Gå til innhold

Blå fliser på badegulvet- når var det trend?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en leil. bygget på 70- tallet. Jeg kjøpte leil for 3 år siden. Badet er pusset opp en eller annen gang men jeg vet ikke når. Det er hvite enkle fliser på veggene og havblå fliser på gulvet? Var ikke denne typen bad populært på dsen 90-tall begynnelse av 2000tall?? Noen interiør eksperter som har peiling.....

Anonymkode: c8899...2cb

Skrevet

Jeg vet om et bad pusset opp i 2001 med slike blå gulvfliser.

Anonymkode: 6d587...4ae

Skrevet

Er ikke ekspert, men huset vi kjøpte hadde blå fliser på gulv og hvite fliser på vegg. Veggflisene hadde sånn blått dekormønster. Huset er fra 1998. Var et eldre par som bodde der, tror ikke hun var så opptatt av interiørtrender. Har pusset opp to bad nå. Det andre hadde oransje gulvfliser😅

Anonymkode: dd55a...4dd

• Liker 1
Skrevet

Vi pusset opp badet slik i mitt barndomshjem, det var tidlig 90-tall (før 1995)

Anonymkode: ed17a...1d5

• Liker 3
Skrevet

Leiligheten jeg eide tidligere var fra 2001, den hadde havblå fliser på gulvet og ensfargede hvite fliser på veggene :) 

Skrevet

Jeg vil tippe at det var mellom 90 tallet og starten av 2000 tallet.

Anonymkode: b3052...ab6

• Liker 1
Skrevet

Ok - da a har jeg tenkt i riktig tidsrom. Tror det alltid har stått badekar der, og vi satt inn dusjkabinett. Da krysser jeg fingrene for at det ikke er så halvgæernt i forhold til membran og fukt.  Så til neste utfordring- jeg liker ikke de blå flisene men har ikke råd til å pusse opp. Tror dere det går å legge vinyl klikk på badet. Det skal tåle vann, og det blir uansett ikke dusjet rett på gulvet. Fordelen med klikk vinyl er at den kan legges rett på gulvet uten å limes/festes- lett å fjerne. Da har jeg jo ikke gjort noe "endringer" på badet sånn i forhold til forsikring.

Skrevet

Da jeg kjøpte ny bolig i 1999 var grå fliser utgangspunktet, man kunne bestille blå fliser som tilvalg. Mange som gjorde det, det var så fint den gangen. 

Skrevet

Har du 20-40 000 å avse? (noe avhengig av om inventar må byttes) 

Jeg tok kontakt med baderomsfirma (ikke en av de store kjedene) for gratis befaring da jeg kjøpte min første leilighet. Jeg så noe måtte gjøres med toalettet, så det var minimumsbestillingen.

De hadde noen gode ideer, og kom med innspill, og et tilbud. Arbeidet ble jo også gjort av fagfolk, så ingen problemer der. Det ga badet et stort ansiktsløft. 

Og ja, man kan sikkert skifte toalett og fikse vinyl selv. Men når man skal selge igjen tar det seg veldig godt ut med navn på de som har utført arbeidet for kun få år siden. 

Anonymkode: 31bd8...623

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du 20-40 000 å avse? (noe avhengig av om inventar må byttes) 

Jeg tok kontakt med baderomsfirma (ikke en av de store kjedene) for gratis befaring da jeg kjøpte min første leilighet. Jeg så noe måtte gjøres med toalettet, så det var minimumsbestillingen.

De hadde noen gode ideer, og kom med innspill, og et tilbud. Arbeidet ble jo også gjort av fagfolk, så ingen problemer der. Det ga badet et stort ansiktsløft. 

Og ja, man kan sikkert skifte toalett og fikse vinyl selv. Men når man skal selge igjen tar det seg veldig godt ut med navn på de som har utført arbeidet for kun få år siden. 

Har ikke så mye å bruke nei, vi skal uansett prøve å kjøpe oss noe større om et par år. Og leil i dette borettslaget går visst ikke for mye mer selvom badet er bedre.... derfor ønsker vi ikke å bruke så mye penger på det siden vi ikke nødvendigvis får de tilbake.  Men jeg kunne brukt noen tusenlapper til et lktt finere gulv, men ser ikke behovet for å rense ut alt å starte på nytt. Og det er vel bare membran som MÅ legges av fagmann så om jeg legger et nytt gulv oppå så har jeg jo "egentlig ikke gjort noe". Toalett er på et annet rom...

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke så mye å bruke nei, vi skal uansett prøve å kjøpe oss noe større om et par år. Og leil i dette borettslaget går visst ikke for mye mer selvom badet er bedre.... derfor ønsker vi ikke å bruke så mye penger på det siden vi ikke nødvendigvis får de tilbake.  Men jeg kunne brukt noen tusenlapper til et lktt finere gulv, men ser ikke behovet for å rense ut alt å starte på nytt. Og det er vel bare membran som MÅ legges av fagmann så om jeg legger et nytt gulv oppå så har jeg jo "egentlig ikke gjort noe". Toalett er på et annet rom...

Da ville jeg droppet det.

Som kjøper ville jeg vært veldig skeptisk til enhver "oppgradering" av våtrom, selv en slik ting. Da man ikke vet hva annet som er gjort. 

• Liker 4
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok - da a har jeg tenkt i riktig tidsrom. Tror det alltid har stått badekar der, og vi satt inn dusjkabinett. Da krysser jeg fingrene for at det ikke er så halvgæernt i forhold til membran og fukt.  Så til neste utfordring- jeg liker ikke de blå flisene men har ikke råd til å pusse opp. Tror dere det går å legge vinyl klikk på badet. Det skal tåle vann, og det blir uansett ikke dusjet rett på gulvet. Fordelen med klikk vinyl er at den kan legges rett på gulvet uten å limes/festes- lett å fjerne. Da har jeg jo ikke gjort noe "endringer" på badet sånn i forhold til forsikring.

Legg heller flis på flis! Er det varmekabler forresten? Jeg ville uansett tatt flis på flis, eller mikrosement. Har tenkt det samme selv, men mitt bad er fra 2005 (med blå fliser på gulv, og hvite på vegg).

Flis på flis (google det) eller mikrosement ødelegger ingenting, man kan fint gjør det selv, man bryter ikke membran eller noe. 

Anonymkode: 76265...261

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg heller flis på flis! Er det varmekabler forresten? Jeg ville uansett tatt flis på flis, eller mikrosement. Har tenkt det samme selv, men mitt bad er fra 2005 (med blå fliser på gulv, og hvite på vegg).

Flis på flis (google det) eller mikrosement ødelegger ingenting, man kan fint gjør det selv, man bryter ikke membran eller noe. 

Har tenkt på det også... har en snekker pappa som kan gjøre alt selv så lenge det ikke gjelder membran o.l.  I forhold til senere salg så har det jo ikke noe å si om man bare har noe over.  Det som er i bunn er det samme uansett om flisene er blå eller annet.... det var derfor jeg tenkte på klikk vinyl. Det er ihvertfall enklere å ta bort om det skulle bli problematisk....

Annonse
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er varmekabler ja.... 

Skrevet

Membran MÅ ikke legges av fagmann, nei. 

Anonymkode: 353ee...a2e

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Membran MÅ ikke legges av fagmann, nei. 

Anonymkode: 353ee...a2e

Ånei- trodde det var det som var så stengt jeg.... må man få en fagmann/ bedrift til ø godkjenne jobben da kanskje....?? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mikrosement er ikke enkelt å få fint. En liten ujevnhet, og det synes med en gang. Det er ikke for amatører.

Anonymkode: 01782...b8b

Skrevet

Badet i huset jeg kjøpte har blå gulvfliser, det er pusset opp i 93/94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...