AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Del Skrevet 27. februar 2020 ...og lederen over. Uten å få vite agenda for møte. Er det noe krav til det? Jeg vet jeg kan spørre, men dette skjer gjentatte ganger hos oss, uten at det blir noe bedre. Anonymkode: 39557...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #2 Del Skrevet 27. februar 2020 Hva slags møte er dette? Et drøftelsesmøte? Har du mottatt skriftlig innkalling? Anonymkode: a1b62...386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Del Skrevet 27. februar 2020 Høres ekstremt uprofesjonelt ut. Ta med deg tillitsvalgt og fagorganisert. Og ta opptak på mobilen i skjul sånn i tilfelle! Dette får jo ingen vite. Da er du sikret og slipper å grue deg til møte. Ikke finn på å dra alene. Anonymkode: a22a1...064 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Del Skrevet 27. februar 2020 Du har i hvert fall krav på å spørre hva det gjelder. Noe du kanskje skjønner også? Anonymkode: 3bc3c...938 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Del Skrevet 27. februar 2020 Hva, hvorfor i alle dager skal det være så "ekstremt uprofesjonelt", du er da bare kalt inn til et møte. Krav om agenda, og du har ikke engang spurt? Anonymkode: e8f36...7e4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Del Skrevet 27. februar 2020 Hvis det er så vanskelig å spørre direkte om agenda, så pakk det litt inn - spør om du trenger å forberede deg på noe vis, ha med noe til møtet og lignende, så får du vel svar? Anonymkode: e8f36...7e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #7 Del Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høres ekstremt uprofesjonelt ut. Ta med deg tillitsvalgt og fagorganisert. Og ta opptak på mobilen i skjul sånn i tilfelle! Dette får jo ingen vite. Da er du sikret og slipper å grue deg til møte. Ikke finn på å dra alene. Anonymkode: a22a1...064 Haha. DETTE høres uprofesjonelt ut. For ikke å snakke om paranoid, konspiratorisk osv osv. Kanskje du kan be personen om å ta på seg en aluminiumshatt i samme slengen? Jeg har lest en psykisk syk dame som drev med blogging tidligere som drev på på denne måten. Hun trodde alltid at alt og alle var ute etter henne (hun gjør det fremdeles, ser jeg). Anonymkode: a149d...779 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Del Skrevet 27. februar 2020 Folk svarer som om sjafen kan finne på å voldta på møteromet. Enkelte folk bør ta seg sammen her, ser jeg Anonymkode: 562df...969 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 27. februar 2020 #9 Del Skrevet 27. februar 2020 Hvis dere har masse møter uten agenda vet du vel hva de vanligvis gjelder. Og hvis du ikke engang gidder å spørre kan det umulig være så interessant... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #10 Del Skrevet 27. februar 2020 Jeg tror jeg kunne funnet på å innkalle noen på jobben til et møte, og i farta kanskje glemme å si hva det gjelder. Har også selv blitt kalt inn til et utall med møter uten å vite hvorfor, men hadde det vært viktig for meg hadde jeg da spurt. Anonymkode: e8f36...7e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hakadaki Skrevet 27. februar 2020 #11 Del Skrevet 27. februar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...og lederen over. Uten å få vite agenda for møte. Er det noe krav til det? Jeg vet jeg kan spørre, men dette skjer gjentatte ganger hos oss, uten at det blir noe bedre. Anonymkode: 39557...424 Har du noe grunn til uroe deg for noe? Mye fravær? Dårlig prestasjoner på jobb? Spesielt å grue seg dersom overnevnte ikke er en faktor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #12 Del Skrevet 27. februar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha. DETTE høres uprofesjonelt ut. For ikke å snakke om paranoid, konspiratorisk osv osv. Kanskje du kan be personen om å ta på seg en aluminiumshatt i samme slengen? Jeg har lest en psykisk syk dame som drev med blogging tidligere som drev på på denne måten. Hun trodde alltid at alt og alle var ute etter henne (hun gjør det fremdeles, ser jeg). Anonymkode: a149d...779 Selvsagt kan det gå for langt, men TS vet vel selv om det er anstrengt på jobb. Om det er det, så bør man være forberedt og bør da spørre om man skal ta med noe eller forberede seg. Hvis sjefen begynner å drøfte ansettelsesforholdet på noe vis, så skal man faktisk avslutte og henvise til at drøftelsesmøte skal spesifikt varsles i forkant, og man skal ha mulighet til å ta med seg f. eks. tillitsvalgt. Er arbeidsmiljøet godt derimot, så er det sjelden "farlig" å bli innkalt til et møte uten noer mer informasjon, bortsett fra at det ofte er uproduktivt med møter uten noen klar agenda. Anonymkode: 24747...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #13 Del Skrevet 27. februar 2020 Ser at flere her ser lett på dette, men man kan faktisk bli "tatt på senga" på et sånt møte. Jeg har vært innkalt på et sånt møte og ble konfrontert med mange beskyldninger, situasjoner som jeg ikke kjente meg igjen i. Jeg sa selvsagt ifra om det, men til ingen nytte. Jeg var så nedbrutt psykisk etter det møtet, er det fortsatt og er nå langtidssykemeldt. Veldig spesielt at det skal være både sjef og leder til stede. Har du fått beskjed om at du kan ta med tillitsvalgt? Agwnda for møtet har du krav på. Anonymkode: 790f0...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #14 Del Skrevet 27. februar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Ser at flere her ser lett på dette, men man kan faktisk bli "tatt på senga" på et sånt møte. Jeg har vært innkalt på et sånt møte og ble konfrontert med mange beskyldninger, situasjoner som jeg ikke kjente meg igjen i. Jeg sa selvsagt ifra om det, men til ingen nytte. Jeg var så nedbrutt psykisk etter det møtet, er det fortsatt og er nå langtidssykemeldt. Veldig spesielt at det skal være både sjef og leder til stede. Har du fått beskjed om at du kan ta med tillitsvalgt? Agwnda for møtet har du krav på. Anonymkode: 790f0...aae Samme skjedde meg også. Var i min første jobb. Ble innkalt til møte med avd.leder og eier av bedriften på sms. Spurte hva det gjaldt, fikk beskjed om at det tok vi på møtet. Ble sykemeldt, og fikk beskjed om å møte likevel. Tok kontakt med fagbevelgelsen og sa opp (ikke bare på grunn av dette selvsagt). Anonymkode: bd6b0...2fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #15 Del Skrevet 27. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser at flere her ser lett på dette, men man kan faktisk bli "tatt på senga" på et sånt møte. Jeg har vært innkalt på et sånt møte og ble konfrontert med mange beskyldninger, situasjoner som jeg ikke kjente meg igjen i. Jeg sa selvsagt ifra om det, men til ingen nytte. Jeg var så nedbrutt psykisk etter det møtet, er det fortsatt og er nå langtidssykemeldt. Veldig spesielt at det skal være både sjef og leder til stede. Har du fått beskjed om at du kan ta med tillitsvalgt? Agwnda for møtet har du krav på. Anonymkode: 790f0...aae Akkurat samme situasjon er jeg også i...var som et bakholdsangrep hvor jeg måtte forholde meg til en "drittpakke" med grunnløse beskyldninger som a-giver ikke kunne dokumentere og som var ukjente for meg. Likevel måtte jeg gjøre rede for problemstillingene selv om de var helt nye for meg. Det tok 2-3 møter før jeg forsto "alvoret" i de rutinebruddene som ble gjort fra a-giver sin side og fikk med meg fagforeningen. Mitt råd/det jeg burde ha gjort, var at så snart agenda ble presentert burde jeg ha bedt om at møtet ble stoppet og fått avtalt nytt møtetidspunkt, skriftlig med saksliste og på sånn måte kunne ha tatt med meg tillitsvalgt. Det kan for bli alvor, og hvis ikke dokumentasjonen er på plass havner man som den svakeste parten i en bakevje med å skulle forsvare seg. Med følelser og kaostanker er dette ikke lett, det kan resultere i psykisk uhelse. Det er krevende å sloss mot vindmøller... Da jeg endelig fikk summet meg og tatt med fagforeningen inn i møtene ble innholdet mer formelt og ihht. kravene i arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 99f25...7fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #16 Del Skrevet 27. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Akkurat samme situasjon er jeg også i...var som et bakholdsangrep hvor jeg måtte forholde meg til en "drittpakke" med grunnløse beskyldninger som a-giver ikke kunne dokumentere og som var ukjente for meg. Likevel måtte jeg gjøre rede for problemstillingene selv om de var helt nye for meg. Det tok 2-3 møter før jeg forsto "alvoret" i de rutinebruddene som ble gjort fra a-giver sin side og fikk med meg fagforeningen. Mitt råd/det jeg burde ha gjort, var at så snart agenda ble presentert burde jeg ha bedt om at møtet ble stoppet og fått avtalt nytt møtetidspunkt, skriftlig med saksliste og på sånn måte kunne ha tatt med meg tillitsvalgt. Det kan for bli alvor, og hvis ikke dokumentasjonen er på plass havner man som den svakeste parten i en bakevje med å skulle forsvare seg. Med følelser og kaostanker er dette ikke lett, det kan resultere i psykisk uhelse. Det er krevende å sloss mot vindmøller... Da jeg endelig fikk summet meg og tatt med fagforeningen inn i møtene ble innholdet mer formelt og ihht. kravene i arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 99f25...7fd Det er min situasjon nå. Deprimert og langtidssykemeldt. Tror ikke jeg klarer og gå tilbake til jobben min, og vet ikke om jeg noen gang tør å begynne på en ny arbeidsplass. Har aldri tidligere vært psykisk syk. Godt det ordnet seg for deg. Anonymkode: 790f0...aae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #17 Del Skrevet 2. mars 2020 HI her. Jeg kan selvsagt spørre, og kommer til å gjøre det også. Men spørsmålet mitt til dere var mere om dette er ok, eller "lovlig" da, på et vis. Jeg blir stressa av sånt, uten at jeg nødvendigvis har gjort noe galt. Synes det er en uting å ikke skrive/si noe om temaet for møte når man innkaller. Jeg har gitt beskjed om det tidligere, men vedkommende fortsetter å kalle meg og andre inn til møte, uten å få møteagenda. Stort sett dreier det seg om helt uskuldige ting, som man da bruker mye energi på å grue seg til. En gang ble jeg konfrontert med noe ubehagelig, som jeg ser for meg at jeg burde hatt anledning til å ha med meg en tilittsperson, samt å få forberedt meg på. Anonymkode: 39557...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #18 Del Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: HI her. Jeg kan selvsagt spørre, og kommer til å gjøre det også. Men spørsmålet mitt til dere var mere om dette er ok, eller "lovlig" da, på et vis. Jeg blir stressa av sånt, uten at jeg nødvendigvis har gjort noe galt. Synes det er en uting å ikke skrive/si noe om temaet for møte når man innkaller. Jeg har gitt beskjed om det tidligere, men vedkommende fortsetter å kalle meg og andre inn til møte, uten å få møteagenda. Stort sett dreier det seg om helt uskuldige ting, som man da bruker mye energi på å grue seg til. En gang ble jeg konfrontert med noe ubehagelig, som jeg ser for meg at jeg burde hatt anledning til å ha med meg en tilittsperson, samt å få forberedt meg på. Anonymkode: 39557...424 Hva loven sier vet ikke jeg, men du burde få anledning til å forberede deg, samt ha med tillitsvalgt eller annen person som vitne. Legen min har sagt til meg at h*n vil gjerne være med om jeg blir kalt inn til flere møter. Anonymkode: 790f0...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #19 Del Skrevet 2. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: HI her. Jeg kan selvsagt spørre, og kommer til å gjøre det også. Men spørsmålet mitt til dere var mere om dette er ok, eller "lovlig" da, på et vis. Jeg blir stressa av sånt, uten at jeg nødvendigvis har gjort noe galt. Synes det er en uting å ikke skrive/si noe om temaet for møte når man innkaller. Jeg har gitt beskjed om det tidligere, men vedkommende fortsetter å kalle meg og andre inn til møte, uten å få møteagenda. Stort sett dreier det seg om helt uskuldige ting, som man da bruker mye energi på å grue seg til. En gang ble jeg konfrontert med noe ubehagelig, som jeg ser for meg at jeg burde hatt anledning til å ha med meg en tilittsperson, samt å få forberedt meg på. Anonymkode: 39557...424 Selvsagt er det lovlig å bli kalt inn til et møte uten å få agenda først. Hvis ikke hadde det vært særdeles mange lovbrudd rundt om i landet! Anonymkode: e8f36...7e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 2. mars 2020 #20 Del Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: HI her. Jeg kan selvsagt spørre, og kommer til å gjøre det også. Men spørsmålet mitt til dere var mere om dette er ok, eller "lovlig" da, på et vis. Jeg blir stressa av sånt, uten at jeg nødvendigvis har gjort noe galt. Synes det er en uting å ikke skrive/si noe om temaet for møte når man innkaller. Jeg har gitt beskjed om det tidligere, men vedkommende fortsetter å kalle meg og andre inn til møte, uten å få møteagenda. Stort sett dreier det seg om helt uskuldige ting, som man da bruker mye energi på å grue seg til. En gang ble jeg konfrontert med noe ubehagelig, som jeg ser for meg at jeg burde hatt anledning til å ha med meg en tilittsperson, samt å få forberedt meg på. Anonymkode: 39557...424 Det er absolutt lov å innkalle til møter uten agenda. Men, dersom det er drøftelsesmøte, så skal det være gjort klart at det er drøftelsemøte det er snakk om. Det gjør det lettere for alle dersom tema/agenda er med i møteinnkallinger, men det er altså ikke noe krav. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå