AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1 Skrevet 26. februar 2020 Hei! I går var jeg innom en Telenorbutikk og kjøpte en skjermbeskytter. Spurte om de hadde mulighet til å sette den på for meg. Det hadde de så klart. Jeg gikk rundt i butikken og kikket mens den ble klargjort. Underveis hører jeg den ansatte si "ah, nei!" litt for seg selv. Han bruker veldig lang tid på å sette på skjermbeskytteren. Den andre ansatte står på andre enden av disken og driver med telefonen. Da jeg får beskjed om at den er klar betaler jeg og går ut. Jeg er ikke typen som står og "synfarer" varer foran de ansatte, men det skulle jeg kanskje ha gjort. Da jeg kommer hjem ser jeg at skjermbeskytteren sitter lengre ned enn selve skjermen, altså den skulle vært montert litt høyere opp. Snakk om kanskje 2-3mm. Det er litt irriterende fordi det er da en strek øverst på skjermen. Midt på skjermen var det også en slags boble, men jeg klarte å vippe på kanten og rette den ut. Har vel ikke noe å si for bruken, men det plager meg litt at den ikke sitter riktig... Et snev av OCD kanskje Er dette noe jeg kan klage på? Stygt å si, men jeg tror faktisk jeg hadde klart å satt den på bedre selv.. Den ansatte så nok ganske tydelig at den ikke var montert riktig. Jeg har brukt 400kr på en skjerm jeg egentlig har lyst til å ta av igjen. Anonymkode: 434ad...a35
altflyter Skrevet 26. februar 2020 #2 Skrevet 26. februar 2020 Det kommer an på om du betalte for tjenesten eller ei. Gjorde de det gratis, pleier du ikke ha klagerett. Betalte du for at de gjorde det, så skal du få en ny om du ikke er fornøyd. Power har i hvert fall den regelen. Du kan betale for å garantert bli fornøyd, eller de kan gjøre det gratis og du blir stort sett fornøyd... 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #3 Skrevet 26. februar 2020 Har du kvittering? I såfall ville jeg gått tilbake og klaget. Anonymkode: 1c10b...2ba 2
Jaybird Skrevet 26. februar 2020 #4 Skrevet 26. februar 2020 Se på kvitteringen, har du betalt for montering så kan du selvsagt klage på det. Hvis du kun har betalt for produktet så stiller det seg muligens annerledes, men du taper nok ikke noe på å prøve uansett. 1
Morten1 Skrevet 26. februar 2020 #5 Skrevet 26. februar 2020 2-3mm på en normal telefon størrelse er jo ganske tydelig skjevhet, hadde blitt mektig irritert over denne. Hva står på kvittering? 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #6 Skrevet 26. februar 2020 Takk for svar. Ser på kvitteringen at jeg ikke betalte ekstra for det Anonymkode: 434ad...a35 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #7 Skrevet 26. februar 2020 7 minutter siden, altflyter skrev: Det kommer an på om du betalte for tjenesten eller ei. Gjorde de det gratis, pleier du ikke ha klagerett. Betalte du for at de gjorde det, så skal du få en ny om du ikke er fornøyd. Power har i hvert fall den regelen. Du kan betale for å garantert bli fornøyd, eller de kan gjøre det gratis og du blir stort sett fornøyd... Nok en grunn til å ikke handle på power! Service er en av grunnene til at power kommer til å bli utkonkurert av El-kjøp. Anonymkode: b4edf...e07 2
altflyter Skrevet 26. februar 2020 #8 Skrevet 26. februar 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nok en grunn til å ikke handle på power! Service er en av grunnene til at power kommer til å bli utkonkurert av El-kjøp. Anonymkode: b4edf...e07 De har samme regel på elkjøp. Var innom begge da jeg kjøpte ny mobil for et år siden og begge skulle ha 100kr for å sette på skjermbeskyttelse, men de sa de kunne gjøre det gratis, men hvis de da køddet det til, var det mitt problem... Endte opp med å gjøre det selv. Gikk helt fint. https://www.elkjop.no/catalog/tjenester/no-montering-installasjon/montering-installasjon?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26ContextCategoryUUID%3DyL.sGQWDC8sAAAFoWUQWNvDG%26discontinued%3D0%26online%3D1%26Tilh%C3%B8rer%2Bprodukttype%3DMobiltelefon%26%40Sort.name%3D0%26%40Sort.ProductListPrice%3D0&PageSize=12&ProductElementCount=&searchResultTab=Products&CategoryName=no-montering-installasjon&CategoryDomainName=store-elkjop-ProductCatalog#filter-button Endret 26. februar 2020 av altflyter
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #9 Skrevet 26. februar 2020 1 minutt siden, altflyter skrev: De har samme regel på elkjøp. Var innom begge da jeg kjøpte ny mobil for et år siden og begge skulle ha 300kr for å sette på skjermbeskyttelse, men de sa de kunne gjøre det gratis, men hvis de da køddet det til, var det mitt problem... Endte opp med å gjøre det selv. Gikk helt fint. Likevel! 1000 ganger bedre og dessuten har jeg aldri opplevd å kunne prute på ekspert/power som på el-kjøp. Anonymkode: b4edf...e07
Morten1 Skrevet 26. februar 2020 #10 Skrevet 26. februar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar. Ser på kvitteringen at jeg ikke betalte ekstra for det Anonymkode: 434ad...a35 Da hadde jeg ikke klaget. De gangene jeg har montert slik så har man bare ett forsøk på å få det bra, Hvis det feiler må man kjøpe ny. Siden det ikke står med montering på kvittering kan man heller ikke bevise at de monterte feil. Det eneste du kan håpe på er jo om samme person jobber der når/hvis du går for å klage og velger å gi deg ny.
altflyter Skrevet 26. februar 2020 #11 Skrevet 26. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Likevel! 1000 ganger bedre og dessuten har jeg aldri opplevd å kunne prute på ekspert/power som på el-kjøp. Anonymkode: b4edf...e07 Jeg har prutet på power flere ganger. Fikk 2000 i rabatt blant annet da jeg kjøpte hvitevarer hos dem. Det kostet forresten 100kr hos begge, ikke 300 som jeg tydeligvis skrev i farten 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå