Syndig Skrevet 26. februar 2020 #1 Del Skrevet 26. februar 2020 Hei. Har en langhåret sibirkatt, som får så utrolig fort floker i pelsen. Noen som har tips om en bra børste/flokefjerner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 26. februar 2020 #2 Del Skrevet 26. februar 2020 Får ikke flokene ut, men jeg bruker en klippemaskin og bare barberer klumpene av. Det er raskt og smertefritt for pus, og synes ikke siden hun har så mye pels. Børster henne ellers1-2 ganger om dagen med vanlig børste. Sibir her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syndig Skrevet 26. februar 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 26. februar 2020 10 minutter siden, Blålilla skrev: Får ikke flokene ut, men jeg bruker en klippemaskin og bare barberer klumpene av. Det er raskt og smertefritt for pus, og synes ikke siden hun har så mye pels. Børster henne ellers1-2 ganger om dagen med vanlig børste. Sibir her også. Hvilken klippemaskin bruker du? Kan du sende link? Pus får veldig vondt når jeg børster han, så det er en kamp. Hadde vært kjekt med noe som var raskt og smertefritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #4 Del Skrevet 26. februar 2020 Klipp av floker med saks fra sy-/garnbutikk, liten og skarp i metall. Børst gjennom med karde med gummiknott på taggene hver dag (mage/albue/lyske/bakføtter etc der det tover seg lett). 3 maine cooner med samme problem her, men får alltid klipt ut så det ikke blir noe problem. Anonymkode: 0709d...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #5 Del Skrevet 26. februar 2020 6 minutter siden, Syndig skrev: Hvilken klippemaskin bruker du? Kan du sende link? Pus får veldig vondt når jeg børster han, så det er en kamp. Hadde vært kjekt med noe som var raskt og smertefritt. Så klart det er vondt å børste ut floker, de sitter som faen Og river i huden. på vår pus må vi ofte frem med saksa, selv om vi børster hver dag. Anonymkode: 7f511...af3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syndig Skrevet 26. februar 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 26. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så klart det er vondt å børste ut floker, de sitter som faen Og river i huden. på vår pus må vi ofte frem med saksa, selv om vi børster hver dag. Anonymkode: 7f511...af3 Ja jeg bruker også å klippe bort, men det er ikke så lett da han blir helt krakilsk og klorer/biter meg. Så jeg er ute etter tips til en bra flokebørste/flokemaskin/barbermaskin som er enkel i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 26. februar 2020 #7 Del Skrevet 26. februar 2020 25 minutter siden, Syndig skrev: Hvilken klippemaskin bruker du? Kan du sende link? Pus får veldig vondt når jeg børster han, så det er en kamp. Hadde vært kjekt med noe som var raskt og smertefritt. Hadde en liggende som jeg klipte ungene med da de var mindre. Ikke noe dyrt, tror den ble kjøpt på Clas Ohlson i sin tid. Bruker den uten den plastgreia foran, gjort på få sekunder å fjerne en klump. Tør ikke bruke saks, redd for å klippe huden siden de klumpene sitter tett på huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syndig Skrevet 26. februar 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 26. februar 2020 3 minutter siden, Blålilla skrev: Hadde en liggende som jeg klipte ungene med da de var mindre. Ikke noe dyrt, tror den ble kjøpt på Clas Ohlson i sin tid. Bruker den uten den plastgreia foran, gjort på få sekunder å fjerne en klump. Tør ikke bruke saks, redd for å klippe huden siden de klumpene sitter tett på huden. Ja samme her, klipper kun knutene som er litt ut fra huden. Når han har hatt floker helt inntil huden har jeg dratt til veterinær, men han må bli sedert og det er jo både kjipt for katten og økonomisk å gjøre det flere ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #9 Del Skrevet 27. februar 2020 Bruk en skikkelig stålkam. Har hatt MCO, og det eneste som fungerte var kam. Klippet aldri av en eneste floke. De som driver med lang-og semilanghårskatter på utstilling bruker stort sett kammer fra Chris Christensen, den som heter Buttercomb 000 er kjempefin til semilanghår. Koster litt, men er helt suveren! Synes det er trist at folk kjøper seg langhårskatter, uten å kunne stelle dem skikkelig... Man må begynne med pelsstell så fort katten er i hus, så den blir vant til det. Jobber på dyreklinikk, og dessverre må vi stadig sedere katter for å fjerne floker. Noen er rett og slett helt jævlige, og må helbarberes. Men selv de med bare noen floker er ofte såre i huden pga flokene, må være virkelig vondt Anonymkode: 7bcaf...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #10 Del Skrevet 27. februar 2020 Klipper dem av, katten min liker ikke så veldig å bli børstet men han et veldig hjelpsom når jeg kommer med saksa, da strekker han seg ut og ligger i ro så jeg kommer til også strammer jeg huden og legger sksa flatt inntil huden og tar klumpen imellom saksebladene og klipper rett av. Børste han allikevel med litt makt en gang i blandt med sånn vanlig kam med tette tagger, ikke hver dag for vil ikke traumatisere han helt. Anonymkode: 8d7eb...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 27. februar 2020 #11 Del Skrevet 27. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruk en skikkelig stålkam. Har hatt MCO, og det eneste som fungerte var kam. Klippet aldri av en eneste floke. De som driver med lang-og semilanghårskatter på utstilling bruker stort sett kammer fra Chris Christensen, den som heter Buttercomb 000 er kjempefin til semilanghår. Koster litt, men er helt suveren! Synes det er trist at folk kjøper seg langhårskatter, uten å kunne stelle dem skikkelig... Man må begynne med pelsstell så fort katten er i hus, så den blir vant til det. Jobber på dyreklinikk, og dessverre må vi stadig sedere katter for å fjerne floker. Noen er rett og slett helt jævlige, og må helbarberes. Men selv de med bare noen floker er ofte såre i huden pga flokene, må være virkelig vondt Anonymkode: 7bcaf...443 Er det feil å barbere bort klumpene mener du? Vår katt elsker å bli børstet, og stelles flere ganger om dagen. Likevel klumper pelsen seg rett som det er, særlig i fuktig vær. Hun ligger helt i ro også når jeg barberer vekk klumpene så hun blir ikke plaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #12 Del Skrevet 27. februar 2020 5 timer siden, Blålilla skrev: Er det feil å barbere bort klumpene mener du? Vår katt elsker å bli børstet, og stelles flere ganger om dagen. Likevel klumper pelsen seg rett som det er, særlig i fuktig vær. Hun ligger helt i ro også når jeg barberer vekk klumpene så hun blir ikke plaget. Når det først har blitt plagsomme floker så må de jo bort... Men hvis du hadde sett noen av de kattene vi får inn, så hadde du skjønt hva jeg mener, de ser helt jævlige ut, noen av dem har nærmest et skall av floker Anonymkode: 7bcaf...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå