Gå til innhold

Dere med minstesats AAP med ung ufør tillegg... Hjelp meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Det her blir et langt regnestykke med masse surr, så jeg håper dere får det med dere.

Så når man får AAP med ung ufør tillegg, så får man 243.653kr/år, da er gjennomsnittet for lønning hver måned 20.304kr. Det som ikke gir mening til meg er at dagsatsen er på 937kr, som betyr at man får 9370kr hver andre uke (før skatt) som betyr at det blir 18740kr/måned.
Måten jeg har regnet det ut på er at hvis man trekker riktig skatt hver måned (3224kr) fra beløpet 20.304kr så skal man få inn 17080kr i måneden for at det skal bli riktig årsinntekt, men hvordan er det mulig hvis dagsatsen er 937kr? Jeg vet det er 26 meldekort man sender inn, men det gjør ikke opp for hele året?

Så hvis jeg regner det ut fra dagsatsen, så får man bare 15516kr/måneden etter skatt, så før skatt er det 18740kr hver måned og det er jo ikke årsinntekten?

Kan noen med minsesats AAP med ung ufør tillegg hjelpe meg? Jeg er sikker på at jeg har regnet det riktig, skjønner ikke hvordan det regnestykket her fungerer sammen på grunn av årsinnekten.

87508349_2789249894489627_8422030061107937280_n.jpg

Endret av MrsRobot
Skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

..................

- TS

Skrevet

.................

Skrevet

Er ikke i samme situasjon som deg. Men får AAP mens jeg studerer (omskolering). Sender inn meldekort hver andre uke osv osv. 1 måned er sjelden 4 uker (7×4=28dager). Dermed blir det totalt i løpet av et år, mer enn 2 utbetalinger i måneden. For eksempel utb den 1 i en måned så den 14 og den 28 i samme måned (3 utbetalinger). Neste måned 2 utbetalinger den 12 og 26. Måneden etter 2 utbetalinger 10eller9'ende og 23eller24. Og sånn går det videre, de fleste måneder får du 2 utbetalinger og noen få får du 3 utb. Dette grunnet i at ikke alle måneder er 28 dager. Forstår du det nå?

Anonymkode: 7da0f...d06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...