Gå til innhold

Coronavirus og barnehage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er viruset påvist her i Norge..

Har dere noen tanker om hvordan dere skal gjøre det med bhg osv? Sender dere melding til styrer om hva som skjer dersom smitte brer seg? Kjenner jeg begynner å bli stresset og redd.

Anonymkode: 39db5...06c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er viruset påvist her i Norge..

Har dere noen tanker om hvordan dere skal gjøre det med bhg osv? Sender dere melding til styrer om hva som skjer dersom smitte brer seg? Kjenner jeg begynner å bli stresset og redd.

Styrer?

Følg med på hva helsemyndighetene gir råd om.

Anonymkode: b2c30...0dc

• Liker 15
Skrevet

Hva er du redd for? 

Anonymkode: d6598...4c9

• Liker 10
Skrevet

Kjenner jeg også blir bekymret. 

Anonymkode: e43d5...fc0

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er du redd for? 

Smitte.

ts

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er du redd for? 

Det er jo små barn og eldre smitten er farlig for/risikogruppen, og det er jo da små barn som er i barnehagen som er en smittefabrikk. Så det er vel ikke rart at noen blir bekymret for barna sine? 

Anonymkode: ea2a1...231

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Smitte.

ts

Ingenting å være redd for.

Anonymkode: 5d511...04d

• Liker 4
Skrevet

Barnehagetante hos oss har bestemt seg for å nå dra til Thailand... Kjenner jeg blir forbanna. Hva kan jeg gjøre? Har jo jobb så vanskli å ta ungen ut...

Anonymkode: de85d...643

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo små barn og eldre smitten er farlig for/risikogruppen, og det er jo da små barn som er i barnehagen som er en smittefabrikk. Så det er vel ikke rart at noen blir bekymret for barna sine? 

Anonymkode: ea2a1...231

Takk!

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagetante hos oss har bestemt seg for å nå dra til Thailand... Kjenner jeg blir forbanna. Hva kan jeg gjøre? Har jo jobb så vanskli å ta ungen ut...

Anonymkode: de85d...643

Det skjønner jeg godt! Huff, er så skummelt dette her! :( 

• Liker 4
Skrevet

Men ved dette viruset er barna faktisk minst utsatt, heldigvis. Ingen døde under 9 år.

Anonymkode: a33ab...8f8

• Liker 23
Skrevet

Hun som er smittet er hentet fra et utbruddsområde i Kina, og hun har vært i hjemmekarantene siden hun kom hjem. Ingen av ungene i barnehagen til ungen min har vært i Kina i løpet av de siste to ukene, så jeg tror nok vi er trygg. 

Litt mer nervøs for meg selv, for jeg jobber på toget mellom Oslo s og Gardermoen. Men bruker mye antibac, dusjer på jobben, og skifter til rene klær før jeg drar hjem, så håper at basseluskene holder det unna. 

Anonymkode: c6965...a93

• Liker 5
Skrevet

Har ikke barn i barnehage, men på skole samt jobber selv på skole. 

Håndhygiene samt vanlige rutiner i perioder med influensa og spysjuka. Dvs som i perioder hver vinter. Lev fornuftig og som vanlig inntil noe annet blir anbefalt. Å gå og være redd er ihvertfall bortkastet. Det som skjer, det skjer. 

Anonymkode: d9bdd...011

• Liker 6
Skrevet

https://www.google.no/amp/s/www.nytimes.com/2020/02/05/health/coronavirus-children.amp.html%3f0p19G=3248

Ifølge denne artikkelen fra NY times så blir barn mest sannsynlig smittet, men de får et mye mildere sykdomsforløp, ofte uten synlige symptomer. Under SARS-utbruddet var det ingen barn som døde. 

En annen artikkel jeg leste sa at det var 0% dødsrate av coronaviruset for barn 0-9 år, og 14% for de over 80. 

Tror mao. ungene våre er helt trygge, men vi burde kanskje holde besteforeldrene våre inne. 

Anonymkode: c6965...a93

• Liker 20
Skrevet

Man sender da barn i barnehage og skole inntil vi for beskjed om å gjøre noe annet. 

• Liker 6
Gjest Geirfuglen
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ved dette viruset er barna faktisk minst utsatt, heldigvis. Ingen døde under 9 år.

Anonymkode: a33ab...8f8

Ja, den siste rapporten viser til dette. Unger klarer seg fint gjennom denne smitten.

Skrevet

Kommunelegene følger nøye med og barnehagene følger deres råd og veiledning, både private og kommunale barnehager. Pust med magen - det går fint. 

Anonymkode: c6326...bd0

• Liker 4
Skrevet

Viruset sprer seg ikke i Norge nå, det er bare frykten for virus som sprer seg. Media må ta en stor del av ansvaret for det. 
Barn skal selvfølgelig gå i barnehage som normalt. 

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...