Gå til innhold

Ny adresse og barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes alt dette vi må gjennom etter brudd er så vanskelig, og det er null hjelp å få av barnefar. Han er med på det jeg ordner (mekling feks) men gjør ingenting selv. Han skifter heller ikke adresse, han mener han ikke får det til og skjønner ikke hvorfor. Lurer på om det kan ha noe med at han må dokumentere at han flytter fra barn å gjøre, men hvordan gjør han det når han flytter hjem til familie (altså ikke signerer ny leiekontrakt)?

Men, nå har jeg fått søkt om utvidet barnetrygd og overgangsstønad. Men så er det barnebidrag. Jeg er student og jobber deltid. Barnefar er faglært men arbeidsledig (grunnet latskap, ønsker ikke være i jobb). I tillegg har han en del gjeld, men han bor gratis hos foreldre. Slik at han da ikke bruker penger på bo og barn, men kun regninger. På bidragskalkulatoren til NAV regnes det ut til 0kr. Jeg tok opp dette med mekler men fikk ikke noe særlig godt svar. Hva gjør vi her egentlig? Jeg synes jo ikke det er rettferdig at det skal være gratis for han å ha barn og at jeg skal lide økonomisk pga hans latskap? Altså som sagt bor han gratis, får mat og penger av foreldrene hele tiden, kjøper ting til seg selv og unner seg småting hele veien, men hver gang det kommer til barna (eller noe som er «kjedelig») så har han ikke råd. Og gjelden han har er forbrukslån for å kjøpe dyre ting til seg selv. Han skylder også meg veldig mye penger (har ikke lånt han penger men han har ikke betalt sin del av utgiftene når vi bodde sammen, som har hopet seg opp til en ganske stor sum). 

Er så sliten av dette, denne prosessen har tatt så utrolig lang tid, føler ikke jeg kommer noen vei. 

Anonymkode: fe30e...477

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare til å søke om at NAV fastsetter bidraget, de bryr seg ikke om han "ikke har lyst til å jobbe" så de fastsetter bidraget ut i fra hva han kunne ha tjent dersom han var i jobb. Husk å søk om bidragsforskudd også slik at du får noe utbetalt mens han opparbeider seg gjeld om han ikke betaler. 

Anonymkode: 3a528...137

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...