Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia? Jeg har søkt et par jobber nå. Jeg vil bare ha en halvveis interessant jobb, og tjene til livets opphold, men hver og enkelt av selskapene jeg på intervju til snakker så stort om seg selv. "Vi skal bli størst i Norge innen x", "vi skal bli best i verden innen y", "du blir del av et av de mest spennende miljøene i hele regionen" etc etc. Hva søren er greia? Hvorfor skal alle snakke så stort om seg selv? Kjenner jeg får avsmak på alle selskap som snakker slik, tenker det er hyggelig om kollegaene er interesserte i det de driver med men trenger man å dra den så langt?

Kanskje er ikke stillingene riktig for meg da, eller kanskje har jeg ikke riktig personlighet til å være der, hva vet jeg, men jeg syns det er plagsomt...

Anonymkode: 8c35f...872

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi lever i en blå verden. Størst, best, rikest, drit i AML, fagforeningene  og de ansatte.

Anonymkode: f05be...6e2

Skrevet

Det er jo bare naturlig at alle bedrifter vil snakke seg selv opp. Men forsøk heller å snakke med de som jobber der, hva de syntes, hva fungerer, hva fungerer ikke osv. Fordel å bli rekruttert gjennom nettverk, fordi de man kjenner da kan snakke litt mer inngående om arbeidsmiljø, vilkår utover rent skryt. 

Anonymkode: 28153...bea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...