Gå til innhold

Gabriel Fernadez saken - Netflix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat sett ferdig serien og jeg er helt ødelagt. Dette er det verste jeg har sett på TV noen gang. Tror jeg aldri kommer over denne historien. Stakkars stakkars gutt. Men så viktig at denne etterforskningen ble gjort og fy faen at mennesker som jobber med barn og familier kan bli så kyniske. Jeg mister helt troen på menneskeheten når sånt kan skje foran øynene på så mange involverte. Takk Gud for mennesker som han  advokaten Jonathan hatami ❤️

Anonymkode: 3c440...b1a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nå begynt og se denne dokumentaren, det gikk 45 min så måtte jeg ha første pause.. dette er en av de verste Dokumentarene jeg har sett... jeg skal begynne på episode 3.. å kalle disse avskummene «foreldre» går ikke..jeg har ikke barn, men dette fikk meg til å eksplodere i tårer og sinne... 

denne serien anbefales kansje ikke for alle men burde vært et «must»for folk som jobber med og beskytte barn...😭 

Anonymkode: e3c0f...e0e

Skrevet

Hva handler det om da?

Anonymkode: 3b9de...607

Skrevet

Ja, den serien er fæl. Helt grusomt. Det er en sånn typisk historie man aldri trodde kunne være sann! Der man vanligvis ville vært imot dødsstraff, men tenker at det er tryggere om mennesker som gjør sånne ting ikke får leve. Bare i tilfelle de skulle skade noen andre på samme viset. 

Ja, her snakker vi virkelig neglect fra alle instanser.... tenker at kanskje det var best om han hadde fortsatt å bo hos de første, det homofile paret, de virket å virkelig være omsorgsfulle, gode mennesker som bare ville Gabriel vel.

Skrevet

Denne historien er noe av det verste jeg har hørt. Det er helt uforståelig for meg at det finnes mennesker som kan lage så mye skade, ødeleggelse og død. 

Jeg er i mot dødsstraff, men i denne saken synes jeg til og med det er for mildt. Synes det hadde vært på sin plass å torturere de for resten av deres liv. Evt brenne de på bålet.

Anonymkode: 561f8...69b

Skrevet

Det verste er hvor snertefullt han må ha hatt det i alle månedene🥺 og at ingen trodde på gutten, politiet truet han med å komme i fengsel hvis han fortsatte og lyve.. Gutten hadde så mange traumer og skader utseendemessig men  politiet valgte å høre på Moren enn å høre på gutten er helt utrolig.. jeg har ikke kommet lengre.. men også 4 sosial arbeidere er også tiltalt for og forfalske papirer og «overse» denne gutten..  

Når rettsmedisineren snakket i retten så sa han dette er drap...

Fortsetter å se vidre nå😖

Skrevet
Spoiler

Helt ærlig syns jeg både mor og stefar burde fått dødsstraff. Stefaren fikk det, så jeg forstår ikke hvorfor mor ikke fikk det? Hun var jo like deltakende i drapet som stefaren var. Eneste forskjellen er vel at hun ringte ambulansen, men det gjorde hun alt for seint. Hun må jo ha visst at han ville dø av skadene i løpet av de 9 månedene. Syns det er helt sykt med alle sakene som fremkommer av dokumentaren, der det viser seg at barnevernet jo er helt ubrukelig. Masse sånne lignende saker som denne, der de som ikke gjør jobben sin aldri får noe konsekvenser for det.... likevel fortsetter liv å gå tapt.

Skrevet
2 minutter siden, NewInTown said:
  Hide contents

Helt ærlig syns jeg både mor og stefar burde fått dødsstraff. Stefaren fikk det, så jeg forstår ikke hvorfor mor ikke fikk det? Hun var jo like deltakende i drapet som stefaren var. Eneste forskjellen er vel at hun ringte ambulansen, men det gjorde hun alt for seint. Hun må jo ha visst at han ville dø av skadene i løpet av de 9 månedene. Syns det er helt sykt med alle sakene som fremkommer av dokumentaren, der det viser seg at barnevernet jo er helt ubrukelig. Masse sånne lignende saker som denne, der de som ikke gjør jobben sin aldri får noe konsekvenser for det.... likevel fortsetter liv å gå tapt.

I USA kan du forhandle deg til dommer. i og med at hun erkjente seg skyldig så blir det ikke noen rettssak og går direkte til dom. De hadde på forhånd forhandlet om at hvis hun erkjenner seg skyldig så får hun «kun» livsstid i fengsel. Hun har ikke mulighet å komme ut eller klage på dommen. Hun vil dø i fengsel. 

Anonymkode: ece84...488

Skrevet

Det har jo skjedd i Norge men ikke i så høy skala men Christoffer saken er jo «nesten» lik han ble vell torturert og drept av stefaren...

Det er sånne folk man kan bruke mennesklige eksperimenter på, de kalles ikke mennesker, til og med dyr er smartere enn dette søple av individer..

• Liker 1
Skrevet

Takk og lov for at sånne dokumentarer lages! Det foregår så mye sykt fordi folk er syke, ja. Men også fordi ingen orker å tro på det.
For en bra dokumentar. Er halvveis.

Skrevet

Da er jeg ferdig og se, brukte hele dagen nesten på den for trengte flere pustepauser og gråtepauser... 

jeg har ikke ord, verdens fineste gutt som blir behandlet sånn.... jeg forstår det bare ikke😭

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er jeg ferdig og se, brukte hele dagen nesten på den for trengte flere pustepauser og gråtepauser... 

jeg har ikke ord, verdens fineste gutt som blir behandlet sånn.... jeg forstår det bare ikke😭

Samme her, er det verste jeg har sett! Provoserte meg at mor og stefar satt i retten og var helt iskalde. De er virkelig onde psykopater de. Var hjerteskjærende å høre på søsknene til Gabriel forklare seg også. 

Alle som klager på barnevernet bør se denne dokumentaren for å få litt perspektiv. CPS i USA er helt krise, og norske barn er hvertfall bedre ivaretatt, selv om barnevernet så klart gjør feil de også. 

Tenk på alle mørketall i USA og alle som ikke får hjelp :( Det her gikk skikkelig inn på meg!

Endret av Ariannah
skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...