AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1 Skrevet 26. februar 2020 I går morges gikk jeg på do og tisset med en gang jeg sto opp på morgenen. Så veide jeg meg rett etterpå, i ført kun en t-skjorte og trusa. Da veide jeg 57 kg. Neste dag, i dag, gjorde jeg akkurat det samme, og var i ført samme t-skjorte og en truse. Da veide jeg plutselig 58 kg. Hvordan kan kroppen variere så mye som en kilo i vekt på et døgn bare? Jeg har ikke mensen lenger heller, siden jeg er i overgangsalderen, så det er ikke hormonelt og vann i kroppen osv som kunne være vanlig den gangen jeg hadde menssyklus. Noen teorier? Hva er årsaken? Feil på vekten? Ikke at en liten kilo gjør så mye, men jeg lurer av og til på rare ting 😛 Anonymkode: fb31d...058
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #2 Skrevet 26. februar 2020 Vann og tarminnhold. Anonymkode: 4eca6...66c 1
VET Skrevet 26. februar 2020 #3 Skrevet 26. februar 2020 Cellene våre lagrer og skiller ut vann. Dette reguleres av bla.a. kosthold, stress og hormonsyklus. Det er ikke uvanlig at vekt kan endre seg med 3-4 kilo på et døgn uten at man har prøvd å oppnå endringen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #4 Skrevet 26. februar 2020 Er du seriøs eller er dette en ironisk ment tråd? Hva du har spist, hva du har drukket, hvor mye søvn du har fått, hvor mye salt du har spist, hvor mye karbohydrater du har spist.. Vekta mi varierer med opp til 3 kilo hver dag. Anonymkode: 363a1...a67 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #5 Skrevet 26. februar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du seriøs eller er dette en ironisk ment tråd? Hva du har spist, hva du har drukket, hvor mye søvn du har fått, hvor mye salt du har spist, hvor mye karbohydrater du har spist.. Vekta mi varierer med opp til 3 kilo hver dag. Anonymkode: 363a1...a67 Overhodet ikke ironisk eller noe sånt. Jeg lurte rett og slett. Jeg pleier ikke veie meg særlig ofte, men nå har jeg gjort det fordi jeg ville sjekke om jeg har kommet ned i den vekten jeg ønsker igjen (gikk opp 6 kg i fjor). Jeg hadde selvfølgelig spist middag dagen i forveien, før begge gangene jeg veide meg, men veiingen var på morgenen før jeg spiste eller drakk noe som helst. Har karbohydrater noe å si fra en dag til neste, bare 24 timer? Altså, spiser jeg spaghetti til middag på mandag, så må jeg regne med å gå opp en kilo til tirsdag? TS Anonymkode: fb31d...058
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #6 Skrevet 26. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overhodet ikke ironisk eller noe sånt. Jeg lurte rett og slett. Jeg pleier ikke veie meg særlig ofte, men nå har jeg gjort det fordi jeg ville sjekke om jeg har kommet ned i den vekten jeg ønsker igjen (gikk opp 6 kg i fjor). Jeg hadde selvfølgelig spist middag dagen i forveien, før begge gangene jeg veide meg, men veiingen var på morgenen før jeg spiste eller drakk noe som helst. Har karbohydrater noe å si fra en dag til neste, bare 24 timer? Altså, spiser jeg spaghetti til middag på mandag, så må jeg regne med å gå opp en kilo til tirsdag? TS Anonymkode: fb31d...058 Du går ikke nødvendigvis opp i vekt men kroppen bruker tid på prosesser mat og veske. Du kan rett å slett holdt bedre på på avføring og urine bedre. Derfor en burde regelmessig veie seg. Kanskje veier du 57 til vanlig, kanskje 58.. Anonymkode: 825e4...bd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå