Aragorn ll Elessar Skrevet 1. mars 2020 #21 Skrevet 1. mars 2020 På 28.2.2020 den 21.48, AnonymBruker skrev: Ikke automatisk, men ateister er overrepresentert i antall drap, fyll, skilsmisser, aborter og annen ondskap dere har fått innført. Anonymkode: e5d6f...0c9 På 28.2.2020 den 21.50, Aragorn ll Elessar skrev: Virkelig ? Har du noen kilder som støtter denne påstanden Ikke noe svar fra deg. Så da må jeg tolke det som et nei at du ikke har noen kilder som støtter påstanden du kom med. 1
Rogadame Skrevet 1. mars 2020 #22 Skrevet 1. mars 2020 4 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Ikke noe svar fra deg. Så da må jeg tolke det som et nei at du ikke har noen kilder som støtter påstanden du kom med. Enkelte brukere som denne Ateist-hateren har en tendens å stikke ifra diskusjoner når h*n går tom for statistikk og argumenter 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #23 Skrevet 1. mars 2020 På 28.2.2020 den 21.48, AnonymBruker skrev: Ikke automatisk, men ateister er overrepresentert i antall drap, fyll, skilsmisser, aborter og annen ondskap dere har fått innført. Anonymkode: e5d6f...0c9 Så korstogene, 2. verdenskrig, heksebrenningene etc - ikke utført av kristne men av ateister? Den vestlige verdens historieforståelse må vike, mener du, fordi du personlig har et alternativt syn på verden? Anonymkode: 80a5c...0b5
Aragorn ll Elessar Skrevet 1. mars 2020 #24 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så korstogene, 2. verdenskrig, heksebrenningene etc - ikke utført av kristne men av ateister? Den vestlige verdens historieforståelse må vike, mener du, fordi du personlig har et alternativt syn på verden? Anonymkode: 80a5c...0b5 2 verdenskrig var ikke en religions krig, Den siste religionskrig i Europa var 30 års-krigen (1618-1648) og det var egentlig bare de første årene at dette var en ren religionskrig, alle religiøse konflikter var over i 1635 og da krigen sluttet i 1648 hadde den ingenting med religion å gjøre. Religion har ofte blitt brukt som motivator til krig, men det er veldig sjeldent at religion er den virkelige årsaken til at land går til krig. Det er langt mer vanlig at land kriger over ressurser og landområder enn religion, religiøse konflikter er som regel innenfor landed grenser og ikke mellom land. Det er en ganske stor myte at religion er årsaken til de fleste kriger. Det som er riktig å si er at religion har blitt brukt til å motivere soldater i de fleste kriger, ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- “Encyclopedia of Wars,” authors Charles Phillips and Alan Axelrod document the history of recorded warfare, and from their list of 1763 wars only 123 have been classified to involve a religious cause, accounting for less than 7 percent of all wars and less than 2 percent of all people killed in warfare. While, for example, it is estimated that approximately one to three million people were tragically killed in the Crusades, and perhaps 3,000 in the Inquisition, nearly 35 million soldiers and civilians died in the senseless, and secular, slaughter of World War 1 alone. History simply does not support the hypothesis that religion is the major cause of conflict. The wars of the ancient world were rarely, if ever, based on religion. These wars were for territorial conquest, to control borders, secure trade routes, or respond to an internal challenge to political authority. In fact, the ancient conquerors, whether Egyptian, Babylonian, Persian, Greek, or Roman, openly welcomed the religious beliefs of those they conquered, and often added the new gods to their own pantheon. Is Religion the Cause of Most Wars? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Og dette handler ikke om at jeg forsvarer religion, for det er ganske opplagt at jeg ikke er religiøs eller tror på Gud, Men rett skal være rett, historien støtter ikke påstanden om at religion er hovedårsaken til kriger eller at de fleste kriger har vært religions kriger.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #25 Skrevet 2. mars 2020 13 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Ikke noe svar fra deg. Så da må jeg tolke det som et nei at du ikke har noen kilder som støtter påstanden du kom med. Jo flere ateister det har blitt, jo mer av søpla har det blitt. Det er beviset. Ferdig snakka! Anonymkode: e5d6f...0c9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #26 Skrevet 2. mars 2020 8 timer siden, Rogadame skrev: Enkelte brukere som denne Ateist-hateren har en tendens å stikke ifra diskusjoner når h*n går tom for statistikk og argumenter Stakk ikke av, det er lett å knuse ateistene og deres ondskap i hver diskusjon. Anonymkode: e5d6f...0c9
Aragorn ll Elessar Skrevet 2. mars 2020 #27 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo flere ateister det har blitt, jo mer av søpla har det blitt. Det er beviset. Ferdig snakka! Anonymkode: e5d6f...0c9 Vel om det er bevist, da burde det være ekstremt enkelt for deg å komme med en kilder som bekrefter din påstand. Jeg mener jeg antar at du har kilder og ikke bare dikter opp ting som ikke har noe som helst rot i virkeligheten. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #28 Skrevet 2. mars 2020 3 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Vel om det er bevist, da burde det være ekstremt enkelt for deg å komme med en kilder som bekrefter din påstand. Jeg mener jeg antar at du har kilder og ikke bare dikter opp ting som ikke har noe som helst rot i virkeligheten. Er bare å lese statistikkene på SSB det, bevege seg ut av kjellerleiligheten eller lese nyheter. Det har blitt flere aborter, fyll i takt med økning i antall ateister. Anonymkode: e5d6f...0c9
Aragorn ll Elessar Skrevet 2. mars 2020 #29 Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er bare å lese statistikkene på SSB det, bevege seg ut av kjellerleiligheten eller lese nyheter. Det har blitt flere aborter, fyll i takt med økning i antall ateister. Anonymkode: e5d6f...0c9 Jeg merker meg at du ikke kommer med noen kilder. Du kom med påstanden du får komme med kildene, Men jeg vet du ikke er i stand til å komme med dem, Så jeg har ikke mer å si i denne tråden.
Rogadame Skrevet 2. mars 2020 #30 Skrevet 2. mars 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakk ikke av, det er lett å knuse ateistene og deres ondskap i hver diskusjon. Anonymkode: e5d6f...0c9 Det er jo ikke det 😄 Vil gjerne se en statistikk over at de som driver å drikker ,kvinner som utfører aborter og folk fengslet for utført drap... er ateister og ikke troende? Siden vi er "en ubetydelig minoritet" som du nevner i trådene her så er det jo merkelig at det er akkurat vi som står bak disse tallene? Sammenlignet med for et par hunder år siden da kirken brente kvinner og halshugde vantro over en lav sko. Religiøst og fredelig utopia kan du dessverre se lenge etter , så lenge barn og unge lærer evolusjon i naturfag og befolkningsvekst i samfunnsfag så vil generasjonene etter oss velge vekk tro og heller satse på et mer effektiv bærekraftig samfunn Endret 2. mars 2020 av Rogadame
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #31 Skrevet 3. mars 2020 På 2.3.2020 den 8.13, Rogadame skrev: Det er jo ikke det 😄 Joda, vi har jo allerede sett alle statistikkene som viser at ateistene vil stupe som andel og det vil bli flere religiøse både i Norge og i verden. Da vil vi se mindre av fyll, drap, vold, aborter og annet søppel ateismen har medført. Anonymkode: e5d6f...0c9
Rogadame Skrevet 4. mars 2020 #32 Skrevet 4. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda, vi har jo allerede sett alle statistikkene som viser at ateistene vil stupe som andel og det vil bli flere religiøse både i Norge og i verden. Da vil vi se mindre av fyll, drap, vold, aborter og annet søppel ateismen har medført. Anonymkode: e5d6f...0c9 Du får fortsette å fantasere om religiøst Utopia(Dystopia) I 2050 😄 Så lenge det blir undervist evolusjon ,biologi og befolkningsvekst i grunnskolen ,så vil ikke kvinner være interessert i å gå 100 år tilbake i tid for å være underkuet mannen og satt til å føde mange barn -uansett hvilen bakgrunn de har.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #33 Skrevet 4. mars 2020 Urasjonell og aggressiv, angripe eller legge skyld på kvinner, det er jo typisk menn 😂 Spesielt om man skal ta utgangspunkt i de ekstreme som er her inne (Incels) Anonymkode: 889ea...50c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #34 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Urasjonell og aggressiv, angripe eller legge skyld på kvinner, det er jo typisk menn 😂 Spesielt om man skal ta utgangspunkt i de ekstreme som er her inne (Incels) Anonymkode: 889ea...50c Jada alle menn er like. Anonymkode: 8e861...124
Rogadame Skrevet 4. mars 2020 #35 Skrevet 4. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Urasjonell og aggressiv, angripe eller legge skyld på kvinner, det er jo typisk menn 😂 Spesielt om man skal ta utgangspunkt i de ekstreme som er her inne (Incels) Anonymkode: 889ea...50c måtte google incels 😂 Jeg er født sent på 70 tallet og har ikke fått dette uttrykket med meg. Men ja, det kan nok stemme blant flere av de mannlige brukere bak anonymt nick- på KG 😄
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #36 Skrevet 4. mars 2020 På 2.3.2020 den 1.02, AnonymBruker skrev: Ferdig snakka! Anonymkode: e5d6f...0c9 Ånei, nå er det bare å gi opp, for det der er jo selve trumf-argumentet! Siden du ikke gidder å lete frem kilder, kan jeg jo hjelpe deg... Nei vent, kildene motsier deg jo! Huffameg, så flaut! Stadig flere ateister i Norge og færre religiøse: https://fritanke.no/nyheter/andelen-som-ikke-tror-pa-gud-oker-sterkt-gudstroen-svekkes/19.10773 Og slett ikke alle medlemmene i statskirken er religiøse heller: https://human.no/nyheter/2019/juni/stadige-bekreftelser-at-religios-tro-er-i-mindretall/ Det blir stadig færre aborter i Norge: https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-ntb-svangerskap/historisk-lave-aborttall-i-norge/1306162 Og når det gjelder drikkevanene så er det ingenting som tilsier at det er mer fyll nå enn før. Alkoholkonsumet har gått opp siden 60-tallet, men det handler mer om likestilling enn mangel på religion (kvinner drakk ikke før, men gjør det nå). Folk drikker også mindre brennevin og mer vin nå enn før. Vi får stadig mer "kontinentale" drikkevaner som handler om et glass vin til maten, heller enn flatfylla i helgene. https://avogtil.no/slik-er-det-norske-drikkemonsteret/ I tillegg selger Vinmonopolet stadig mer alkoholfri vin eller vin med lav alkoholprosent. https://avogtil.no/dette-er-alkoholtrenden-nolo/ Nå er vi høvelig ferdig snakka Anonymkode: eab7e...de0 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #37 Skrevet 5. mars 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden du ikke gidder å lete frem kilder, kan jeg jo hjelpe deg... Nei vent, kildene motsier deg jo! Huffameg, så flaut! Det jeg viser til er hvordan det vil bli om noen tiår. Selv om andelen ateister øker litt nå, øker andelen religiøse raskere, slik at det i 2050 vil være et solid flertall av gode troende i Norge og andre land i verden. Anonymkode: e5d6f...0c9
Aragorn ll Elessar Skrevet 5. mars 2020 #38 Skrevet 5. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg viser til er hvordan det vil bli om noen tiår. Selv om andelen ateister øker litt nå, øker andelen religiøse raskere, slik at det i 2050 vil være et solid flertall av gode troende i Norge og andre land i verden. Anonymkode: e5d6f...0c9 Det var ikke det du skrev. Du skrev at det var slik nå ikke i 2050. Og kan du vise til statistikk som støtter at framtiden vil bli slik du sier. Det kan du selvsagt ikke, siden akkurat som alle dine andre påstander så er du ikke i stand til å gi noe som støtter det du sier. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #39 Skrevet 6. mars 2020 10 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Det var ikke det du skrev. Du skrev at det var slik nå ikke i 2050. Og kan du vise til statistikk som støtter at framtiden vil bli slik du sier. Det kan du selvsagt ikke, siden akkurat som alle dine andre påstander så er du ikke i stand til å gi noe som støtter det du sier. Det er slik nå at religiøse føder langt flere barn enn ateister, og dette samt konverteringer vil sørge for at religiøse blir i solid flertall i 2050. Anonymkode: e5d6f...0c9
abc123detvardet Skrevet 6. mars 2020 #40 Skrevet 6. mars 2020 På 2.3.2020 den 1.11, AnonymBruker skrev: Er bare å lese statistikkene på SSB det, bevege seg ut av kjellerleiligheten eller lese nyheter. Det har blitt flere aborter, fyll i takt med økning i antall ateister. Så argumentet ditt er at hvis to hendelser øker, så må de være korrelerte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå