AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Skrevet 27. februar 2020 Jeg skal reise til en større by i Norge, og tenker å ha munnbind på meg på flyplassene jeg skal innom. Jeg har lest at de mener det ikke skal hjelpe så mye, men det fordi de mener at folk kommer til bruke munnbindet feil og ta mye på munnbindet med fingrene. Jeg har sett instruksjonen til hvordan det skal brukes riktig osv. Jeg bare lurer på hva folk vil tenke når de ser meg komme med munnbind, vil dere tenke at "det er smart"? Anonymkode: 4838a...7ed
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #2 Skrevet 27. februar 2020 Det er mye du må passe på ved bruken av munnbind, men les deg opp så du er sikker på å gjøre det riktig, ikke ha det på for lenge og lignende. Jeg synes folk burde ha på helmasker i stedet, så holder ev. smitte seg der inne. Og hva folk vil tenke er veldig variert - noen vil tenke det er hysterisk, noen vil tenke det er bortkastet, noen vil tenke at det er fornuftig. For min del skal jeg snart på butikken med helmaske og filter (ala gassmaske med plast-deksel over øyne og neste). Anonymkode: 46e55...116
Ullvott Skrevet 27. februar 2020 #3 Skrevet 27. februar 2020 Jeg tenker at det er hysterisk og kunnskapsløst. Et munnbind er først og fremst for å redusere risikoen for at du selv smitter andre. Munnbindet er heller ikke så tett rundt sidene at du kan være sikker på at du ikke før virus inn fra siden. Da vil munnbindet være effektivt til å lede viruset inn i luftveiene dine. 9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Skrevet 27. februar 2020 På flyplassene, de store, er da vant til å se folk med munnbind støtt og stadig. Japanske turister løper rundt med 24/7. Anonymkode: 207f8...dcb 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. februar 2020 #5 Skrevet 27. februar 2020 Jeg tenker du er hysterisk og paranoid.
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. februar 2020 #6 Skrevet 27. februar 2020 (endret) Jeg tenker at om folk får panikk nå, da lurer jeg på hvordan de vil reagere når det faktisk er en grunn til å få panikk. Det er ingen grunn til panikk enda, Folk må slutte å være så hysteriske og paranoide. Endret 27. februar 2020 av Aragorn ll Elessar 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #7 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er mye du må passe på ved bruken av munnbind, men les deg opp så du er sikker på å gjøre det riktig, ikke ha det på for lenge og lignende. Jeg kommer til å bruke antibac når jeg tar det på, antibac når jeg tar det av. Jeg skal unngå å ta meg i ansiktet, den blå siden skal ut, og jeg skal klemme metallstangen ved nesen og masken skal dekke hele ansiktet. Når jeg tar den av så skal jeg kun ta i strengene og bruke antibac etterpå. Jeg må ta i bruk en ny maske etter ca 1 time. Jeg vet hvordan jeg skal bruke det riktig. Anonymkode: 4838a...7ed
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Skrevet 27. februar 2020 Altså, her i huset er munnbind og masker en del av hverdagen hver gang vi er i offentligheten (og innimellom hjemme også), og slik har det vært i mange år. Folk bruker masker og munnbind av så mange ulike grunner, ofte svært gode grunner, så det ville jeg ikke tenkt noe som helst om. Men jeg er sikkert ikke av de du ønsker svar av...? Anonymkode: ba120...727
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #9 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kommer til å bruke antibac når jeg tar det på, antibac når jeg tar det av. Jeg skal unngå å ta meg i ansiktet, den blå siden skal ut, og jeg skal klemme metallstangen ved nesen og masken skal dekke hele ansiktet. Når jeg tar den av så skal jeg kun ta i strengene og bruke antibac etterpå. Jeg må ta i bruk en ny maske etter ca 1 time. Jeg vet hvordan jeg skal bruke det riktig. Anonymkode: 4838a...7ed Da får du kjøpe deg ett skikkelig munnbind, og ikke disse løse. såpe og vann er forresten bedre enn antibac, så sant du ikke har sykehussprit. Anonymkode: 207f8...dcb 1
The Kitten Skrevet 27. februar 2020 #10 Skrevet 27. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal reise til en større by i Norge, og tenker å ha munnbind på meg på flyplassene jeg skal innom. Jeg har lest at de mener det ikke skal hjelpe så mye, men det fordi de mener at folk kommer til bruke munnbindet feil og ta mye på munnbindet med fingrene. Jeg har sett instruksjonen til hvordan det skal brukes riktig osv. Jeg bare lurer på hva folk vil tenke når de ser meg komme med munnbind, vil dere tenke at "det er smart"? Anonymkode: 4838a...7ed Jeg ville tenkt du så dum ut med det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #11 Skrevet 27. februar 2020 De vanlige munnbindene hjelper ingenting. De er ikke tette rundt kantene. Skal du ha munnbind som virker, må du ut med mange tusen, for et slikt som de bruker i laboratorium. De sitter så tett at du får store merker etter bruk. Slapp av, og nyt livet. Man kan bli syk av å gå rundt med full panikk. Anonymkode: 2dd17...c01 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #12 Skrevet 27. februar 2020 Hadde tenkt du har kreft. Anonymkode: e4f6a...ddd
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #13 Skrevet 27. februar 2020 Jeg teker hysteri og at folk ikke klarer å tenke selv. Det å vaske seg på hendene derimot, og la være å putte fingrene i munnen og andre kroppsåpniinger er et svært godt tiltak mot alle slags virus og bakterier. Anonymkode: 8c8cb...0db 3
enkefru Skrevet 27. februar 2020 #14 Skrevet 27. februar 2020 Jeg ville tenkt du var hysterisk og tåpelig 3
jukkapalme Skrevet 27. februar 2020 #15 Skrevet 27. februar 2020 Ville tenkt at du er hysterisk og paranoid. 2
Djungelvrål Skrevet 27. februar 2020 #16 Skrevet 27. februar 2020 Hadde tenkt at de så ut som idioter. Det hjelper ingenting. 2
milla80 Skrevet 27. februar 2020 #17 Skrevet 27. februar 2020 Sitat Jeg bare lurer på hva folk vil tenke når de ser meg komme med munnbind, vil dere tenke at "det er smart"? Jeg vet ikke åssen jeg hadde reagert, leste just at vårt lokale apotek her hvor jeg bor just solgte 2500 munnbind på en dag..! Må ærlig innrømme at jeg ble litt satt ut da jeg leste det ,er ikke sååå stor denne plassen jeg bor og har ennå ikke sett noen rundt her med munnbind Jeg hadde kanskje tenkt det er ditt liv ,gjør som du vil tror jeg
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #18 Skrevet 27. februar 2020 Hadde ikke tenkt stort over det bortsett fra at det er ubrukelig. Influensa er dråpesmitte så med mindre du har øyebeskyttelse er du like åpen samme hva slags maske du har. Anonymkode: bc585...614 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #19 Skrevet 27. februar 2020 Du må gjerne bruke det, men det har kun placeboeffekt. En ting er at du garantert ikke bruker det rett (ta av/på, feste på o.l.), du får det ikke tett nok, ALLE som ikke er vant til å bruke munnbind tar seg på munnbindet uten å være klar over det, men munnbind har også en varighet så det holder ikke så lenge om gangen. Blir det vått hjelper det ikke f.eks, så i det du har pustet mye, nyser eller hoster så er det null beskyttelse. En annen ting er at du sier du skal bruke antibac når du tar av og på, men antibac virker ikke særlig godt på virus, da bør hendene vaskes med såpe og vann. Er du så redd bør du la være å reise. Hvis jeg ser deg tenker jeg helt ærlig "herlighet, det er faktisk en sånn idiot uten vurderingsevne". Anonymkode: cdc72...6e0 2
Fjaselina Skrevet 27. februar 2020 #20 Skrevet 27. februar 2020 Ser berre tåpelig ut, og gir inntrykk av at du er hysterisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå