Gå til innhold

Facebook gruppen Folkeopprøret mot klimahysteriet

Anbefalte innlegg

Skrevet
34 minutter siden, Bie-damen skrev:

Det verste er det som kapitalister får lov til å gjøre under dekke av "klima", sprenge opp fjellheimen vår og tråkke på lokaldemokrati og natur med VINDINDUSTRI! 18 meter breie veier innover Finnmarksvidda, kjempeområder med enorme søppelhauger med gamle møller. Bare for at eliten skal tjene raske penger og putte fortjenesten i skatteparadis. Bare for at regjeringa har invitert bitcoin og datasentre til billig strøm, og at tyskerne skal få fortsette med energisløsing i eget land.

Vindkraft er da flott. I tillegg er vindmøllene fine å se til.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Buldre skrev:

Vindkraft er da flott. I tillegg er vindmøllene fine å se til.

Pøh, det burde vært sett på som miljøkriminalitet!

Rasering av enorme naturområder for en symbolsk strømproduksjon i et land som normalt har tilstrekkelig kraftressurser. 

• Liker 2
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Admin i Folkeopprør-gruppa gikk 5 på og kjøpte »bitcoin» av svindlere på Facebook for 250 Euro fordi

Man tror jo på det når det ser så ekte ut. Alt virker så troverdig, sier Amundsen til TV 2.

https://www.tv2.no/a/10570757/?fbclid=IwAR1ZPkRjtZca8nqMD_c5u3ZBJ4oANWObzk6ZuZ2yL3Z9xr3P5bSGiCk71sw

Han synes visst det er like troverdig å tro på klimaskeptikere. Nå har han forøvrig startet pengeinnsamling i Facebookgruppa si..

Skrevet
1 time siden, Bie-damen skrev:

Det verste er det som kapitalister får lov til å gjøre under dekke av "klima", sprenge opp fjellheimen vår og tråkke på lokaldemokrati og natur med VINDINDUSTRI! 18 meter breie veier innover Finnmarksvidda, kjempeområder med enorme søppelhauger med gamle møller. Bare for at eliten skal tjene raske penger og putte fortjenesten i skatteparadis. Bare for at regjeringa har invitert bitcoin og datasentre til billig strøm, og at tyskerne skal få fortsette med energisløsing i eget land.

Derfor " Folkeopprøret mot klimahysteriet "

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, VinterRose skrev:

Pøh, det burde vært sett på som miljøkriminalitet!

Rasering av enorme naturområder for en symbolsk strømproduksjon i et land som normalt har tilstrekkelig kraftressurser. 

Mindre tilpasning av små naturområder er vel mer riktig. 

Skrevet
21 minutter siden, Sitronmelisse skrev:

Admin i Folkeopprør-gruppa gikk 5 på og kjøpte »bitcoin» av svindlere på Facebook for 250 Euro fordi

Man tror jo på det når det ser så ekte ut. Alt virker så troverdig, sier Amundsen til TV 2.

https://www.tv2.no/a/10570757/?fbclid=IwAR1ZPkRjtZca8nqMD_c5u3ZBJ4oANWObzk6ZuZ2yL3Z9xr3P5bSGiCk71sw

Han synes visst det er like troverdig å tro på klimaskeptikere. Nå har han forøvrig startet pengeinnsamling i Facebookgruppa si..

Wow. Saklig! 

Et spørsmål, hvor mange ministre har (måtte) gått i løpet av den tiden Erna har vært statsminister?  En? To? Flere? 

• Liker 3
Gjest Sitronmelisse
Skrevet
Akkurat nå, Kalimeera skrev:

Wow. Saklig! 

Et spørsmål, hvor mange ministre har (måtte) gått i løpet av den tiden Erna har vært statsminister?  En? To? Flere? 

Og hva har det med saken å gjøre?

vil du tro mer på en tulling enn på klimaforskerne så er det opp til deg.

Skrevet

Jeg 'tør' ikke bli medlem der pga venner vil sette meg i bås. Jeg synes det er klimahysteri i Norge. Vi skal redusere mest utslipp i hele verden, vi betaler milliarder ut og vet ikke om det virker i det hele tatt. Men, nå kommer en 'perfekt storm' ref Hanne Skartveit i VG. Hun nevner ikke klima men 1.Korona 2.Ny flyktning(migrant)bølge og 3. børskrakk. For at vi nordmenn skal ha et så godt liv vi har i dag. Det er dette vi bør være redd for. (Og utslipp vil også droppe automatisk når effektene av disse tre setter inn)

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Sitronmelisse skrev:

Og hva har det med saken å gjøre?

vil du tro mer på en tulling enn på klimaforskerne så er det opp til deg.

Kan selveste Norges statsminister ta feil av folk så kan vi og det. Ja, det gjelder deg også.

Jeg er med i gruppen pga MIN tankegang og overbevisning. Ikke fordi admin der er admin, men fordi det passer med det jeg tenker og føler.

Jeg vil kjempe mot klimaHYSTERIET.  Men det har jeg allerede forklart såpass greit at selv en Sitronmelisse burde skjønne det.

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Humas skrev:

Jeg 'tør' ikke bli medlem der pga venner vil sette meg i bås. Jeg synes det er klimahysteri i Norge. Vi skal redusere mest utslipp i hele verden, vi betaler milliarder ut og vet ikke om det virker i det hele tatt. Men, nå kommer en 'perfekt storm' ref Hanne Skartveit i VG. Hun nevner ikke klima men 1.Korona 2.Ny flyktning(migrant)bølge og 3. børskrakk. For at vi nordmenn skal ha et så godt liv vi har i dag. Det er dette vi bør være redd for. (Og utslipp vil også droppe automatisk når effektene av disse tre setter inn)

Veldig synd. Men jeg ser den. 

Skrevet
1 hour ago, Kalimeera said:

Kan selveste Norges statsminister ta feil av folk så kan vi og det. Ja, det gjelder deg også.

Jeg er med i gruppen pga MIN tankegang og overbevisning. Ikke fordi admin der er admin, men fordi det passer med det jeg tenker og føler.

Jeg vil kjempe mot klimaHYSTERIET.  Men det har jeg allerede forklart såpass greit at selv en Sitronmelisse burde skjønne det.

Hva er klimahysteriet i dine øyne? a) Forskere som sier at den globale oppvarmingen hiitil i stor grad er menneskeskapt? b) Forskere som forteller om hvilke alvorlige konsekvenser det vil få hvis vi fortsetter som nå? c) Politikere/aktivister som mener at vi må tilpasse oss og redusere utslippene vesentlig mer enn det vi gjør nå?

Hvis du mener at vi må tilpasse oss, hvor fort mener du at kan tilpasse oss uten at det blir hysterisk?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Brutex skrev:

Hva er klimahysteriet i dine øyne? a) Forskere som sier at den globale oppvarmingen hiitil i stor grad er menneskeskapt? b) Forskere som forteller om hvilke alvorlige konsekvenser det vil få hvis vi fortsetter som nå? c) Politikere/aktivister som mener at vi må tilpasse oss og redusere utslippene vesentlig mer enn det vi gjør nå?

Hvis du mener at vi må tilpasse oss, hvor fort mener du at kan tilpasse oss uten at det blir hysterisk?

Anbefaler deg å lese mine tidligere innlegg. Hvis du da har ytterligere spm skal jeg svare deg etter det JEG! tenker om hysteriet rundt klimaet! 

• Liker 2
Gjest førstedamen
Skrevet
5 timer siden, Sitronmelisse skrev:

Å hva skal pengene gå til? 

Skrevet

Hadde jeg facebook, ville jeg blitt medlem der, ja. Jeg er også lei klimahysteriet og skremselspropaganda. Man går til det ekstreme her for å fronte en ekstrem politikk. Det betyr ikke at klimaendringer ikke skjer, men ingen er tjent med hysteri og skremselspropaganda. Klimasorg, leste jeg i dag. For et ord! Trist at hysteriet sprer seg.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg er enig i at vi burde gjøre noe for klimaet. Men! Hvorfor tror bitte lille og rene Norge at de kan redde hele verden? Altså det er lastebiler med farlig avfall som blir tømt rett inn i sjøen/ elven i land som India og Kina feks. Med enorme forurensninger Norge aldri kommer til å være en del av, allikevel skal vi betale for alle klima tiltakene. Det jeg vill frem til at Norge alltid skal være så ekstreme. Ekstremisme fører ingensteds da blir folk bare i mot. Dette gjelder alt Norge gjør, se her på korona epidemien de skal bevise at det ikke er slik who sier.... altså hvorfor??? 

Endret av lillemy02
  • Liker 3
Skrevet

Lille Norge skal redde verden.

Såklart det er mye som kan gjøres med tanke på forurensing/utslipp, men da må man det store bildet. Hva skaper mest i verden? Industrien, forbukersamfunnet som er problemet. Er der vi må starte, så flytter man produksjon til lavkostland med dårlige kår. Dårlig arbeidsforhold, slaveri. Der kjemikaler går rett ut i luft og vann, for å produsere materialisme/elektronikk/klær som vi dumme forbrukere skal ha. Så skal vi fornye oss heletiden, produsere mer og mer. Billigere og billigere, at går på bekostning av mennesker og miljø. Verden er rent slaveri styr av kapitalismen, det er på tide å våkne opp se hva er som de VIRKELIGE problemene.

Men politikerne/klimapanelet lukker alltid øyene for fasiten, drar ned på vårt nivå. At det er VÅR feil, nei. Det er produsenten/tilbyder/bedriftseieren sin profitt som tar alle de dårlige valgene for oss. Skal vi slutte å forbruke så mye TILGANGEN stoppes! For mennesket vil ALDRI stoppe før de mister tilgangen!

Jeg LER høyt av de som stopper å spise kjøtt og kjøper seg EL-bil å tror de er miljøvennlige. Patetisk, de fortsetter enda med brukerlivet sitt. Bruk og kast, kjøpe kjøpe kjøpe.

Vi har ingen klimakrise, men vi kan gjøre mye. Se på land som dumper søppel rett i vannet, er det vår feil her i norge? Nei, men mange land kunne nok hjulpet til med løsninger her. Men dette er MYE jobb å få til.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg har ikke meldt meg inn i denne gruppen, men synes det er flott at man dytter litt tilbake mot ensidigheten klimaforkjemperne forfekter.

For meg er ikke det interessant å diskutere CO2 som drivhusgass kontra andre kilder til oppvarming osv. Det jeg mener er sterkt bekymringsverdig er konformiteten som kreves av klimaforkjemperne. Det er ikke rom for diskusjon eller nye ideer lenger, man latterliggjør og no-plattformer over en lav sko samtidig som klimaforskerne (med riktig syn) er avhengig av å være mest mulig pessimistisk for å få mer penger  til å gjøre det de gjør.. Varsellampene bør lyse uansett hvilken side man står på. 

Så ser vi til Norge; et land med (Delvis) arktisk klima, stor andel vannkraft og en befolkningsøkning på ca 1 million siden utgangspunktet ofte brukt (1990).. vi er visstnok klimaverstinger? Hva forventer man egentlig? At vi skal gå med ytterklær inne for å forbruke likt med strøm som et land ved ekvator?

Sist og ikke minst er det det lite logiske våset om at kuttene må «tas hjemme». Hvor og hvorfor kom man til dette tullete standpunktet? Vi ser hvor hinsides dyrt de er med elektriske ferger, hurtigbåter, busser og andre tiltak mens idioter sier «nå øker vi målet med 10% til!». 

Så lenge Kina (og andre) øker sitt utslitt med 450% i samme periode; det må da være langt mer kostnadseffektivt å investere penger i klimatiltak der, en å bruke milliarder på «ingenting» i Norge? 

Men sånn  er hysteri; man slutter å tenke og løper alt man kan med flokken.

Endret av Grandidosa83
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Buldre skrev:

Jeg også. Men hva har det med klima å gjøre?

Ganske mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...