Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det at man ikke er kvalifisert på et studie? Betyr det at man ikke har nok karakterer eller mangler noe annet?

f.eks: studie spør om karakter 3, jeg har 3 i klassen og 2 på eksamen. Kan jeg bli kvalifisert da?

hjelp slik at jeg ikke søker feil🙏

Anonymkode: eb5b9...70b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det at man ikke er kvalifisert på et studie? Betyr det at man ikke har nok karakterer eller mangler noe annet?

f.eks: studie spør om karakter 3, jeg har 3 i klassen og 2 på eksamen. Kan jeg bli kvalifisert da?

hjelp slik at jeg ikke søker feil🙏

Min datter søkte politi men fikk avslag med engang nettopp pga karakter på eksamen som trakk ned snittet. Hadde 3 i standpunkt og 2 på eksamen. 

Anonymkode: a5c38...26c

• Liker 1
Skrevet

Ikke kvalifisert betyr at du ikke oppfyller de formelle opptakskravene. Står det GENS trenger du generell studiekompetanse. Står det LÆRMA4 må du ha minst 4 i matte og 3 i norsk. Alle opptakskodene står her: https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/spesielle-opptakskrav/liste-over-kravkoder/index.html

Hvis du har 3 i standpunkt og 2 på eksamen i et fag som krever at du må ha 3, er du ikke kvalifisert. Det er gjennomsnittet av karakterene i faget som må være 3. 

Du kan være kvalifisert uten å komme inn hvis det er flere søkere som har høyere karaktersnitt enn deg. 

Anonymkode: 97f7b...f05

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for forklaringen deres. Setter stor pris🙏

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...