Gå til innhold

Slutte på Tramadol

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal slutte på Tramadol nå etter 3,5 mnd bruk. Har tatt rundt 150-200 mg hver dag. Skal kjenne litt på om jeg skal seponere eller bråseponere, men jeg er så livredd. Abstinensene er allerede grusom. Har fått Sorbil av legen til å bruke da den verste angsten står på i en liten uke, men er redd for det og. Har dere noen heiarop?

Anonymkode: 3c52b...34a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du ta sobril for å trappe ned på tramadol så er verden forskrudd spør du meg. 

Svaret på spørsmålet ditt er enkelt, nei det ønsker jeg ikke å gi deg. 

Anonymkode: 55a13...eea

• Liker 3
Skrevet

Om du skal slutte brått eller trappe ned må da legen din kunne svare på!? 

Skrevet (endret)

Tramadol skal man ikke bråstoppe med. Legen skal gi deg en nedtrappingsplan og følge deg opp underveis.

Endret av Chantielle
  • Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du ta sobril for å trappe ned på tramadol så er verden forskrudd spør du meg. 

Enig, hårreisende av legen! Om 3,5 måneder har man samme runden igjen, da man skal slutte med Sobril. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du var virkelig en sympatisk sjel. hva faen haha

Anonymkode: badb5...9eb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så fint at du fikk Sobril til hjelp!  Det går bra!  Jeg tror de verste abstinensene er over etter en uke ca.

Endret av Muskath
  • Liker 1
Skrevet

Jeg sluttet selv på Tramadol for noen måneder siden, og jeg hadde brukt det ca like lenge som deg. De første dagene var helt jævlige, det må sies. Har du mulighet til å trappe ned så burde du gjøre det. Lag en plan med fastlegen.

Abstinensene var verst de tre første dagene, også var det fire dager til hvor jeg hadde milde/moderate abstinenser. Nå bråsluttet jeg da, men jeg ville nok aldri gjort det igjen.

Det skal også sies at det varierer fra person til person hvordan man opplever abstinensene, men belag deg på å holde deg hjemme noen dager, om du slutter brått. Husk også å ha noen å snakke med, for abstinensene kan også gjøre deg både angstfull og nedstemt. 
Jeg holdte ihvertfall å fryse meg i hjel, i tillegg til at jeg ble så nedstemt at jeg lå å gråt pusten ut av meg de første dagenene. Jeg spiste også ekstremt mye etter de verste abstinensene hadde gitt seg. Det kommer uansett mest sannsynlig til å gå fint, og om det ikke gjør det, ikke nøl med å ta kontakt med noen du stoler på eller lege. Du skal egentlig være glad for at du skal slutte nå, for Tramadol er egentlig noe herk! Det gjelder alle opioider.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Da vet du ikke hva Tramadol gjør med kroppen, og ikke hva Sobril er.

• Liker 1
Skrevet

Du må ikke finne på å bråseponere. Trapp ned. Og lykke til! 

Skrevet

Jeg gikk på de daglig i 5-6 år, trappet ned i 1,5 uker, uten sobril. 

Anonymkode: eb6fc...1f5

Skrevet

Jeg fikk også Sobril, og råd om å enten seponere uten Sobril, eller slutte tvert på tramadol og ta en Sobril pr dag mot verste angsten. Fikk ti stk Sobril og det gikk fint. 

Anonymkode: 48aaf...fca

Skrevet

Som andre sier, ingen bråstopping! Du bør jo absolutt gjøre dette etter legens råd.
Tramadol er til de grader avhengighetsskapende, og etter min erfaring så er sobril vesentlig enklere å slutte med. Ønsker deg lykke til, det kan bli noen tøffe dager, men om et par uker er du kvitt begge deler!

Anonymkode: d4b5b...8aa

Skrevet
21 minutter siden, Muskath skrev:

Da vet du ikke hva Tramadol gjør med kroppen, og ikke hva Sobril er.

Har gått av og på tramadol og nobligan i 20 år pga prolaps og isjias. 

Noe mer smart du skal komme med? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Uansett så vet du kanskje at alle har forskjellige kropper og reagerer ulikt på medisiner, nedtrapping og abstinenser. Selv om du ikke trenger Sobril, så bør du ha respekt for at andre trenger det i en nedtrappingsfase og ellers også. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, siden det gikk perfekt for deg, så må det jo gå perfekt for 8 milliarder andre mennesker også. 🙄

Anonymkode: 7045e...41c

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal slutte på Tramadol nå etter 3,5 mnd bruk. Har tatt rundt 150-200 mg hver dag. Skal kjenne litt på om jeg skal seponere eller bråseponere, men jeg er så livredd. Abstinensene er allerede grusom. Har fått Sorbil av legen til å bruke da den verste angsten står på i en liten uke, men er redd for det og. Har dere noen heiarop?

Anonymkode: 3c52b...34a

Brukte 350 mg pr dag i ca lik tidsperiode og sluttet på dagen. Så ingen grunn til å trappe ned. Ikke noe problem det. Tenk at du er sterk og ikke vil la deg eie av en pille. 

Kanskje du tenker for mye? 

Anonymkode: 3580e...0fa

Skrevet

Jeg skrev litt som en besserwisser. Det var ikke helt meningen. Ville bare få frem at ved litt mentalisering så skal det gå fint. Får du kroppslige symptomer så tenk at du er syk. Hadde dette  vært influensa så hadde du fint kommet gjennom det, men nå blir du opptatt av tanken på at en pille vil ta bort ubehaget. Tenk at det er influensa som vil gå over om en uke. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg skrev litt som en besserwisser. Det var ikke helt meningen. Ville bare få frem at ved litt mentalisering så skal det gå fint. Får du kroppslige symptomer så tenk at du er syk. Hadde dette  vært influensa så hadde du fint kommet gjennom det, men nå blir du opptatt av tanken på at en pille vil ta bort ubehaget. Tenk at det er influensa som vil gå over om en uke. 

Men, det blir jo litt som å ikke ta en paracet "fordi man er syk".

Anonymkode: d4b5b...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...