Krok1 Skrevet 27. februar 2020 #21 Skrevet 27. februar 2020 Med mindre du selv synes det er ekstremt skotten og ekkelt og har oppbevart tvilsomme ting under sofaen er det ikke farlig at smokken har ligget litt der, og nok ikke derfor han kaster opp. Så lenge han drikker og tisser er det heller ikke farlig at han er småspist et par dager. La ham litt cola eller annen brus, både væske, salt og rask næring er bra nå. Om det ikke gir seg til i morgen, ring fastlege. Det er uansett ikke lurt å dra omgangssyke inn på legevakta, det er en større trussel enn corona 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #22 Skrevet 27. februar 2020 Det høres ut som helt vanlig omgangssyke. Det er normalt og ikke farlig. Det gjør ikke noe at han ikke spiser noe særlig på noen dager, bare pass på at han får i seg væske, selv om det kommer opp igjen. Anonymkode: a48cb...ebf
Ayesh Skrevet 27. februar 2020 Forfatter #23 Skrevet 27. februar 2020 Tusen takk til alle som har svart 🙂 er blitt lettet etter å ha fått gode svar 🙂 har ett spm til...jeg tok av klærne hans oga feber. Men nå har han sovnet og har fortsatt ingen klær på. Lurer på om jeg skal legge teppe over han eller ikke? Skal han fryse?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #24 Skrevet 27. februar 2020 8 minutter siden, Ayesh skrev: Tusen takk til alle som har svart 🙂 er blitt lettet etter å ha fått gode svar 🙂 har ett spm til...jeg tok av klærne hans oga feber. Men nå har han sovnet og har fortsatt ingen klær på. Lurer på om jeg skal legge teppe over han eller ikke? Skal han fryse? Han skal selvfølgelig ikke fryse. Legg et ullteppe over han om han begynner å bli litt kald Anonymkode: 03d42...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #25 Skrevet 27. februar 2020 13 minutter siden, Ayesh skrev: Tusen takk til alle som har svart 🙂 er blitt lettet etter å ha fått gode svar 🙂 har ett spm til...jeg tok av klærne hans oga feber. Men nå har han sovnet og har fortsatt ingen klær på. Lurer på om jeg skal legge teppe over han eller ikke? Skal han fryse? Tuller du? Du har hatt så mange merkelige spørsmål her i tråden at jeg faktisk oppriktig blir bekymret. Selvfølgelig skal et barn som kaster opp ha væske og det skal på ingen måte ligge å fryse. Synes du bør ta kontakt med fastlegen i morgen og få litt råd om sykt barn, for det trenger du. Anonymkode: d8fa3...86c 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #26 Skrevet 27. februar 2020 Og salt. Salt tørr kjeks. Farris. Anonymkode: 72abf...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #27 Skrevet 27. februar 2020 Hvis gutten din våkner i natt kan evt prøve å ringe legevakten da, sikkert litt færre som ringer klokka 3 i natt😅 Anonymkode: bce77...fb0
Ayesh Skrevet 27. februar 2020 Forfatter #28 Skrevet 27. februar 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tuller du? Du har hatt så mange merkelige spørsmål her i tråden at jeg faktisk oppriktig blir bekymret. Selvfølgelig skal et barn som kaster opp ha væske og det skal på ingen måte ligge å fryse. Synes du bør ta kontakt med fastlegen i morgen og få litt råd om sykt barn, for det trenger du. Anonymkode: d8fa3...86c Unnskyld men jeg vet ikke alt
Ayesh Skrevet 27. februar 2020 Forfatter #29 Skrevet 27. februar 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tuller du? Du har hatt så mange merkelige spørsmål her i tråden at jeg faktisk oppriktig blir bekymret. Selvfølgelig skal et barn som kaster opp ha væske og det skal på ingen måte ligge å fryse. Synes du bør ta kontakt med fastlegen i morgen og få litt råd om sykt barn, for det trenger du. Anonymkode: d8fa3...86c Fastlegen min er ikke noe flink
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #30 Skrevet 27. februar 2020 2 minutter siden, Ayesh skrev: Fastlegen min er ikke noe flink Kjenner du noen leger eller kjenner du noen som kjenner noen? Anonymkode: 03d42...3fa
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #31 Skrevet 27. februar 2020 4 minutter siden, Ayesh skrev: Fastlegen min er ikke noe flink Kanskje helsestasjon kan komme med litt råd. Anonymkode: d8fa3...86c
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #32 Skrevet 27. februar 2020 - gi lite og ofte drikke om de kaster opp. Feks bare en slurk om gangen men flere ganger i timen. Vannis feks kan erstatte vann om det er vanskelig å gi drikke. - barnet skal ha behagelig temperatur. Er barnet varmt - kle av. Fryser det - kle på. - har barnet høy feber (over 39.5) eller smerter/ubehag så kan man gi paracet etter dosering på pakken. Ved lav feber er det som regel ikke nødvendig. Har barnet en tilstand/sykdom utenom er det lurt å forhøre seg med lege. - lurt å gi paracet rektalt ved oppkast. Gir man det ved mikstur og var et kaster opp vet man ikke hvor mye som har kommet i systemet. - blir det farge på urinen i bleiene er det tegn på at barnet er uttørket. Kontakt i såfall legevakt. - er barnet veldig slapp og uinteressert, puster raskt og man ser huden trekkes inn mellom ribbein eller det får utslett som ikke går bort når du trykker et glass mot det (petekkier) så ring legevakt. Ellers kan du godt ringe lege og få råd i morgen. God bedring! Anonymkode: 88417...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå