Gå til innhold

Coronavirus og reise

Skal dere reise i sommer, eller blir dere hjemme mtp corona-viruset?  

36 stemmer

1. 1. Skal dere reise i sommer, eller blir dere hjemme mtp corona-viruset?

• Ja vi skal reise, vi kan ikke bli hysteriske
      18
    • Vi avventer og ser og avbestiller hvis vi må.
      15
    • Nei, vi tar ingen sjanser. Vi blir hjemme
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere reise i sommer eller blir dere hjemme?

Anonymkode: 854ca...d2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi må rett og slett avvente. Vi er heldigvis under 30, alle tre, så vi hadde tålt viruset helt fint, men er kjedelig å ligge flat med influensa i utlandet. 

Anonymkode: 9d4ad...21e

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne reist hvor som helst, og gjerne til Kina, i morgen eller til sommeren. Bekymrer meg ikke et fnugg for dette viruset. Har dessverre ikke penger til å reise noe sted med det første. Håper nesten litt på at såpass mange ikke tør, så kanskje man kan gjøre noen kupp på billetter og hoteller. 

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg kunne reist hvor som helst, og gjerne til Kina, i morgen eller til sommeren. Bekymrer meg ikke et fnugg for dette viruset. Har dessverre ikke penger til å reise noe sted med det første.

Bra du ikke har penger nok til å reise, så slipper du å dra med deg smitte til de i risikogruppen. Har man ikke sunn fornuft, så er det bra det stoppes på andre måter.

Skrevet

Jeg har ikke bestilt noe og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg ønsker ikke å verken bli syk eller å risikere å bli sittende i karantene i utlandet. De har nå begynt å snakke om at det kan bli aktuelt å stenge flyplasser. Da kan man bli sittende fast i lang tid. Siden Norge og diverse andre land ikke har noe annet mål enn å redusere spredningshastigheten kan dette fortsette i lang tid hvis ikke noen finner en effektiv vaksine.

Den lave reiseviljen fører til at en annen risiko man tar er at flyselskapet eller hotellet går konk på grunn av lav inntekt. Hvis man må reise bør man derfor betale med kredittkort. Da er sjansen større for at man kan få tilbake pengene.

Anonymkode: 6fe4d...66a

Skrevet

3 uker i Thailand og Vietnam i sommer. Kommer garantert til å reise.

Anonymkode: 68f86...804

Skrevet

Tråden stenges.

Grunnet store mengder tråder om Coronavirus vil vi opprettholde én aktiv tråd i hvert underforum.

I dette rommet (Reiseliv) vil denne tråden beholdes åpen:

Andre innfallsvinkler vil kunne diskuteres f.eks. på Aktuelle saker og politikk, Generelt debatt eller Kropp og helse.

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...