Gå til innhold

Hva gjør man etter jegertroppen i Forsvaret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker å prøve meg på jegertroppen (likt som fallskjermjeger, men for kvinner) Jeg har lest mye på nettet, men det virker som om jegertroppen/fallskjermjeger ikke er en "jobb" men at man etter det kan søke seg til å bli spesialjeger? Men leste også at ingen kvinner har blitt spesialjeger? Hva gjør jentene etter jegertroppen da?

Anonymkode: ba018...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare en form for førstegangstjeneste. Noen fortsetter i Forsvaret enten med utdanning eller som grenader. Andre tar utdanning sivilt eller lignende. 

Anonymkode: f0736...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var i jegertroppen og har jobbet i forskjellige leferstillinger innenfor forsvaret siden. Hatt en del utenlandsopphold i Afghanistan og Mali. 

Anonymkode: f960d...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min var i jegertroppen og har jobbet i forskjellige leferstillinger innenfor forsvaret siden. Hatt en del utenlandsopphold i Afghanistan og Mali. 

Anonymkode: f960d...169

Nei, han var ikke i den jegertroppen TS snakker om. Den er bare for kvinner. Ingen i førsteganstjeneste reiser på utenlandsopphold lenger, med mindre de skal jobbe som adm.ass. på en NATO-base i Belgia, Tyskland ol. 

Anonymkode: f0736...788

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...