Gå til innhold

Familieselskap og trenger ny input på kaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha selskap i helga og er litt lei av å lage samme kakene hver eneste gang.

kom med din beste kake og oppskrift👍🥳🥳

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke oppskrift, men søk på after eight kake, knallgod og sinnsykt mettende. ☺️

Anonymkode: 87e3d...0c7

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke oppskrift, men søk på after eight kake, knallgod og sinnsykt mettende. ☺️

Anonymkode: 87e3d...0c7

Spennende!! Will do😋

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva «de samme kakene» er for noe, men jeg kan da ramse opp noen kaker, så kan du bare rope ut om du vil ha oppskrift. 

Verdens beste (så klart....)

Pavlova

Gulkake/ suksessterte 

Amerikansk bryllupskake (sukkerbrødbunn, vaniljekrem, krokan type kake) 

Oreo ostekake med browniebunn

Ostekake med hvit sjokolade 

Firkløverkake

Sarah Bernard 

Napoleonskake

Kanskje enklere å komme med forslag hvis du kan gi en pekepinn på hvilke type kaker du/dere liker?

Anonymkode: d353d...009

Skrevet

Pleier lage brownie og 2/3 lags sjokolade  mousse kake, som regel med mirror glaze på toppen, men det er da valgfritt :)

22cm rundform til brownien. Lar den kjøle helt ned. Legger den i en 24cm form og har på mørk sjokolademousse. Lar det stivne. Så et lag med lys sjokolademousse, lar det stivne, og så et lag med hvit sjokolademousse. 

lar det stivne. Setter hele greia i fryseren 30-40 min, tar av rundform ringen, også har jeg mirror glaze over :)

• Liker 1
Skrevet

Banankake med sjokoladekrem

Sjokoladekake med kirsebærfromasj

En kraftig sjokoladekake med vaniljekrem og kirsebærlikør, toppet med sjokoladesmørkrem

Anonymkode: af86a...8c2

Skrevet
Akkurat nå, S4050-R40B skrev:

Pleier lage brownie og 2/3 lags sjokolade  mousse kake, som regel med mirror glaze på toppen, men det er da valgfritt :)

22cm rundform til brownien. Lar den kjøle helt ned. Legger den i en 24cm form og har på mørk sjokolademousse. Lar det stivne. Så et lag med lys sjokolademousse, lar det stivne, og så et lag med hvit sjokolademousse. 

lar det stivne. Setter hele greia i fryseren 30-40 min, tar av rundform ringen, også har jeg mirror glaze over :)

Spennende! Hva er mirror glaze?!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Banankake med sjokoladekrem

Sjokoladekake med kirsebærfromasj

En kraftig sjokoladekake med vaniljekrem og kirsebærlikør, toppet med sjokoladesmørkrem

Anonymkode: af86a...8c2

Takk👌

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg hva «de samme kakene» er for noe, men jeg kan da ramse opp noen kaker, så kan du bare rope ut om du vil ha oppskrift. 

Verdens beste (så klart....)

Pavlova

Gulkake/ suksessterte 

Amerikansk bryllupskake (sukkerbrødbunn, vaniljekrem, krokan type kake) 

Oreo ostekake med browniebunn

Ostekake med hvit sjokolade 

Firkløverkake

Sarah Bernard 

Napoleonskake

Kanskje enklere å komme med forslag hvis du kan gi en pekepinn på hvilke type kaker du/dere liker?

Anonymkode: d353d...009

Åhh firkløverkake🤩 den vil jeg gjerne ha oppskrift på🤩

Skrevet (endret)
4 minutter siden, MammaHLO skrev:

Spennende! Hva er mirror glaze?!

Sitter på jobb og har ikke oppskriften her, men legger ved et bilde av hvordan det kan se ut :) google mirror glaze så kommer det opp masse info og oppskrifter ❤️

FB_IMG_1582795234747.jpg

Endret av S4050-R40B
Skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet

Anbefaler Oreo kake med noen after eight stukket ned i den hvite kremen. Det er sinnsykt godt! Ca 12-14 after eight kutter i biter i en vanlig 24 cm form. Jeg bruker denne oppskriften for bunn og mousse

https://trinesmatblogg.no/recipe/oreokake-2-0/

Har brukt oreokremen fra denne i stedet for den som er i originalen (bruk gjerne kondensert melk i stedet for sukker).
https://trinesmatblogg.no/recipe/brownie-med-oreokrem/

Ellers anbefales også denne kaken fra hummingbird bakeri (den er veldig god!!!)

https://trinesmatblogg.no/recipe/hummingbirds-brownies-og-ostekake-med-bringebaerkrem/

Anonymkode: 5eca4...7be

Skrevet
10 timer siden, S4050-R40B skrev:

Sitter på jobb og har ikke oppskriften her, men legger ved et bilde av hvordan det kan se ut :) google mirror glaze så kommer det opp masse info og oppskrifter ❤️

FB_IMG_1582795234747.jpg

Wow så lekkert🤩

Skrevet

Pavlova kan jo varieres i det uendelige, eller hva med ritz-kake, napoleonskake (det beste som er), sjokoladeostekake, bollefocaccia, budapestrull, scharzwalderkake, daimiskake... 

Anonymkode: 03a35...5eb

Skrevet

Ritzkake😀👍med masse bær oppå

Anonymkode: 191b9...353

Skrevet

Cafe Stings sjokoladekake, med dobbel mengde krem. Tror det er den kaken jeg blir bedt om å bake oftest, bortsett fra min hjemmelagde marsipankake, den pleier også å være en suksess på kakebordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...