byh1 Skrevet 27. februar 2020 #1 Del Skrevet 27. februar 2020 Hvordan finner man billig megler?Hva må gjøre man før å finne megler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. februar 2020 #2 Del Skrevet 27. februar 2020 Hent ut bilder av det gamle prospektet fra da du kjøpte boligen, ta bilde av planløsning, adresse og noen bilder av boligen slik den ser ut idag. Så lager du én mail med beskrivelse av boligen, legger ved bildene som du har tatt og sender til ALLE meglerforetak du finner i området. Skriv at du ønsker tilbud på meglertjenester. Siden mailen går til alle foretakene, vil de se alle mottakerne og skjønne at de må tilby noe spesielt for at du skal velge akkurat det foretaket. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #3 Del Skrevet 27. februar 2020 Det handler ikke om den billigste megler men den beste megler. Ja, kanskje det koster 20000 mer, men kan hende en dyktig megler klarer å få 100000 mer for boligen? Eller klarer å få solgt raskt til takst mens alternativet hadde gjort at boligen ble liggende lenge på markedet? Når vi solgte leiligheten valgte vi en litt dyrere megler (ikke så veldig mye dyrere enn andre altså!) fra det selskapet som har de fineste annonser/bilder der vi bor. Vi valgte også en full stylingpakke for 20000. Vi malte etter stylistenes anbefalinger. Leiligheten gikk 300000 over takst mens andre rundt gikk til takst eller litt under. Anonymkode: b642d...4c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #4 Del Skrevet 27. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om den billigste megler men den beste megler. Ja, kanskje det koster 20000 mer, men kan hende en dyktig megler klarer å få 100000 mer for boligen? Eller klarer å få solgt raskt til takst mens alternativet hadde gjort at boligen ble liggende lenge på markedet? Når vi solgte leiligheten valgte vi en litt dyrere megler (ikke så veldig mye dyrere enn andre altså!) fra det selskapet som har de fineste annonser/bilder der vi bor. Vi valgte også en full stylingpakke for 20000. Vi malte etter stylistenes anbefalinger. Leiligheten gikk 300000 over takst mens andre rundt gikk til takst eller litt under. Anonymkode: b642d...4c3 Jeg hadde megler her og han sa at det er slutt med budrunder nå, iallefall i Oslo. Så da var du heldig. Jeg fikk tilbud om en totalpakke til 80 000. Megleren som solgte boligen min sist i 2014 tok 90 000. Så vil tro dette var et relativt godt tilbud. Min leilighet er veldig generisk og ligger i et stort borettslag. Siden budrundenes tid er over vurderer jeg å selge selv gjennom Propr, de 40 000 jeg sparer på å gjøre jobben selv er ganske mye penger for meg siden jeg ikke har så mye å gå på. Anonymkode: 5a1f7...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #5 Del Skrevet 27. februar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde megler her og han sa at det er slutt med budrunder nå, iallefall i Oslo. Så da var du heldig. Jeg fikk tilbud om en totalpakke til 80 000. Megleren som solgte boligen min sist i 2014 tok 90 000. Så vil tro dette var et relativt godt tilbud. Min leilighet er veldig generisk og ligger i et stort borettslag. Siden budrundenes tid er over vurderer jeg å selge selv gjennom Propr, de 40 000 jeg sparer på å gjøre jobben selv er ganske mye penger for meg siden jeg ikke har så mye å gå på. Anonymkode: 5a1f7...f8a Hvis det er mer enn en som er interessert blir det budrunde. Selv under finanskrisen var det budrunder, så det er bare tull. Men det må finnes interessenter, og leiligheten må være tilstrekkelig attraktiv og riktig priset. Pene leiligheter til riktig pris blir alltid solgt. Anonymkode: b642d...4c3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #6 Del Skrevet 27. februar 2020 Uten å ha så mye peiling valgte jeg den megleren som jeg syntes hadde de fineste prospektene/klarte å få objektene til å fremstå best. Det var IKKE den billigste megleren. Betalte ca 90 000 inkl alt. Leiligheten gikk over takst, så jeg er fornøyd Anonymkode: bf3c2...d05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #7 Del Skrevet 27. februar 2020 Du får det du betaler for. Billige meglere kan koste deg dyrt. Anonymkode: 40586...2d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. februar 2020 #8 Del Skrevet 27. februar 2020 Tenker dere likt når dere kjøper også? "Nei, dette var en koselig megler. Her byr jeg 300k ekstra siden han var så fantastisk hyggelig " 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #9 Del Skrevet 27. februar 2020 2 minutter siden, newman01 skrev: Tenker dere likt når dere kjøper også? "Nei, dette var en koselig megler. Her byr jeg 300k ekstra siden han var så fantastisk hyggelig " Folk skjønner ikke selv at de har blitt bearbeidet av en megler, nok til å by på en leilighet de ikke var kjempegira på. Så nei, det fungerer ikke slik. Man er ikke bevisst på at man kjenner tillit til megleren, at hun/han har klart å trykke på de riktige knappene, og fremhevet akkurat det du er på utkikk etter. Folk blir overbevist av gode meglere. Jeg anbefaler deg å møte meglerne før du bestemmer deg, ts. Anonymkode: 70fe6...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 28. februar 2020 #10 Del Skrevet 28. februar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde megler her og han sa at det er slutt med budrunder nå, iallefall i Oslo. Så da var du heldig. Jeg fikk tilbud om en totalpakke til 80 000. Megleren som solgte boligen min sist i 2014 tok 90 000. Så vil tro dette var et relativt godt tilbud. Min leilighet er veldig generisk og ligger i et stort borettslag. Siden budrundenes tid er over vurderer jeg å selge selv gjennom Propr, de 40 000 jeg sparer på å gjøre jobben selv er ganske mye penger for meg siden jeg ikke har så mye å gå på. Anonymkode: 5a1f7...f8a Mitt inntrykk er at budrundene slett ikke er over. Iallefall ikke her oppe. Og personlig hadde jeg droppet å gå på visning av en leilighet som ble solgt privat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #11 Del Skrevet 28. februar 2020 Jeg droppet å gå på visning på en bolig som ble solgt privat i mitt nabolag, fordi jeg var litt på hils med selgeren og syntes det var kleint å gå på visning med h*n tilstede. Boligen gikk 250 000,- under takst, i en periode hvor alt annet her gikk over takst. Var på visning i en annen tilsvarende bolig her siden jeg ikke visste at selger holdt visningen selv. H*n fikk ikke solgt før det var gått flere måneder og megleren tok seg av visningene. Anonymkode: 819a5...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #12 Del Skrevet 28. februar 2020 Fordi folk er tøsker som tror at hvis megleren selger så er alt ok men hvis eieren selger så det skurer noe der sikkert .... Megler liksom ,100 tusen kr. For ett par timer med arbeid. Usj. Anonymkode: 2df4b...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #13 Del Skrevet 28. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi folk er tøsker som tror at hvis megleren selger så er alt ok men hvis eieren selger så det skurer noe der sikkert .... Megler liksom ,100 tusen kr. For ett par timer med arbeid. Usj. Anonymkode: 2df4b...329 Jobben tar nok litt mer enn «et par timer»... 🙄 Personlig unngår jeg helst privatsalg da jeg liker å kunne diskutere boligen med mannen min under visning, og det kjennes ubehagelig ut å tusle rundt i andres bolig mens de er til stede og kommentere alt jeg ville ha endret på der, dersom jeg skulle bodd der selv. Dersom selger er til stede under visningen må jeg huske på alt jeg syntes bør fikses i boligen, og si det til mannen min på vei hjem. Og da har jeg kanskje glemt noe, eller han ikke har lagt merke til noen av de tingene jeg har å utsette på boligen slik at jeg må bruke mye tid på å forklare hvor/hva. Anonymkode: 819a5...c40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #14 Del Skrevet 28. februar 2020 Jeg begynner å mistenke at det er meglere som skriver her? Jeg foretrekker at selger er tilstede i boligen, fordi selgere gidder faktisk å svare på spørsmål. Meglere har standard svar, jeg vet ikke. Fordi de vil sikre seg mot absolutt alt. Hvordan er naboer? Når går sola ned? Hvor gammelt er kjøkken, og hva er produsenten? Uansett hva, får man aldri svar fra megler. Hva er poenga med den personen på visningen.. Privat salg er bra. Men betal for all del fortsatt for styling og fotografering. For det er boliger med dårlige bilder som ikke blir solgt. Der selgeren tok bilder bare på utside og med mobilkamera. Anonymkode: 8e44c...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå