Gå til innhold

Kjøleskap til liten familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på hvor den her skulle vært, men jeg lurer altså på hvordan vanlige familier klarer seg med vanlige kombiskap, særlig om man handler 1 gang i uka?  Vi er 2 voksne (1 av oss spiser for 3, og 1 er nokså småspist) og 1 småbarn. Har jo nesten ikke plass til ukeshandlinga i kjøleskapet. Har større familier større kjøleskap eller hva?

Anonymkode: b5a29...aa8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er familie på 2 voksne og 2 tenåringer. Vi har ett helt kjøleskap på kjøkkenet og et kombiskap på vaskerommet. Perfekt.

Fram til vi var to voksne og ett barnehagebarn, klarte vi oss med ett kombiskap. Vi utvidet når barn nr to kom.

På hytta har vi ett kombiskap og det holder for en helgetur. I ferier og med besøk setter vi på kjølehjørnet. Det er digg. Bare å sette hele brett med frokost pålegg, gryter med middag, kaker og 6 pack  med brus rett inn ❤

Anonymkode: 4f571...827

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er familie på 2 voksne og 2 tenåringer. Vi har ett helt kjøleskap på kjøkkenet og et kombiskap på vaskerommet. Perfekt.

Fram til vi var to voksne og ett barnehagebarn, klarte vi oss med ett kombiskap. Vi utvidet når barn nr to kom.

På hytta har vi ett kombiskap og det holder for en helgetur. I ferier og med besøk setter vi på kjølehjørnet. Det er digg. Bare å sette hele brett med frokost pålegg, gryter med middag, kaker og 6 pack  med brus rett inn ❤

Anonymkode: 4f571...827

Ja, det gir mening. Jeg prøver å følge endel anbefalinger fra spare-guruer, men har innsett i det siste at et kombiskap er jo jammen ikke stort, egentlig! Idag handlet jeg for ut uka og jeg må stable inn diverse matvarer. Nei, neste gang får jeg meg separat kjøleskap og fryser.

Skrevet

Det holder ikke med et kombiskap dersom dere handler økonomisk.  Vi har en stor fryseboks og et fryseskap i tillegg.  

I fryseboksen legger vi kjøtt og fisk som vi kjøper inn i stort, partert og merket.  Der legger vi også bokser med ferdig kokt kjøttsuppe, fiskesuppe og kraft av forskjellige typer, og bokser med ertestuing, kålstuing og coleslaw. 

I fryseskapet har vi kaker, bær, gjærbakst og sauser (lager f.eks. sennepssaus, estragonsaus, hvit saus osv.).  Her fryses også ost ned, f.eks. rester. 

I fryseskapet (under kjøleskapet) ligger det kun middagsrester og fryst persille, gressløk o.l.  Plutselig er alle middagsrestene blitt en hel middag. 

Skrevet

Familie på 5 (to voksne, to tenåringer og en 8-åring), og vi klarer oss fint med et stort kombiskap. Jeg synes det høres rart ut å ikke få plass. Hvor mye mat trenger man i løpet av en uke liksom? Vi har jo skap til tørrmat også.

Anonymkode: 5083d...ae9

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Familie på 5 (to voksne, to tenåringer og en 8-åring), og vi klarer oss fint med et stort kombiskap. Jeg synes det høres rart ut å ikke få plass. Hvor mye mat trenger man i løpet av en uke liksom? Vi har jo skap til tørrmat også.

Jøss. Alt kjøtt, fisk, pålegg, diverse sauser, rester i bokser, frukt, grønt, urter, flere liter melk - det tar så mye plass!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jøss. Alt kjøtt, fisk, pålegg, diverse sauser, rester i bokser, frukt, grønt, urter, flere liter melk - det tar så mye plass!

Romslig grøntskuff til alle grønnsaker. En hylle til melk, en til kjøtt, fisk og annen middagsmat, en til pålegg, en til rester. Diverse sauser, saft og slikt står i døra, egg og yoghurt  der det er plass. Frukt er i skåler på sjenken, der holder det fint i en uke.

Slik så kombiskapet til mine foreldre ut da det bodde 4 voksne og en tenåring i huset. Det ekstra kjøleskapet ble bare brukt i jula og til selskaper, siden det var upålitelig.

Anonymkode: 417f0...f31

• Liker 3
Skrevet
På 28.2.2020 den 7.56, AnonymBruker skrev:

Ja, men i mitt kombiskap er det mye plass 😄  Kjøledelen har en gedigen grønnsaksskuff, to mindre skuffer med regulerbar temperatur og fire hylleplater, kjøleskapsdøren har 4 oppbevaringshyller og frysedelen har tre store skuffer.  Jeg har aldri tenkt at vi trenger mer plass selv om vi er en familie på 5 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...