AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Skrevet 27. februar 2020 Jeg går alltid rundt med en flaske og drikker hele tiden. Siste tre årene har det vært solbærsaft, men nå er jeg såååå lei av saft, blir tørr i munnen. Tingen er, jeg liker ikke rent vann (ja det er teit, men sånn er det bare). Hvilke alternativ har jeg til sunn drikke? Eneste jeg kommer på er vann med sitron i. Har dere noen forslag til gode, sunne drikker? Anonymkode: 67c20...fed
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #2 Skrevet 27. februar 2020 Vann med appelsin i er bedre enn sitron. Anonymkode: cf36f...9d5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Skrevet 27. februar 2020 Putt agurk I. Eller mye mindre saft. Anonymkode: 04869...989 1
Muskath Skrevet 27. februar 2020 #4 Skrevet 27. februar 2020 Du kan vel lage vann med smak av mange frukter og/eller bær. Bringebær, eple, appelsin, jordbær o.l.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Skrevet 27. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vann med appelsin i er bedre enn sitron. Anonymkode: cf36f...9d5 Virkelig? Det skal jeg prøve. Appelsin er kjempegodt. Tusen takk 🙂 Anonymkode: 67c20...fed
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Skrevet 27. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Putt agurk I. Eller mye mindre saft. Anonymkode: 04869...989 Men smaker agurk noe da? Ja jeg spiser det på brødskiva hver dag, men jeg ser for meg at det blir «dødt» i vann 🤔 skal absolutt prøve. Anonymkode: 67c20...fed
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #7 Skrevet 27. februar 2020 Lær deg å drikk vann, alle klarer det. Dette er helt tåpelig, som en 8-åring. Anonymkode: 23538...c9a 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Skrevet 27. februar 2020 2 minutter siden, Muskath skrev: Du kan vel lage vann med smak av mange frukter og/eller bær. Bringebær, eple, appelsin, jordbær o.l. Vil bær gi fra seg smak? Jeg ser for meg at «skallet» vil holde saften inni bæra istedet for å blande seg med vann. Men eple og appelsin var en god ide 😄 Anonymkode: 67c20...fed
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #9 Skrevet 27. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går alltid rundt med en flaske og drikker hele tiden. Anonymkode: 67c20...fed Ikke det at det er farlig, men kan jeg spørre hvorfor du drikker hele tiden? Uansett er det lurt å ha noe som er ph-messig så nøytralt som mulig hvis du hele tiden skal ha noe i munnen. Anonymkode: 28c44...bf3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #10 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lær deg å drikk vann, alle klarer det. Dette er helt tåpelig, som en 8-åring. Anonymkode: 23538...c9a Ha prøvd i nærmere 30 år, får det bare ikke til. Drikker alltid vann på fjelltur, men til «hverdags» så blir det bare fælt. Takk for tips, da. Anonymkode: 67c20...fed 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #11 Skrevet 27. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke det at det er farlig, men kan jeg spørre hvorfor du drikker hele tiden? Uansett er det lurt å ha noe som er ph-messig så nøytralt som mulig hvis du hele tiden skal ha noe i munnen. Anonymkode: 28c44...bf3 Av den enkle grunn at jeg er så tørst 😂 nå snakker vi ikke 10liters dunker med vann om dagen, men kanskje 2-3 liter, så det er vel normalen? Er vel sånn at jeg går og smådrikker hele tiden. Anonymkode: 67c20...fed
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #12 Skrevet 27. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha prøvd i nærmere 30 år, får det bare ikke til. Drikker alltid vann på fjelltur, men til «hverdags» så blir det bare fælt. Takk for tips, da. Anonymkode: 67c20...fed Merkelig argument, du klarer om du vil. Er viljen det står på. Anonymkode: 23538...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #13 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Merkelig argument, du klarer om du vil. Er viljen det står på. Anonymkode: 23538...c9a Kanskje det er merkelig for deg, men har aldri hørt noen kommentert det før. Folk bryr seg somregel ikke om hva andre drikker. Nå har jeg riktignok prøvd i snart 30 år, og da tenker jeg at nei vet du hva, det er ikke noe vits. Når det er så mange alternativ til rent vann, da kan jeg liksågreit utforske litt. Men takk for omtanken da. Anonymkode: 67c20...fed 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #14 Skrevet 27. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Av den enkle grunn at jeg er så tørst 😂 nå snakker vi ikke 10liters dunker med vann om dagen, men kanskje 2-3 liter, så det er vel normalen? Er vel sånn at jeg går og smådrikker hele tiden. Anonymkode: 67c20...fed Det er ikke noe farlig å drikke 2-3 liter om dagen, nei. For noe år siden så var det er veldig fokus på at vi måtte få i oss nok vann noe som resulterte i at folk sippet til vannflasker hele dagen. Det var bare tull. Med noen få unntak for noen så sier kroppen fra når man trenger vann. Og da blir man tørst slik du altså er. Anonymkode: 28c44...bf3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #15 Skrevet 27. februar 2020 Liker du vann med kullsyre? Jeg synes vann er kjedelig, men drikker mye mer når det er bobler i det. Anonymkode: 72881...02d 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #16 Skrevet 27. februar 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av den enkle grunn at jeg er så tørst 😂 nå snakker vi ikke 10liters dunker med vann om dagen, men kanskje 2-3 liter, så det er vel normalen? Er vel sånn at jeg går og smådrikker hele tiden. Anonymkode: 67c20...fed Ikke vanlig å gå å smådrikke. Det som er vanlig er å ta et glass vann. Hvis du er så tørst at du må drikke hele tiden, så må du dra til legen. Du risikerer å ødelegge tennene om du skal drive på sånn og du tvinger nyrene dine og blæra til å arbeide mere enn det er meningen at de skal. Anonymkode: 04869...989
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #17 Skrevet 27. februar 2020 Vann med ferskpresset sitron + honning + ingefær Vann blandet med ferskpresset eplejuice + sitron Vann blandet med ferskpresset appelsinjuice + sitron Vann med fersk sitronmelisse i (kjøp urtepotte på butikken, putt noen kvaster i vannet og la det stå et par timer) Anonymkode: ad5c7...b08
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #18 Skrevet 27. februar 2020 Du drikker vann på fjelltur men ikke vanlig springvann? Da er det ikke smaken av vannet som plager deg, men at springvannet ikke smaker rent. Kjøp deg kullfilter som renser vannet, sett store dunker i kjøleskap så det blir ekstra kaldt, og legg gjerne i noen isbiter før du går... Lover at vannet minner mye mer om om "isbre-vann" om du gjør det på denne måten 😄 Anonymkode: 73fb2...866 1
Muskath Skrevet 27. februar 2020 #19 Skrevet 27. februar 2020 49 minutter siden, AnonymBruker said: Vil bær gi fra seg smak? Jeg ser for meg at «skallet» vil holde saften inni bæra istedet for å blande seg med vann. Men eple og appelsin var en god ide 😄 Anonymkode: 67c20...fed Bær gir fra seg smak og duft. Bringebær gir god smak. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #20 Skrevet 27. februar 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke vanlig å gå å smådrikke. Det som er vanlig er å ta et glass vann. Hvis du er så tørst at du må drikke hele tiden, så må du dra til legen. Du risikerer å ødelegge tennene om du skal drive på sånn og du tvinger nyrene dine og blæra til å arbeide mere enn det er meningen at de skal. Anonymkode: 04869...989 Kutt ut da. Det er ikke uvanlig å drikke 2-3 liter om dagen. Jeg drikker mer enn det daglig fordelt utover og det er ingenting galt med meg. Drikker med all mulig frukt/bær oppi for å variere fra vanlig springvann. Det er bare å prøve seg frem blant alle mulige kombinasjoner for å finne favoritten 😊 Anonymkode: 0842a...e40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå