Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når klarte deres baby å holde hodet selv? Og hva gjorde dere for å øve på det og hvor ofte / lenge?

Anonymkode: 1e693...ae7

Skrevet

Det gikk gradvis helt fra fødsel. Jeg tenkte ikke mye på det, men det å ligge bakoverlent med baby på magen og så snakke med dem gjør at de synes det er koselig å løfte hodet. 

Anonymkode: 38ca1...2f6

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du mener med holde hodet. Min på 10 uker løfter hodet godt oppe i mageleie, men ikke så lenge akkurat. Hun blir jo fort sliten av det. For å øve på det må babyen ligge i mageleie så ofte som mulig. Min ligger litt i mageleie i hver våkenperiode, altså ca. 4 ganger om dagen. Hvor lenge varierer. Noen ganger synes hun det er greit å ligge sånn opp mot en halvtime, ofte bare noen minutter. 

Anonymkode: ac4dd...721

Skrevet

Som de andre skriver så går det veldig gradvis. Fra at de kan løfte hodet i noen sekunder til at de løfter det opp og holder det så lenge de vil, og ikke trenger støtte til hodet når man bærer dem rundt. Vi har ikke tenkt på å trene spesifikt på det. Men som brukeren over nevner, passe på at babyen får ligge litt på magen når den er våken hver dag. 

Anonymkode: e6e74...714

Skrevet

Et godt tips jeg fikk fra fysio er at man samler armene til babyen litt foran (slik at de liksom støtter seg på albuene) og holder dem inntil kroppen og har underarmen hvilene over korsryggen deres. På denne måten ligger de mer stødig og kan bruke mer energi på å trene nakken - ellers ligger de lett og flakser irritert med armene ut til siden! 😄

Anonymkode: bc5f5...2ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...