Gjest Von Erich Skrevet 26. februar 2020 #1 Skrevet 26. februar 2020 Hva mener dere om å drikke alkohol i samme rom som en baby er? Ja større barn også. Ble nysgjerrig. Jeg mener det er greit. Ikke drikke seg full, men drikke normalt. Ta noen glass. En baby bryr seg ikke og vet ikke hva det er en gang. Tror ikke større barn bryr seg så lenge folk drikker med måte.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #2 Skrevet 26. februar 2020 Helt greit å drikke et glass vin til maten i hyggelig selskap. Derimot å ligge på sofaen og drikke øl etter øl er helt uaktuelt her i huset. Anonymkode: 7e4ad...9c5 7
solmåneogstjerner Skrevet 26. februar 2020 #3 Skrevet 26. februar 2020 Helt greit, så lenge man ikke blir full og dermed ikke kan ta vare på barna. 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #4 Skrevet 26. februar 2020 Om noen tar et glass øl eller vin til middagen ser jeg ikke på som noe problem. Men du kommer til å få mange svar om at det hos andre er nulltoleranse. Her må man bare kjenne på hva som er riktig for seg og sin familie. Anonymkode: 79760...4da 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #5 Skrevet 26. februar 2020 Jeg og mannen har i kveld tenkt til å drikke to øl (033) til Champions leage. En til 1. Omgang og en til 2. Omgang. Syntes det er helt innafor🍻 Anonymkode: 28245...795 2
Mezzosoprena Skrevet 26. februar 2020 #6 Skrevet 26. februar 2020 Jeg tror det er viktig å ikke være for hysterisk også jeg da, vise barn at det er fullt mulig å ha et sunt forhold til alkohol. Et glass vin til maten, eller på lørdagskvelden, på ferie eller en fin sommerkveld tar ingen skade av. Det er når det går over i fyll at det blir traumatisk for barn. 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #7 Skrevet 26. februar 2020 Du må gjerne drikke. Men når moren til babyen ikke bør drikke alkohol så synes jeg det er dårlig stil å drikke alkohol når man har henne som gjest eller er hennes gjest. Anonymkode: 9781a...9b7 4
milla80 Skrevet 26. februar 2020 #8 Skrevet 26. februar 2020 Sitat Hva mener dere om å drikke alkohol i samme rom som en baby er? Ja større barn også. Ble nysgjerrig. Jeg mener det er greit. Ikke drikke seg full, men drikke normalt. Ta noen glass. En baby bryr seg ikke og vet ikke hva det er en gang. Tror ikke større barn bryr seg så lenge folk drikker med måte. Jeg mener det er helt greit . Så lenge det ikke blir for mye. Har vært sammen med en alkoholiker tidligere i mitt liv som kunne drikke 12+ øl hver kveld 6 dager i uka ,(Søndager var "fri" for meg, da var utsalget stengt..) gikk utover alt og alle som var rundt ham. 12 var alltid minimum for ham. Jeg er allikevel ikke imot alkohol og mener folk må få kunne drikke som de vil ,bare det ikke går utover barna.( eller noen andre for den saks skyld) Selv drikker jeg sjelden, sist jeg drakk alkohol var 3 år siden . Rett og slett fordi jeg ikke er så glad i smaken og velger heller noe annet 😆 Enig med de andre som sier at det er viktig å gi barn et sunt forhold til alkohol ,få de til å skjønne at det går an å drikke normalt uten å måtte drikke seg sørpe full 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #9 Skrevet 26. februar 2020 Jeg ville ihvertfall passet på at en voksen tilstede er edru, i tilfelle det skulle skjedd noe. Utover det, alt med omhu. Vi endrer atferd selv med et glass, om vi merker det eller ei, så merker barn dette veldig raskt... ja, selv en baby. Anonymkode: f8c50...763 5
Arkana Skrevet 26. februar 2020 #10 Skrevet 26. februar 2020 Litt er greit, og man bør også ha i mente at barn plukker opp atferdsendringer før man merker dem selv. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #11 Skrevet 26. februar 2020 Tar meg lett ett glass vin på kvelden etter ungen har lagt seg. Drikker svært sjeldent rundt barn. Barn og alkohol hører ikke sammen. Det er min mening, hva andre velger å gjøre er opp til dem 😊 Anonymkode: a11ed...67e 1
Matas Skrevet 27. februar 2020 #12 Skrevet 27. februar 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #13 Skrevet 27. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ihvertfall passet på at en voksen tilstede er edru, i tilfelle det skulle skjedd noe. Utover det, alt med omhu. Vi endrer atferd selv med et glass, om vi merker det eller ei, så merker barn dette veldig raskt... ja, selv en baby. Anonymkode: f8c50...763 Nei, dette er bare tull. Med mindre du veier 40 kg og har store glass... Anonymkode: 92b5a...04b 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #14 Skrevet 27. februar 2020 On 2/26/2020 at 7:01 PM, Von Erich said: . Jeg mener det er greit. Ikke drikke seg full, men drikke normalt. Ta noen glass. Hva som er normalt er relativt. Men jeg legger merke til at du skriver NOEN glass. Ikke ett, eller et par...men noen. Med en baby hadde jeg ikke likt at noen drakk 3+ glass alkohol. Måtte vært en spesiell (og dermed sjelden) begivenhet. Jeg tror du skal tenke over at et av kjennetegnene på alkoholproblem er at andre synes du drikker for mye.. Anonymkode: 33f53...9d1 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #15 Skrevet 27. februar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: Hva som er normalt er relativt. Men jeg legger merke til at du skriver NOEN glass. Ikke ett, eller et par...men noen. Med en baby hadde jeg ikke likt at noen drakk 3+ glass alkohol. Måtte vært en spesiell (og dermed sjelden) begivenhet. Jeg tror du skal tenke over at et av kjennetegnene på alkoholproblem er at andre synes du drikker for mye.. Anonymkode: 33f53...9d1 Enig. Synes å "ta noen glass" hver dag er tegn på alkoholproblem uavhengig av om man har en baby i hus. Trådstarter har også tidligere skrevet at han sliter psykisk og bruker alkoholen som trøst og da bør i hvert fall varsellampene ringe. Anonymkode: 9781a...9b7 3
Gjest Von Erich Skrevet 28. februar 2020 #16 Skrevet 28. februar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva som er normalt er relativt. Men jeg legger merke til at du skriver NOEN glass. Ikke ett, eller et par...men noen. Med en baby hadde jeg ikke likt at noen drakk 3+ glass alkohol. Måtte vært en spesiell (og dermed sjelden) begivenhet. Jeg tror du skal tenke over at et av kjennetegnene på alkoholproblem er at andre synes du drikker for mye.. Anonymkode: 33f53...9d1 Noen glass går ikke utover en baby så hvorfor er det så ille? Noe helt annet å drikke seg drita. Det er ikke greit foran babyer og barn.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #17 Skrevet 28. februar 2020 Det er vel ganske individuelt hvor sensitiv man er for alkohol, selv kan jeg merke et glass vin som blir drukket litt først. Babyer er sensitive og trenger masse intoning, sensitivitet, regulering og trygghet, og med noen glass er dette vanskelig å gi. Et glass eller to er sikkert greit en gang i blant, men jeg ville ikke tenkt at det var ok for eksempel hver helg. Anonymkode: c73da...32c 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #18 Skrevet 28. februar 2020 Barn kan ofte merke at foreldre forandrer seg etter noen glass selv om de ikke blir fulle av det. Husker godt min far ( og den jævla alkoholdunsten fra munnen hans, ÆSJ ) som aldri drakk seg drita foran meg da jeg var en liten jente, men allikevel var sykt ukomfortabelt å være rundt etter at han hadde tatt seg noen glass med vin eller halvlitere. Hele stemningsleiet hans forandret seg, han ble mer nedsløvet så det tok lengre tid for han å forstå eller forklare ting (fortsatt ikke full, mer brisen), intens glad og mer carefree. For meg var det både utrygt og ekkelt å ha voksne som oppførte seg sånn rundt meg, så jeg pleide å gjemme meg bort når pappa dro frem alkoholen sin. Jeg drikker alkohol selv, og merker at etter to halvlitere så blir jeg ganske forandret selv om jeg ikke er full. Det viktigste er ihvertfall at mor selv får bestemme. Ønsker ikke mor at alkohol skal drikkes i nærheten av barnet hennes så må det respekteres. Anonymkode: afb5d...734 7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #19 Skrevet 28. februar 2020 Jeg for min del har aldri skjønt hvorfor man på død og liv skal ha et slikt behov for å drikke alkhol, at man til og med drikker når man er sammen med barn. Hva er det egentlig som gir oss dette behovet til å ruse oss? Anonymkode: 94c64...6e1 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2020 #20 Skrevet 28. februar 2020 Jeg har vokst opp med alkohol som en del av et godt måltid. Mannen har vokst opp med det. Det er vanlig blant søsken, og i omgangskretsen. Fyll har jeg aldri vært vant med, eller opplevd i familie/omgangskrets. Altså har alkohol alltid vært noe helt normalt for meg, noe som nytes til mat, nytes på grunn av smaken, og i begrensede mengder. Dette med å merke adferdsendringer har jeg aldri opplevd selv, og har diskutert med søsken som sier det samme. Anonymkode: 04e37...0c8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå