Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaring med å være ansatterepresentant? Hvorfor valgte du å stille? Føler du at du bidrar/bidro noe til styrearbeidet?

Er nominert, klarer ikke beslutte om jeg skal stille eller ikke.

Anonymkode: d76be...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært ansatt representant for et stort international selskap, og det var dedisert de beste årene i mitt liv. Man får innsikt i selskapet fra et helt annet perspektiv, og styret får innsikt inn i det maskineriet som driver selskapet fra alle nivåer. Det er et viktig rolle, men da mener jeg man bør aktivt bidra med noe til styret og ikke være med som et passiv medlem. Det har vært utrolig lærerikt og jeg har bidratt med å være stemmen til ansatte og det har styret være utrolig takknemlig for., den innsikten er viktig bør man beslutter noe. 

Jeg mener at man bør tørre og ta sjanser, utfordre seg selv og komme seg ut av komfort sonen sin. Så kjør på! Lykke til

Skrevet
2 timer siden, Saafrina skrev:

Jeg har vært ansatt representant for et stort international selskap, og det var dedisert de beste årene i mitt liv. Man får innsikt i selskapet fra et helt annet perspektiv, og styret får innsikt inn i det maskineriet som driver selskapet fra alle nivåer. Det er et viktig rolle, men da mener jeg man bør aktivt bidra med noe til styret og ikke være med som et passiv medlem. Det har vært utrolig lærerikt og jeg har bidratt med å være stemmen til ansatte og det har styret være utrolig takknemlig for., den innsikten er viktig bør man beslutter noe. 

Jeg mener at man bør tørre og ta sjanser, utfordre seg selv og komme seg ut av komfort sonen sin. Så kjør på! Lykke til

Enig i dette. Vil bare legge til at det er viktig å være klar over at selv om man er "stemmen til ansatte", så har man det samme ansvar som alle de andre i styret - å tenke på bedriftens beste.  Dessverre tror en del ansatte representanter at de representerer de ansatte, og dermed skal ivareta de ansattes interesser.  Det er ikke riktig. 

Skrevet
17 timer siden, Zienna skrev:

Enig i dette. Vil bare legge til at det er viktig å være klar over at selv om man er "stemmen til ansatte", så har man det samme ansvar som alle de andre i styret - å tenke på bedriftens beste.  Dessverre tror en del ansatte representanter at de representerer de ansatte, og dermed skal ivareta de ansattes interesser.  Det er ikke riktig. 

Det er heller ikke heller ikke helt riktig. De ansatte i styret har selvsagt samme formelle ansvar som andre styremedlemmer, men det er feil at de ikke skal legge vekt på ansattes interesser. Det er i seriøse bedrifter ansett som normalt at man som ansatterepresentant faktisk kommer med forslag eller deltar i beslutninger som øvrige ansatte vil nyte godt av i større grad enn øvrige styremedlemmer, så lenge dette ikke er noe som f. eks. truer selskapets eksistens. 

Anonymkode: ae441...c71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...