. februar 2020 Jeg har begynt å jobbe med talen til bruden. Hva mener dere bør være med? Er det gammeldags å takke for bruden? Er litt redd for å bli for emosjonell siden begge er lettrørte. Humor er sikkert greit i moderate mengder, men redd for å bli for tullete/standup. Noen tips? Anonymkode: f96a0...469
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #2 Skrevet 28. februar 2020 https://www.sangerogtaler.no/brudgommens_tale/index.php Anonymkode: 3d65b...c9e
Krok1 Skrevet 28. februar 2020 #3 Skrevet 28. februar 2020 Det fineste er når man snakker fra hjertet, og ikke fra en mal man har fått på KG. Emosjonelt er også fint. Man kan ihvertfall berømme brudens foreldre for å ha oppdratt en fin datter, og takke for å ha blitt innlemmet i familien og sånn. Takke for bruden blir kanskje litt utdatert , kommer litt an på gruppen. De eneste talene jeg ikke har likt, er de som ramser opp kronologisk livsforløpet til brud eller brudgom, og der man snakker seg vekk fra tema (var i et bryllup der en onkel eller søskenbarn snakka i 25 minutter om søskens plassering i flokken). Jobber selv med tale, og har også tenkt å prøve å huske at man ikke må si alt man tenker på den dagen 😛
Anim92 Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Hvorfor i alle dager er det utdatert å takke for hverandre, On jeg og kjæresten gifter oss, skal han takkes opp og ned i mente for alt han har gjort og for at han velger å stå ved min side resten av livet. I grunnen er muligheten til å løfte han litt ekstra og vise hvor glad og takknemlig jeg er for han framfor familie og venner, en av hovedgrunnene til at jeg en dag vil gifte meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå