Jerry Lee Skrevet 7. mars 2020 #21 Skrevet 7. mars 2020 På Thursday, February 27, 2020 den 19.21, Villfisker skrev: Jeg vet ikke hva alle sortene smaker, men søtpotet liker jeg godt Håper du vet at søtpotet ikke er en potet... 😉 2
Jerry Lee Skrevet 7. mars 2020 #22 Skrevet 7. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte akkurat en pose med nypoteter, kan jeg spise dem med skallet på? 😁 Anonymkode: 0b5fe...284 Selvsagt. ...men nypoteter NÅ?? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #23 Skrevet 7. mars 2020 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Selvsagt. ...men nypoteter NÅ?? Ja det tenkte jeg også😁 står opprinnelsesland er Israel😛 Anonymkode: 0b5fe...284
NewInTown Skrevet 7. mars 2020 #24 Skrevet 7. mars 2020 Spørs jo veldig hva man skal bruke poteten til da. Kokefaste poteter fungerer jo ikke overraskende best til nettopp koking, men det er stor forskjell på smak. Mandelpoteter fungerer f.eks. bedre til enkelte retter enn Asterixpoteter, og motsatt. Skal du bake potetene i ovnen med urter, hvitløk og olje, er det åpenbart at f.eks. Amadinepoteter fungerer bedre enn kokefaste poteter. Nypoteter er vel godt til de aller meste, men helst i retter der det ikke er et problem at skallet beholdes på.
Jerry Lee Skrevet 7. mars 2020 #26 Skrevet 7. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det tenkte jeg også😁 står opprinnelsesland er Israel😛 Anonymkode: 0b5fe...284 Kjøpes aldri av prinsipp! Kun norske nypoteter her i huset....muligens kypriotiske litt før de kommer. 2
Jerry Lee Skrevet 7. mars 2020 #27 Skrevet 7. mars 2020 3 minutter siden, NewInTown skrev: Spørs jo veldig hva man skal bruke poteten til da. Kokefaste poteter fungerer jo ikke overraskende best til nettopp koking, men det er stor forskjell på smak. Mandelpoteter fungerer f.eks. bedre til enkelte retter enn Asterixpoteter, og motsatt. Skal du bake potetene i ovnen med urter, hvitløk og olje, er det åpenbart at f.eks. Amadinepoteter fungerer bedre enn kokefaste poteter. Nypoteter er vel godt til de aller meste, men helst i retter der det ikke er et problem at skallet beholdes på. Skallet på nypoteter er så tynt at det ikke er problem noen steder å spise det. Bortkasta og unødvendig å skrelle.
NewInTown Skrevet 7. mars 2020 #28 Skrevet 7. mars 2020 56 minutter siden, Jerry Lee skrev: Skallet på nypoteter er så tynt at det ikke er problem noen steder å spise det. Bortkasta og unødvendig å skrelle. Ja nettopp. Derfor man burde lage retter med nypoteter der skallet kan beholdes på. Men det er ikke alle retter som egner seg like godt til det. I noen retter er det bedre å bruke poteter som skal skrelles.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #30 Skrevet 7. mars 2020 Pimpernell, Ringerikspotet og Mandelpotet er de sortene jeg synes smaker best. Anonymkode: 4074b...5be
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #31 Skrevet 7. mars 2020 Mandelpoteter. Har noen i ildfast form i ovnen akkurat nå, oppdelte med skallet på, og med olje og krydder Anonymkode: 8d55b...6b1 1
LiseTV Skrevet 7. mars 2020 #32 Skrevet 7. mars 2020 Bruker nesten bare mandelpotet. Kers Pink er også gode men ikke så lett å finne i butikkene. Beate kjøper jeg aldri-helt fele greier. Damper alltid potetene, ikke koker, men steker ofte.
Gjest Villfisker Skrevet 8. mars 2020 #33 Skrevet 8. mars 2020 19 timer siden, Jerry Lee skrev: Håper du vet at søtpotet ikke er en potet... 😉 Jeg vet det nå i hvert fall. Takk for opplysningen
Jerry Lee Skrevet 8. mars 2020 #34 Skrevet 8. mars 2020 5 minutter siden, Villfisker skrev: Jeg vet det nå i hvert fall. Takk for opplysningen ...regner med du har sjekka sannhetsgehalten.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #35 Skrevet 8. mars 2020 Økologiske og/eller norske. De importerte er ofte smakløse og mer vanninnhold i, mindre næring. Anonymkode: c5f02...ea2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #37 Skrevet 20. mars 2020 Amadine og småpoteter Anonymkode: af043...f5d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #38 Skrevet 20. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poteter er poteter! Anonymkode: 04ce7...c2b Nei det er det ikke Anonymkode: af043...f5d 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #40 Skrevet 20. mars 2020 Amandine mandelpoteter hvis du koker de som du skal og ikke koker de i hjel Anonymkode: f1e62...f84
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå