AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #1 Skrevet 27. februar 2020 Har du alle tingene på listen hjemme? https://www.sikkerhverdag.no/globalassets/din-beredskap/dsb_beredskap_brosjyre_originalutvikling_utenlogo_digital_nbb.pdf Ditt eget beredskapslager 9 liter vann per person to pakker knekkebrød per person en pakke havregryn per person tre bokser middagshermetikk eller tre poser tørrmat per person tre bokser med pålegg med lang holdbarhet per person noen poser tørket frukt eller nøtter, kjeks og sjokolade medisiner du er avhengig av ved-, gass eller parafinovn til oppvarming grill eller kokeapparat som går på gass stearinlys, lommelykt med batterier, parafinlampe fyrstikker eller lighter varme klær, pledd og sovepose førstehjelpspakke batteridrevet DAB-radio batterier, batteribank og mobillader til bilen våtservietter og desinfeksjonsmiddel tørke-/toalettpapir litt kontanter ekstra drivstoff og ved/gass/parafin rødsprit til oppvarming og matlaging jodtabletter (til bruk ved atomhendelser) Anonymkode: e76ec...de1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #2 Skrevet 27. februar 2020 Nei, venter ikke på krig. Anonymkode: abe83...e35 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Skrevet 27. februar 2020 Det var mye ved/gass/parafin, og hva er greia med rødsprit? Anonymkode: b825e...7b6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Skrevet 27. februar 2020 Vi har det meste og mer til, men jeg ser problemet om man bor trangt. I tillegg bør man ha hygiene artikler. Anonymkode: 73832...215
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Skrevet 27. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var mye ved/gass/parafin, og hva er greia med rødsprit? Anonymkode: b825e...7b6 Det står der. Alt til oppvarming og matlaging (kokeapparat). Anonymkode: deab2...733 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Skrevet 27. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, venter ikke på krig. Anonymkode: abe83...e35 Det kan oppstå mange andre situasjoner der man kan trenge dette. Anonymkode: deab2...733 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #7 Skrevet 27. februar 2020 Har noe av det. Burde nok ha mer av mat. Har heller ikke vann. Anonymkode: 33373...d63
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #8 Skrevet 27. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står der. Alt til oppvarming og matlaging (kokeapparat). Anonymkode: deab2...733 Jeg synes ikke man bør bruke rødsprit til oppvarming, og siden det står grill eller kokeapparat som går på gass bør fokuset heller være at man skal ha gass til dette enn at det skal være rødsprit. (Og hvorfor må det gå på gass? Selv pleier jeg å lage mat på/i en av vedovnene de gangene strømmen går.) Og det holder å skrive ved/gass/parafin én gang. Anonymkode: b825e...7b6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #9 Skrevet 27. februar 2020 Jeg mangler vann, det vil si om jeg misstenker det blir vannmangel så har jeg tomme brusflasker å tappe på kjapt. Har heller ikke noe å varme eller lage mat på, batteridrevet dab radio, ekstra bensin ol (har ikke bil) eller rødsprit. Resten har jeg. Bor i blokk uten mulighet for peis/vedovn. Har tenkt på at jeg burde ha noe annet enn strøm i tilfelle noe skjer, men vet ikke hva? Har noen et godt tips til en trygg olje/gassovn som gir varme og er mulig å lage mat på? Anonymkode: 105fa...734
Brunhilde Skrevet 27. februar 2020 #10 Skrevet 27. februar 2020 (endret) 9 liter vann per person - har vann og brus, til sammen minst 9 liter to pakker knekkebrød per person - ja, men det er mer tilfeldighet enn beredskap en pakke havregryn per person - ja, har alltid havregryn i hus til baking eller til å spise med melk og sukker tre bokser middagshermetikk eller tre poser tørrmat per person - minst tre poser tørrmat, i form av suppe tre bokser med pålegg med lang holdbarhet per person - leverpostei, syltetøy og makrell i tomet er det jeg har noen poser tørket frukt eller nøtter, kjeks og sjokolade - ja medisiner du er avhengig av - ja, men man henter jo ikke ut hver uke, liksom! ved-, gass eller parafinovn til oppvarming - masse ved i boden grill eller kokeapparat som går på gass - gassgrill og full gassbeholder stearinlys, lommelykt med batterier, parafinlampe - lommelykt og stearinlys, stearinlys i bøtter og spann, faktisk fyrstikker eller lighter - ja, begge deler varme klær, pledd og sovepose - ull, ull og ull. Tror jeg har en sovepose også, i boden førstehjelpspakke - ja batteridrevet DAB-radio - ja batterier, batteribank og mobillader til bilen - batterier: ja, batteribank: ja, mobillader til bil: ja, bil: nei våtservietter og desinfeksjonsmiddel: ja tørke-/toalettpapir - ja litt kontanter- ja ekstra drivstoff og ved/gass/parafin - har ved rødsprit til oppvarming og matlaging - nei, jeg har jo vedovn og ved og gassgrill, hva skal jeg med rødsprit da? jodtabletter (til bruk ved atomhendelser) - nei, er så godt voksen at jeg ikke ser behovet Endret 27. februar 2020 av Brunhilde
Gjest MadameDeRosa Skrevet 28. februar 2020 #12 Skrevet 28. februar 2020 Har en del tørrvarer og hermetikk nå ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå