Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
På 4.3.2020 den 14.45, AnonymBruker skrev:

I tillegg selger Vinmonopolet stadig mer alkoholfri vin eller vin med lav alkoholprosent.
https://avogtil.no/dette-er-alkoholtrenden-nolo/

Alkoholsalget økte med ca. 200.000 liter ren alkohol i 2019 fra året før.

Brennevin gikk faktisk opp med 3.5%.

Endret av abc123detvardet
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik nå at religiøse føder langt flere barn enn ateister, og dette samt konverteringer vil sørge for at religiøse blir i solid flertall i 2050.

Anonymkode: e5d6f...0c9

At foreldrene er religiøse betyr ikke at barna blir det, med mindre de tvinger sin tro på sine barn uten og bry seg om barnas egne frie vilje

Du kommer bare med hypoteser og ingenting annet.

Gjest Alkoholist
Skrevet (endret)
På 28.2.2020 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Nei, noe 95% av verdens befolkning har forstått. Kun en sær liten minoritet trur ikke på Gud, og heldigvis blir det færre av dere ateister.

95% tror ikke på Gud. Og disse prosentene som tror, tror ikke på den samme guden. Så det du sier blir for dumt uansett. 

Endret av Alkoholist
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

At foreldrene er religiøse betyr ikke at barna blir det, med mindre de tvinger sin tro på sine barn uten og bry seg om barnas egne frie vilje

Du kommer bare med hypoteser og ingenting annet.

De fleste barna forblir religiøse, og føder selv flere barn som igjen blir religiøse. Og så konverterer mange til religioner. Derfor blir vi i solid flertall, mens ateistene sakte, men sikkert dør ut og forsvinner.

17 timer siden, Alkoholist skrev:

95% tror ikke på Gud. Og disse prosentene som tror, tror ikke på den samme guden. Så det du sier blir for dumt uansett. 

Noen og 82% er det offisielle tallet, en andel som vil øke de neste tiårene. Deilig.

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, abc123detvardet skrev:

Så argumentet ditt er at hvis to hendelser øker, så må de være korrelerte?

Denne ondksapen er en del av det ateismen fremmer, så det henger naturligvis sammen. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne ondksapen er en del av det ateismen fremmer, så det henger naturligvis sammen. 

Du har nettopp fått statistikker servert som viser det stikk motsatte, hvor er din statistikk over det du hevder at vi ateister fremmer flere  aborter, høyt alkoholbruk og vold ?

AnonymBruker
Skrevet

Igjen, gude-dyrkerne skaper problemer.

Har aldri hørt om en ateist som klikke mongo, og tente på........... vent ateister har ikke noe å tenne på😷

Anonymkode: 41c0d...0cc

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Rogadame skrev:

Du har nettopp fått statistikker servert som viser det stikk motsatte, hvor er din statistikk over det du hevder at vi ateister fremmer flere  aborter, høyt alkoholbruk og vold ?

Ateistene støtter fri abort, sammen med feministene var det de som kjempet for fri abort på 60-70-tallet. De av oss som har mer enn livets harde skole som høyeste utdanning har fått med oss slikt. Jo flere ateister, jo mer fyll, aborter og annen ondskap er i land, dette ser man på internasjonale statistikker.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ateistene støtter fri abort, sammen med feministene var det de som kjempet for fri abort på 60-70-tallet. De av oss som har mer enn livets harde skole som høyeste utdanning har fått med oss slikt. Jo flere ateister, jo mer fyll, aborter og annen ondskap er i land, dette ser man på internasjonale statistikker.

Jeg vet om ateister som er i mot abort, og jeg vet om religiøse som er for fri abort.

Du sier at internasjonale statistikker viser det. kan du vennligst komme med kilder som bekrefter dine påstander. 

Skrevet
18 timer siden, Rogadame skrev:

Blir vanskelig for h"n å gi statistikk over noe som ikke finnes.

Jeg mener jeg regner med om det hadde eksistert så ville h"n ha gitt oss disse kilder og statistikker som støtter påstandene h"n kommer med.

Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du bak anonymbruker er et hannkjønn

Ikke noe som er mer irriterende og provoserende når man leser statistikker som viser at  kvinner slutter å få mange barn og heller  tar høyere utdanning 😄

Hurra for kvinnedagen idag forresten  !!! Hva er ditt synspunkt om denne forresten? venter spent !

(Tipper jeg får et svar om at kvinner skal holde seg på kjøkkenet, gå jevnlig å be i et gudshus og føde minst 4 barn..som  var vanlig i Norge for 100 år siden ; )

Endret av Rogadame
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2020 den 4.22, AnonymBruker skrev:

Det er slik nå at religiøse føder langt flere barn enn ateister, og dette samt konverteringer vil sørge for at religiøse blir i solid flertall i 2050.

Men hvis barn av religiøse garantert blir religiøse selv, hvordan kan det ha seg at antallet ateister har steget til nå? Har det slått deg at mange ateister er barn av religiøse? Selv barn som vokser opp i religiøse sekter uten særlig kontakt med omverdenen, kan finne på å bryte med religionen og bli ateist. Barn blir ikke alltid som foreldrene. Vi lever også i en tid der informasjon er lett tilgjengelig, så folk kan avgjøre selv hvilken religion de vil ha eller ikke ha.

Så nei, argumentene dine holder ikke.

Anonymkode: eab7e...de0

AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2020 den 8.21, abc123detvardet skrev:

Alkoholsalget økte med ca. 200.000 liter ren alkohol i 2019 fra året før.

Brennevin gikk faktisk opp med 3.5%.

Hvor hentet du disse tallene?
Kildene jeg fant nevner lavere tall på begge områder, og konkluderer med kun en svak økning i alkoholsalg.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis barn av religiøse garantert blir religiøse selv, hvordan kan det ha seg at antallet ateister har steget til nå? Har det slått deg at mange ateister er barn av religiøse? Selv barn som vokser opp i religiøse sekter uten særlig kontakt med omverdenen, kan finne på å bryte med religionen og bli ateist. Barn blir ikke alltid som foreldrene. Vi lever også i en tid der informasjon er lett tilgjengelig, så folk kan avgjøre selv hvilken religion de vil ha eller ikke ha.

Så nei, argumentene dine holder ikke.

De fleste blir det, det er derfor andelen ateister ikke er høyere.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg vet om ateister som er i mot abort, og jeg vet om religiøse som er for fri abort.

De fleste religiøse er imot ondskapen, naturligvis. Mens de fleste ateister er for fosterdrap.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste religiøse er imot ondskapen, naturligvis. Mens de fleste ateister er for fosterdrap.

Som forventet kommer du ikke med en eneste kilde som støtter din påstand.

Nå skal jeg gjøre som deg komme med en påstand uten rot i virkeligheten og uten å gi kilder til påstanden

8 av 10 kristne støtter steining av menn og kvinner som bruker banneord. 

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Nå skal jeg gjøre som deg komme med en påstand uten rot i virkeligheten

Det er ateister gode på, vi har sett det fra livets harde skole,-læreren

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ateister gode på, vi har sett det fra livets harde skole,-læreren

Igjen kommer du med en påstand, men du kommer ikke med kilder.

Jeg tror heller ikke du er i stand til å se ironien i det du skrev der.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Igjen kommer du med en påstand, men du kommer ikke med kilder.

Jeg tror heller ikke du er i stand til å se ironien i det du skrev der.

Jeg har dokumentert mine påstander, ateistene kommer med masse påstander og fornektelser uten dokumentasjon.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dokumentert mine påstander, ateistene kommer med masse påstander og fornektelser uten dokumentasjon.

Nei du har bare en statistikk fra PEW som du drar frem i alle diskusjoner, vi har kommet med  flere statistikker i denne tråden  om  antall religiøse, alkoholforbruk og abort..nå må du snart dokumentere dine påstander ..venter i spenning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...