AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Skrevet 27. februar 2020 Vi bor i leilighet og naboen har leid ut til 9 stykker i naboleiligheten. Dette har skapt endel problemer. Sånn jeg forstår er det ingen lov på hvor mange man kan leie ut til idag? Han som eier vil gjerne leie ut til flest mulig, for samme sum. Er det noe vi kan gjøre? Anonymkode: a1db4...79e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #2 Skrevet 27. februar 2020 Sameie eller borettslag? Dette begrenses vel av vedtekter? Er det selveier står dere nok dessverre litt svakere, men da kan vel kommunen komme inn å se? Er vel begrenset hvor mange leiligheten er beregnet på, og hvor mange som har lov å bo der. Anonymkode: bbf10...5eb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Skrevet 27. februar 2020 Dette er selveier. Så vi kan kontakte kommunen? Dette er en eldre 2 mannsbolig med et felles avløpssystem. Sånn i utg. Punktet er det 3 soverom, men føler at max 3 personer kan bo her. Men er det en lov som sier hvor mange det kan bo i en leilighet? Anonymkode: a1db4...79e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Skrevet 27. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er selveier. Så vi kan kontakte kommunen? Dette er en eldre 2 mannsbolig med et felles avløpssystem. Sånn i utg. Punktet er det 3 soverom, men føler at max 3 personer kan bo her. Men er det en lov som sier hvor mange det kan bo i en leilighet? Anonymkode: a1db4...79e Er dessverre ingen lov som begrenser dette, tror jeg. Men det finnes jo tiltak for å begrense trangboddhet osv. Så ta en tlf til kommunen å hør hva de mener om så mange på så liten plass. Men er det 3 soverom, så kan man jo i teorien ha 3 pers pr soverom uten at det blir for trangt. Anonymkode: bbf10...5eb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Skrevet 27. februar 2020 Sånn ifht regelverket så skal ikke en bolig være "overbefolket", men det er jo objektivt. Anonymkode: 57a32...b31 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Skrevet 27. februar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dessverre ingen lov som begrenser dette, tror jeg. Men det finnes jo tiltak for å begrense trangboddhet osv. Så ta en tlf til kommunen å hør hva de mener om så mange på så liten plass. Men er det 3 soverom, så kan man jo i teorien ha 3 pers pr soverom uten at det blir for trangt. Anonymkode: bbf10...5eb Var dette jeg har hørt. Det er bare et bittelite bad her. Men da skal jeg høre med kommunen. Takk Anonymkode: a1db4...79e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #7 Skrevet 27. februar 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn ifht regelverket så skal ikke en bolig være "overbefolket", men det er jo objektivt. Anonymkode: 57a32...b31 Vet du hvilken lov som har denne ordlyden? Anonymkode: a1db4...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå