AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1 Skrevet 26. februar 2020 Hvordan funker det med egen-melding på jobb? Har aldri fått lønn de dagene jeg har gitt beskjed om at jeg er syk og ikke får jobbet. Jeg har spurt sjefen om hvordan regler det er for egen-melding hos oss, får ikke svar. Kan jeg bruke egenmelding hvis jeg var borte for to uker siden? Har vært på jobb etter det, men jeg trodde jeg fikk lønn selvom jeg var borte. Anonymkode: af0ce...e0d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #2 Skrevet 26. februar 2020 Du må skrive egenmelding, gi det til sjefen som igjen sender det til lønningskontoret. Eller du sender det direkte til lønningskontoret siden du har en udugelig sjef. 2 uker er forseint. Egenmelding skal sendes inn så fort du er tilbake på jobb. Anonymkode: b9b0e...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #4 Skrevet 26. februar 2020 Er det IA-bedrift har du 24 egenmeldingsdager i kalenderåret og opptil 8 dager sammenhengende før du må bruke sykmelding. Det er 17 dagers karantene mellom hver gang du bruker egenmelding, da må du ha sykmelding om du blir f.eks syk igjen etter 10 dager. Egenmelding skal leveres med en gang du kommer tilbake på jobb. Anonymkode: 46652...cdf 1
Gjest ti10 Skrevet 26. februar 2020 #5 Skrevet 26. februar 2020 Egenmelding skal leveres når du kommer tilbake på jobb, men du må be om egenmeldingsskjema, slik at du får fylt ut. Hvis sjefen prøver å lure seg unna, kan du kanskje spørre kollegene hvordan de pleier å gjøre det? Les deg opp her: https://lovdata.no/nav/folketrygdloven/kap8/§8-23
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #6 Skrevet 26. februar 2020 Er det Hr avdeling hos dere? Eller en annen leder / kollega som vet. Om det ikke finnes så hadde jeg kontaktet lønningskontoret. Anonymkode: 7f408...8e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå