Gå til innhold

Facebook gruppen Folkeopprøret mot klimahysteriet

Anbefalte innlegg

Gjest førstedamen
Skrevet

Noen som har noen tanker om hva som deles der? 

Ser flere er sinte på Erna Solberg fordi de blir mobbet av henne fordi de har en annen mening. Samtidig synes jeg samtlige tråder der består av mobbing mot folk som har tro på at vi må gjøre noe med klimaproblematikken. Det vitses, deles memes og grove karakteristikker om dem som har en annen mening enn dem i gruppen. 

De skryter av medlemstallet som vokser hver time, men samtlige av mine venner og familie, og meg selv inkludert er kun medlem for underholdningen. 

Flere som er medlem der? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klima endringer skjer selv om noen lager grupper på Facebook,

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det er bra med slike grupper. Særlig om en kan få i gang debatt. Det er greit at co2 gjerne kan gjøre det varmere, men det som faktisk ikke er dokumentert, er at det vil ødelegge så fryktelig mye om det blir varmere. Det har faktisk vært mye varmere enn i dag, likevel har verden overlevd. Personlig tror jeg at utslipp av co2 er mer til gang for alle totalt sett, enn det skader. Fordi levestandarden øker. Det er en annen historie med alle kjemikaliene og giftstoffene de slipper ut eller har i produktene vi kjøper.

Endret av Anonym27
  • Liker 7
Skrevet

Jeg er medlem der. De fleste er medlem der fordi vi mener at det er for mye hysteri rundt dette. Vi drukner i ulike avgifter, staten øser ut miljøpenger og ingen vet helt hvor disse pengene ender opp. Det er så mye mer jeg kan ramse opp men jeg foreslår at folk heller kan joine gruppen så de kan se selv.

Barna er livredde og tror verden går under om 10 år. 

Ja, jeg er sint på Erna. Hun kaller gruppen en sammensurium av innvandrerkritiske, antiglobale Eu- motstandere.

Vel, jeg har alltid vært eu-motstander og invandrerkritisk er jeg også, så der har hun rett. Men det er klima og hysteriet vi diskuterer der.

Jeg mener at admin der gjør en god jobb med å fjerne usaklige og stygge kommentarer. Jeg rapporterer rett som det er når noen begynner å diskutere feks innvandring eller går på utseende/ person. Grupper på Fb er vel ganske likt som kg. Ikke alltid moderatorer rekker over eller ser uvedkomne innlegg og svar. Vi er klar over at vi har medlemmer fra "den andre" gruppen som prøver å få vår gruppe nedlagt.

Uansett av hvilke grunner du og dine er der så må jeg takke dere. Gruppen har vokst til over 152 000 og slike som dere er også med på å holde antallet oppe. 

• Liker 11
Skrevet
5 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Klima endringer skjer selv om noen lager grupper på Facebook,

Hvem gruppe refererer du til? Absolutt ingen på nevnte gruppe bestrider at vi har klimaendringer, så hva med å vite hva du prater om før du kommer med sitat av rotevatn? Og veldig mange er også med på at mye er menneskeskapt, er ikke det som er problemet, men politikken om å loppe folk for penger for å redde verden. 

• Liker 5
Skrevet

Med tanke på at en slektning av meg som vel er en klassisk boomer, en selvsentrert, egoistisk, innvandringsfientlig,klimaskeptiker som stemmer Frp, er medlem og snakker varmt om denne gruppen har jeg akkurat null interesse av å melde meg inn i den.

• Liker 6
Skrevet
19 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Med tanke på at en slektning av meg som vel er en klassisk boomer, en selvsentrert, egoistisk, innvandringsfientlig,klimaskeptiker som stemmer Frp, er medlem og snakker varmt om denne gruppen har jeg akkurat null interesse av å melde meg inn i den.

Bruker du samme logikk ellers også? Om hen liker å se vintersport, unngår du det da?

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, Buldre skrev:

Bruker du samme logikk ellers også? Om hen liker å se vintersport, unngår du det da?

Vintersport har jeg null interesse av i utgangspunktet, men hvis hun anbefaler meg en serie vet jeg at den ikke vil falle i smak hos meg. Vi er totalt forskjellige.

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, Anonym27 said:

Det er bra med slike grupper. Særlig om en kan få i gang debatt. Det er greit at co2 gjerne kan gjøre det varmere, men det som faktisk ikke er dokumentert, er at det vil ødelegge så fryktelig mye om det blir varmere. Det har faktisk vært mye varmere enn i dag, likevel har verden overlevd. Personlig tror jeg at utslipp av co2 er mer til gang for alle totalt sett, enn det skader. Fordi levestandarden øker. Det er en annen historie med alle kjemikaliene og giftstoffene de slipper ut eller har i produktene vi kjøper.

Når har det vært varmere enn i dag?

Skrevet (endret)

I utgangspunktet er det bra med debatt men det er dessverre veldig vanskelig å få gjennomført en ordentlig seriøs debatt. Det virker som mange har så mange alternative motiver. Noen er redd for å få redusert sin levestandard og benekter menneskeskapte klimaendringer nærmest bare av den grunn. Mange oppsøker kun kunnskap som støtter eget syn. Alt for mange amatører har sterke meninger som de ikke har forutsetninger for. Det presenteres også mye kvasivitenskap.

Jeg synes mye av useriøsiteten kommer frem i hvordan Greta Thunberg blir angrepet. Hun er en ung dame som vil redde verden. Hun referer til forskere og presenterer ikke noen egne nye eller orginale teorier. For dette blir hun angrepet på alder, utsende, diagnose, hvordan hun reiser, hvordan andre rundt henne reiser, hva hun spiser og hvordan hun kler seg.

Debatten rundt dette bærer preg av å være et sammensurium. Man bør ha klart for seg at analyse av klimautviklingen så langt er vitenskap og ikke politikk. Den er objektiv. Hva som skjer fremover hvis vi fortsetter som nå er vitenskap og sannsynlighetsberegninger. Hva man skal gjøre med dette er politikk.

Det virker også som mange ikke forstår sannsynlighet. Hvis forskerne mener at noe er 80% sannsynlig så virker det som om mange tenker at det betyr at forskerne ikke er sikre så da behøver vi ikke bry oss. Det virker som om de ikke forstår at 100% sikkerhet kan kun oppnås når noe allerde har skjedd. Da er det forsent.

Ellers er det interessant med viruset som nå sprer seg. Virker som folk tar det langt mer alvorlig selv om det sannsynligvis vil påvirke oss langt mindre enn klimakrisen.

Endret av Brutex
  • Liker 5
Skrevet

Liker ikke slike sære grupper. Får nok av dette rett i fanget fra nyheter i øst og vest. 

Hvor ble det av knappen å blokkere slike forespørsler? Mange oppretter grupper og spyr ut invitasjoner... asså...nei, Facebook er ikke riktig fora for slik for meg. 

Om jeg ville diskutere ville jeg meldt meg inn i en organisasjon og snakket med likesinnede.

Bare fordi vi er på samme venneliste betyr det ikke jeg kommer til å legge ut om mine tanker om tema på Facebook. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, youcancallmejune skrev:

Vintersport har jeg null interesse av i utgangspunktet, men hvis hun anbefaler meg en serie vet jeg at den ikke vil falle i smak hos meg. Vi er totalt forskjellige.

Hvis hun da hadde mislikt vintersport, hadde du da likt det?

Skrevet
50 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

Liker ikke slike sære grupper. Får nok av dette rett i fanget fra nyheter i øst og vest. 

Hvor ble det av knappen å blokkere slike forespørsler? Mange oppretter grupper og spyr ut invitasjoner... asså...nei, Facebook er ikke riktig fora for slik for meg. 

Om jeg ville diskutere ville jeg meldt meg inn i en organisasjon og snakket med likesinnede.

Bare fordi vi er på samme venneliste betyr det ikke jeg kommer til å legge ut om mine tanker om tema på Facebook. 

Nettopp derfor har jeg ikke invitert noen av mine venner dit. Jeg fant selv denne gruppen og meldte meg inn. Det får mine venner også gjøre hvis de vil. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Kalimeera skrev:

Nettopp derfor har jeg ikke invitert noen av mine venner dit. Jeg fant selv denne gruppen og meldte meg inn. Det får mine venner også gjøre hvis de vil. 

:strix:Takk. Hilsen alle på vennelista di. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
15 timer siden, Anonym27 skrev:

Problemet ditt er at du tror. Å tro kan man f.eks. gjøre i kirken. Vitenskap handler ikke om å tro.

Endret av Gjeste mann
skriveleif
  • Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, Buldre skrev:

Hvis hun da hadde mislikt vintersport, hadde du da likt det?

Nei, dette gjelder i grunnen mest for holdninger og verdier, og det tror jeg egentlig du skjønte fra starten av.

Skrevet

Det jeg synes er helt på trynet med denne gruppen, er at de med viten og vilje går inn for å lage et ekkomammer.

Du blir kastet rett ut av gruppen dersom du skulle komme med noen kritiske spørsmål til f.eks. deres påståtte konspirasjonsteorier, uansett hvor saklig du oppfører deg.

For å lære og bli klokere er det viktig å ha meningsmotstandere å bryne seg på. Ekkokammere er farlige, man møter ingen motstand og egne meninger, fordommer etc blir bare forsterket og bekreftet. Dette burde jo alle forstå, allikevel så oppretter de et ekkokammer.

Jeg er selv medlem av motgruppen "Folkeopprøret mot folkeopprøret mot klimahysteriet"  Her er takhøyden mye større og du blir ikke kastet ut så sant du ikke starter med hetsing etc. Her er det rom for meningsmotstandere.  Anbefaler alle å melde seg inn der i stedet. 

Skrevet (endret)

#Gjeste mann

Men da har du jo funnet en gruppe som passer deg og dine meninger. Veldig bra! 

Jeg var også medlem av din gruppe og ble tuppet ut og blokkert da jeg kom med kritiske, men saklige argumenter. 

Ekkokammer sier du? Av det jeg så er gruppene ganske like bortsett fra at vi er lei all hysteriet rundt klimaet. Vi er stort sett enige om at noe må gjøres. Vi er bare uenig i måten det blir gjort på.

Skremme barna våre? Avgift på avgift tynger oss ned. Vi pøser penger på klimatiltak som ikke viser det spor bedring. Faktisk.no som gransket personen(e) bak gruppen og ikke det gruppa står for. Og vår egen Statsminister som snakker alle oss 150 000 ned istedet for å ta en saklig debatt. 

Din gruppe er også stor. Ble deres admin og moderatorer sjekket? Er dere blitt hetset i media?

Nei, det skjedde ikke. Fordi dere er på den "rette" siden.

Endret av Kalimeera
  • Liker 3
Skrevet
10 timer siden, Gjeste mann skrev:

Det jeg synes er helt på trynet med denne gruppen, er at de med viten og vilje går inn for å lage et ekkomammer.

Du blir kastet rett ut av gruppen dersom du skulle komme med noen kritiske spørsmål til f.eks. deres påståtte konspirasjonsteorier, uansett hvor saklig du oppfører deg.

For å lære og bli klokere er det viktig å ha meningsmotstandere å bryne seg på. Ekkokammere er farlige, man møter ingen motstand og egne meninger, fordommer etc blir bare forsterket og bekreftet. Dette burde jo alle forstå, allikevel så oppretter de et ekkokammer.

Jeg er selv medlem av motgruppen "Folkeopprøret mot folkeopprøret mot klimahysteriet"  Her er takhøyden mye større og du blir ikke kastet ut så sant du ikke starter med hetsing etc. Her er det rom for meningsmotstandere.  Anbefaler alle å melde seg inn der i stedet. 

Har du vært medlem av gruppen?

Skrevet

Det verste er det som kapitalister får lov til å gjøre under dekke av "klima", sprenge opp fjellheimen vår og tråkke på lokaldemokrati og natur med VINDINDUSTRI! 18 meter breie veier innover Finnmarksvidda, kjempeområder med enorme søppelhauger med gamle møller. Bare for at eliten skal tjene raske penger og putte fortjenesten i skatteparadis. Bare for at regjeringa har invitert bitcoin og datasentre til billig strøm, og at tyskerne skal få fortsette med energisløsing i eget land.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...