Gå til innhold

Hvor er det trygt fra corona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg drar til alaska, sibir, svalbar, grønnland, island. er jeg trygg d

Anonymkode: 6ef14...9d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du er ikke redd for influensa? Som dreper minst 900 bare i Norge?

Anonymkode: d5e0e...6e4

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke det jeg spør om.

Skrevet

Synes bare det er hysterisk å være redd et virus som er ufarlig for de fleste av oss. Men ikke redd for influensa. Covid-19 har en dødelighet på 0,9%, influensa på over 4%

• Liker 1
Skrevet

Du er ganske trygg i Wuhan i Kina. 

Det bor 11 millioner der, Ca 0,7% er smittet. Og et veldig lavt antall av disse har omkommet. 

Anonymkode: 7406f...cd0

• Liker 5
Skrevet

Tror du er tryggest om du blir hjemme eller drar på hytta. Om du må innom en flyplass eller andre plasser der det er reisende utsetter du deg selv for unødvendig smitte av risikovillige personer. Foreløpig kan du fortsatt handle. Er du helt paranoid kan du handle matvarer over nett og vaske disse i klorvann eller annen desinfeksjonsmidler. Det kommer til å gå bra... Og jeg er en pessimist som har det meste klart om det skulle bli virkelig ille. Vask hendene grundig og ha hendene i lommene når du er ute blant folk (altså la være å ta på rekkverk og slikt, rekkverk er full av kroppsvæsker alltid, så æsj...). Prøv å unngå store folkemengder og venterom, om viruset bryter ut. Det er mange måter å håndtere viruset, du har like mye rett til å være forsiktig som andre har rett til å være uforsiktig. 

Anonymkode: 9277c...80b

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bare bli i Norge? Drar du til en liten øy med små samfunn så trengs det bare én syk person før hele øya blir syke.

Anonymkode: 80fcc...3a1

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er ganske trygg i Wuhan i Kina. 

Det bor 11 millioner der, Ca 0,7% er smittet. Og et veldig lavt antall av disse har omkommet. 

Anonymkode: 7406f...cd0

Der sitter de i karantene/husarrest i egne leiligheter mens de desinfiserer offentlige områder. Samtidig er byer i karantene. Allikevel stiger antallet smittede... Noe som er bekymringsfullt. Du trenger ikke å vitse om dette.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes bare det er hysterisk å være redd et virus som er ufarlig for de fleste av oss. Men ikke redd for influensa. Covid-19 har en dødelighet på 0,9%, influensa på over 4%

Hvor har du tallene fra? De stemmer ikke med tallene jeg har lest.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit å være bekymret for influensa, men heldigvis kan man vaksinerer seg mot den.

• Liker 2
Skrevet

Man er ikke trygg noen plass. Alle kommer til å dø.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er trygg alle steder der dette viruset ikke befinner seg. Så enkelt er det faktisk. Så er du så redd for dette er det om dette viruset kommer til Norge bare å holde seg hjemme alene til det går over. Den minste kontakt med noe som er infisert av viruset og det er stor sjanse for at du blir smittet. Kan forebygges med god hånd hygiene, men langt ifra sikkert. Du får det på hendene dine og tar deg til munn og nese, og du er smittet. Nå er ikke dette viruset veldig farlig egentlig. Men mange smittet vil gjøre at samfunnet rammes hardt i det henseende at mye vil stoppe opp over en tid. Så dette blir et problem for samfunnet å takle om det blir stor spredning i Norge, ikke stor fare for at du dør om du får smitten om du ellers er frisk.

Skrevet

Jeg vurderer seriøst å kjøpe munnbind nå, selv er jeg ung og frisk, men har flere gamle og syke i familien min jeg bekymrer meg for..

Anonymkode: 23212...f12

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke hørt om noen tilfeller på Island ennå, så reis dit. Med mindre de har stengt flyplassen sin da.

Hvor lenge har du tenkt å sitte der og hekke? Det kan ta måneder før viruset "brenner ut" rundt omkring i verden. Kanskje år.

Anonymkode: c4075...75f

Skrevet

På en selvforsynt seilbåt...

Anonymkode: 1844b...532

• Liker 1
Gjest Von Erich
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer seriøst å kjøpe munnbind nå, selv er jeg ung og frisk, men har flere gamle og syke i familien min jeg bekymrer meg for..

Du er ikke tryggere med munnbind. Det kan gjøre at du blir lettere smittet. Du må bruke det rett for å unngå å bli smittet og det er ikke så enkelt for alle som ikke er vant med å bruke munnbind. Må vite hvordan man skal ta det av og på på riktig måte. Dessuten tar du deg kanskje oftere i fjeset når du bruker munnbind og tar du deg i fjeset er det lett å bli smittet. 

Det viktigste er god håndhygiene. Ikke munnbind. Munnbind er noe de som alt er smittet og syke kan bruke for å unngå å smitte andre. 

Skrevet

Det er storm i et vannglass.....går snart over.

Anonymkode: 04ad1...005

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Feil! Dødeligheten er ti ganger høyere enn for vanlig influensa, i følge overlegen på Ullevål. 

Anonymkode: 63048...ad1

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For sent. Prepperne har kjøpt alle. De har satt på hengelåsen til kjelleren og jekker spagetti a la Capri i dette øyeblikk

Anonymkode: e9d1c...6c3

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For sent. Prepperne har kjøpt alle. De har satt på hengelåsen til kjelleren og jekker spagetti a la Capri i dette øyeblikk

Anonymkode: e9d1c...6c3

Haha. Prøvde å lage et lite lager av spaghetti al Capri, men mann og barn elsker det. Med en gang jeg var ute av huset forsvant en boks. Så kjøper jeg bare fiskeboller, så får de heller lide når nøden er størst. Munnbind har jeg ikke, men vi har noen støvmasker til industrielt bruk. Det får holde. Ellers kan jo man fint lage masker selv, jeg er rimelig sikker på de ikke er vesentlig dårligere enn papirmaskene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...