Gå til innhold

Forstår ikke dette med Husbanken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fostår ikke helt hvordan dette fungerer det egentlig? Får man da lån bare fra kommunen man holder til?

Eller kan man søke i Husbanken hos flere kommuner , si hvis man ikke finner noe der man bor, men det er to nabokommuner hvor det er mer antall leiligheter/hus... ??  Kan man søke to kommuner samtidig hvis det er nabokommuner?

Noen som vet noe om dette eller har erfaring?

Anonymkode: 30934...59c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tenker på startlån så kan du bare søke kommunen du bor i, og det kreves som regel en minstebotid på i alle fall to år. 

Anonymkode: eb3b4...3bd

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tenker på startlån så kan du bare søke kommunen du bor i, og det kreves som regel en minstebotid på i alle fall to år. 

Anonymkode: eb3b4...3bd

Nei det er ikke riktig.

Da jeg søkte i husbanken så søkte jeg i kommunen jeg skulle flytte til. Du må søke i den kommunen du  bor i eller den du skal flytte til. F.eks bor du i Tromsø og vil flytte til Kongsvinger så må du søke i Kongsvinger.

Anonymkode: ee5ea...2fe

Skrevet
På 27.2.2020 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke riktig.

Da jeg søkte i husbanken så søkte jeg i kommunen jeg skulle flytte til. Du må søke i den kommunen du  bor i eller den du skal flytte til. F.eks bor du i Tromsø og vil flytte til Kongsvinger så må du søke i Kongsvinger.

Anonymkode: ee5ea...2fe

Stemmer dette? Men hva om man allerede har søkt, men fant ut at man heller vil bo i kommunen over?

Skrevet

Da det blir lettere å besøke familie osv.

AnonymBruker
Skrevet

ingen som vet ?

Gjest Fallabella
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

ingen som vet ?

Dette varierer så sjekk opp for din aktuelle kommune.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

ingen som vet ?

Du MÅ jo uansett sjekke opp påstandene folk kommer med her med sikre kilder, så hvorfor ikke bare gå rett til kildene? 

Anonymkode: bb9cd...4ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...