Gå til innhold

Kånken sekk i håndbagasjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bagg som skal være håndbagasjen jeg skal ha i hyllene over sete på fly, men vil gjerne også få med meg sekken min til når jeg skal på byvandring - har dere noe erfaring med å ta med 16L fjällräven sekk på fly? Jeg har klart å presse en full 40L bagg under sete på fly før under reiser som var overfylt, så jeg vet at det i teorien er plass, men vet ikke om de kommer til å fysisk stoppe meg om jeg kommer med den baggen og en sekk som er litt større en den typiske håndveska

Anonymkode: 5e2b7...b0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid med meg med meg den største Fjellreven-sekken (den med polstret laptop-rom), og det er god plass til den under setet. Større bag som skal opp i bagasjehylle er det flere flyselskap som nå har begynt å ta betaling for, bl.a. Norwegian. Like greit å sjekke inn en koffert synes jeg da... 

Anonymkode: 608da...d0e

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid med meg med meg den største Fjellreven-sekken (den med polstret laptop-rom), og det er god plass til den under setet. Større bag som skal opp i bagasjehylle er det flere flyselskap som nå har begynt å ta betaling for, bl.a. Norwegian. Like greit å sjekke inn en koffert synes jeg da... 

Anonymkode: 608da...d0e

thanks, da satser jeg på at det går bra (Y) står på billetten min at jeg har inkl det som skal opp i bagasjehylla da, så håper de ikke prøver å få meg til å betale ekstra for det ut av det blå haha

Anonymkode: 5e2b7...b0a

Skrevet

Du kan bli stoppet ettersom dette kan regnes som to stk håndbagasje. Prøv å puttt sekken oppi bagen, så er du sikker.

Anonymkode: 50712...723

• Liker 1
Skrevet

Hva betyr kånken?

Anonymkode: a6c85...376

Skrevet

Jeg pleier å ha bare kånken som håndbagasje. De gangene jeg har med liten trillekofert i tillegg, passer jeg på at sekken ikke er så full at jeg ikke får til å stappe den oppi trillebagasjen hvis det skulle bli spørsmål om det ved innsjekking.

Men enkelte flyselskap (f.eks. KLM) sier at du får lov til å ha med liten veske/PC-veske el.l. i tillegg til håndbagasjekofferten. Da er det i alle fall innenfor.

Anonymkode: 112fb...464

Skrevet

Møter som oftest opp med trillekoffert, skulderbag, og handveske. Er flyet veldig fullt hører de om jeg kan sende trillekofferten, sier jeg ja får jeg det gratis, sier jeg nei aksepterer de det. 

De styrer minst mulig med dette ved gaten. Men ved innsjekk er de ofte strenge, så skal du innom her er det mulighet for at det blir stoppet, og du må betale. 

Anonymkode: e6493...12d

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr kånken?

Anonymkode: a6c85...376

Google it 

Anonymkode: 023f0...790

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...