MollyJones Skrevet 27. februar 2020 #21 Skrevet 27. februar 2020 Eldste er fire og bruker fortsatt nattbleie, så hun får seg en tur på stellebordet om morgenen. (Men det skal sies at hun sover seg gjennom det - og det er nok heller derfor jeg legger henne der enn noe annet.) Om kvelden styrer hun alt sjøl, tar på pysj og bleie (up and go), så da er hun ikke på stellebordet. Jeg har ikke rygg til å stelle på gulvet, så for meg har stellebordet vært gull.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #22 Skrevet 27. februar 2020 Ved 15 måneders alder. Anonymkode: 014b8...3ee
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #23 Skrevet 27. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For å presisere: jeg var ikke ute etter om man bruker stellebord eller matte på gulvet. Selv har jeg gjort begge deler. Poenget var: ved hvilken alder man gikk over fra at barnet logger på rygge til å bytte bleier/klær stående (ev. sittende på fang). Anonymkode: e8e6a...5d1 Tissebleier stående fra barnet kan stå. Mine har vel stått rundt 8/9 mnd alder. Bæsjebleier så ligger de til de slutter med bleie. Anonymkode: d4333...f66 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #24 Skrevet 27. februar 2020 Jeg har alltid brukt matte på gulvet. Min sønn elsker den, han liker å ligge der og bli tørket etter bad eller tulle på matta før tannpuss. Han blir snart fem, og har slutta med bleie, men ikke med stellematte. Anonymkode: f8f04...44c
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #25 Skrevet 29. februar 2020 Her var det store variasjoner. Hva er innenfor normalen? Anonymkode: a03d5...9cf
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #26 Skrevet 29. februar 2020 Brukte stellebord frem til det var slutt med bleier. Bleieslutten var rundt 2 år, og da var det kulere å gå på potte enn å ligge på stellebordet med beina i luften. Anonymkode: 50e53...0b7 1
DMS Skrevet 29. februar 2020 #27 Skrevet 29. februar 2020 Nr 1, ca 8 mnd, nr 2. Hadde ikkje plass så nytta det aldri, men bleieskifta var rolege og stelte ho liggande til ho slutta med bleia rundt 2,5 år gamal. nr. 3 har vore ei fole strev å skifte bleie på frå 4 mnd til han kunne stå for bleieskift, slutta å bruke stellebord heilt rundt 5 mnd. Då var det slik at eg måtte meinholde i han for at han ikkje skulle skubbe seg utfor. Ikkje likt å ligge i ro den karen nei. Tenker at det har mykje med ungen å gjere, mao. Men fyrste månadane er det greitt å ha, og då er det også flest bleiar som vert skifta per døgn.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #28 Skrevet 29. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Her var det store variasjoner. Hva er innenfor normalen? Anonymkode: a03d5...9cf Alt, hvorfor bry seg om «normalen»? Gjør det som passer dere. Anonymkode: b3519...3e1 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2020 #29 Skrevet 29. februar 2020 Var vel rundt 8-9 mnd da jeg kastet ut stellebordet. Skiftet stort sett bleien stående, men hadde ei stellmatte som jeg kunne bruke i golvet. Stellebordet var greit å ha i forhold til oppbevaring, men ellers strengt tatt unødvendig. Hadde stellebord med badekar. Syntes det var svært upraktisk. Brukte heller ei balje. Anonymkode: 6680b...ea9 1
addict Skrevet 29. februar 2020 #30 Skrevet 29. februar 2020 Hun er 1 år og 2 mnd straks og vi vurderer å ta det bort nå og heller bruke en matte på gulvet. Mest pga plass, hun ligger fint oppå der 😊
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #31 Skrevet 1. mars 2020 Er dette virkelig noe å spørre om på KG? Vært inne på tanken om at det er mulig å prøve seg fram selv? Barnevernet ringer ikke på døra di fordi du har brukt stellebord «på overtid/ for kort tid». Det finnes ikke noen fasit på det. Anonymkode: abf66...b7d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #32 Skrevet 1. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette virkelig noe å spørre om på KG? Vært inne på tanken om at det er mulig å prøve seg fram selv? Barnevernet ringer ikke på døra di fordi du har brukt stellebord «på overtid/ for kort tid». Det finnes ikke noen fasit på det. Anonymkode: abf66...b7d Ha,ha, du må ikke få folk til å slutte med rare spørsmål. Å sitte her med en kaffekopp og forundre seg over alle de rare tingene folk trenger hjelp til å vurdere - det er underholdning det 🤣 Anonymkode: 9036c...167
minister-mio Skrevet 1. mars 2020 #33 Skrevet 1. mars 2020 På 27.2.2020 den 22.05, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid brukt matte på gulvet. Min sønn elsker den, han liker å ligge der og bli tørket etter bad eller tulle på matta før tannpuss. Han blir snart fem, og har slutta med bleie, men ikke med stellematte. Anonymkode: f8f04...44c Kan han ikke stå eller sitte da?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #35 Skrevet 2. mars 2020 On 2/27/2020 at 6:19 PM, AnonymBruker said: For å presisere: jeg var ikke ute etter om man bruker stellebord eller matte på gulvet. Selv har jeg gjort begge deler. Poenget var: ved hvilken alder man gikk over fra at barnet logger på rygge til å bytte bleier/klær stående (ev. sittende på fang). Anonymkode: e8e6a...5d1 Ca 1 år. Bruker fortsatt på bæsjebleier, ta tempen, smøre sår, men mye stående. Anonymkode: 88f91...a94
GjestSiden2006 Skrevet 2. mars 2020 #36 Skrevet 2. mars 2020 Tok på mens de stod, så ganske tidlig, før de ble ett år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå