Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt løs mage/diaré som tidlig graviditetstegn? I så fall hvilken dpo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det var ikke et av mine tidlige tegn, og jeg hadde mange. Syns du griper litt etter halmstrå her. Kan godt være du er gravid, men jeg ville i hvert fall ikke basert det på om magen er løs eller ikke. 

Anonymkode: ab0cc...f93

• Liker 5
Skrevet (endret)
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var ikke et av mine tidlige tegn, og jeg hadde mange. Syns du griper litt etter halmstrå her. Kan godt være du er gravid, men jeg ville i hvert fall ikke basert det på om magen er løs eller ikke. 

Anonymkode: ab0cc...f93

Jeg vet.. Jeg griper etter mange halmstrå. Er så vanskelig å ikke overtolke det jeg føler.. Og jeg vet så godt at det ikke nødvendigvis er ett symptom at jeg har løs mage, men jeg håper så inderlig. 😳😕 Og jeg vet det ikke hjelper for meg selv å overtolke alt og kjenne etter, men jeg klarer virkelig ikke la være.. Plutselig er jeg litt tett i nesa og håper at det betyr noe, tisset litt oftere eller kjenner litt murringer. Men alt kan jo være tilfeldig, jeg vet jo det.. Men likevel er jeg «dum» nok til å håpe.. 

Endret av Tussilussi86
Skrevet

Velger alltid å ignorere alle symptomer frem til 10 dpo. Frem til då er hormonutskillelsen så og si det samme m/u graviditet. Og alt enn kjenner på er stort sett på grunn av progesteronet, som på dette tidspunktet er ca like høgt uavhengig av graviditet eller ikke.

Løs mage kan også vere på grunn av kosthold og lign. Men for min del har jeg alltid litt løs mage når progesteronet går nedover. Og for meg et tegn på at mensen kommer om 2-3 dager. 😕 
Håper virkelig at du er gravid! Lykke til!

Anonymkode: c22cd...498

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velger alltid å ignorere alle symptomer frem til 10 dpo. Frem til då er hormonutskillelsen så og si det samme m/u graviditet. Og alt enn kjenner på er stort sett på grunn av progesteronet, som på dette tidspunktet er ca like høgt uavhengig av graviditet eller ikke.

Løs mage kan også vere på grunn av kosthold og lign. Men for min del har jeg alltid litt løs mage når progesteronet går nedover. Og for meg et tegn på at mensen kommer om 2-3 dager. 😕 
Håper virkelig at du er gravid! Lykke til!

Anonymkode: c22cd...498

Da jeg var gravid sist (MA i uke 9) så hadde jeg mange symptomer før 10 dpo og fikk positiv test 11 dpo. Så nå når jeg ikke kjenner noe, så prøver jeg febrilsk å finne «noe» jeg kan tolke som ett symptom. Ett lite håp å klamre meg fast til, men innerst inne tenker jeg at jeg sikkert ikke er gravid siden jeg ikke føler noe slik som sist.. 😭 

Tusen takk 🙏🏻

Skrevet

Ikke stress, når du er stresset gjør det bare slik at det tar lengre tid før du blir gravid. 

Anonymkode: 87858...dbc

Skrevet

Nei, forstoppelse er et vanlig problem hos gravide kvinner i 1. trimester. Løs mage er nok mer vanlig ved pms, mens eller er helt urelatert til hormoner. 

Anonymkode: a3309...cb1

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, forstoppelse er et vanlig problem hos gravide kvinner i 1. trimester. Løs mage er nok mer vanlig ved pms, mens eller er helt urelatert til hormoner. 

Anonymkode: a3309...cb1

Som oftest, jeg hadde ingen problemer under hele svangerskapet. Hadde fin avføring, om det er lov å si. Hadde heller litt løst enn forstoppelse😉😊 så vil tro løs mage, på lik linje med forstoppelse, kan bety begge deler da ingen av delene er periodevis vanlig :)

Anonymkode: 99b5e...8c1

Skrevet

Er du gravid så er du det, med eller uten symptomer. Løs mage tenker jeg er noe du har spist. 

Vet det er vanskelig når man er prøver. Men for egen del er det best å ikke lete etter symptomer før ikm. 

Hilsen prøver i tre år før det satt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...