Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første vet jeg ikke hva den store forskjellen mellom shellac og gellack er?

Jeg ble avhengig av å gå til salong å legge shellac for et par år siden på salong. Voksen dame, ikke noe spesiell erfaring med å "pynte" seg slik e.l. Men dette var fantastisk! Ble jo raskt dyrt i lengden, så jeg investerte i en UV-lampe for å legge hjemme selv. Har hatt dette i ca. 1 år nå, og mener jeg har det jeg trenger for å legge lakk selv. Har base, top, rens osv. Og litt forskjellige lakker. Men jeg syns det er så himla stor forskjell på de forskjellige, og det frustrerer meg!

Noen er vanskelig å legge (føles tykkere, og trekker seg nesten sammen før jeg får lagt hånda i lampen). Noen faller av av seg selv omtrent etter bare et par dager, mens andre igjen sitter i ukesvis. 

Hva slags merker/lakk bør jeg gå for? Ønsker jo noen som er lette å legge, og holder minst 2 uker.
I butikkene er utvalget utrolig dårlig når jeg spør etter lakk som brukes i UV-lampe, så har pleid å handle på nettet. Men hører gjerne om det er noen her som har erfaringer!?

Tips til nettbutikker, merke på lakk eller bare generelle tips til legging av lakk (egne negler, viktig) som jeg kanskje ikke har lært meg i løpet av de siste par årene etter at jeg begynte med dette.

Skrevet

Jeg syns depend sin UV-lakk er bra, men den er litt trøblete å få av. De kan fås tak i fra depend.no 

Jeg brukte en periode striplac fra Allessandro, som var superlett (litt for lett) å få av. Men det har blitt vanskelig å få tak i.

Shellac og gellack er bare to forskjellige merkenavn på samme ting tror jeg. :)

Melder meg på med ønske om tips om gode produkter!

Skrevet
2 timer siden, Viktualia skrev:

Jeg syns depend sin UV-lakk er bra, men den er litt trøblete å få av. De kan fås tak i fra depend.no

Har noen fra disse ja. Syns dog det er en fordel at de sitter godt. Aldri hatt problemer med å ta lakken av med aceton. 

Skrevet

Jeg bruker nesten bare gellakk (tror Shellac er et merkevarenavn? :vetikke: ), og mine favoritter er fra Born Pretty Store. De har både egen butikk, og butikk på ebay. Synes også Sensationail har noe bra (top coaten deres er helt fantastisk!), men det er vanskelig å få tak i for tiden. Dvs, jeg har tidligere kjøpt på Vita, men det ser ikke ut som om de har det inne lengre.

Det aller beste resultatet synes jeg jeg får med vanlig fargelakk, og UV overlakk. :jepp: UV-farger har en lei tendens til å krympe synes jeg, så det er litt prøving og feiling med dem.

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, Viktualia skrev:

Jeg brukte en periode striplac fra Allessandro, som var superlett (litt for lett) å få av. Men det har blitt vanskelig å få tak i.

Shellac og gellack er bare to forskjellige merkenavn på samme ting tror jeg. :)

Melder meg på med ønske om tips om gode produkter!

https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-ble-emmas-fingre-etter-bruk-av-helsefarlig-neglelakk/61051693

Anonymkode: 615df...1ed

Skrevet

Det er en grunn til at man drar i salong for å få dette gjort av de som kan det. 

Anonymkode: 615df...1ed

• Liker 2
Skrevet

Husk å bruke solkrem på hendene når du har de i uv lampe. Dette tilsvarer faktisk solarium, og ift hudkreft ville jeg ikke gjort dette ofte. 

Anonymkode: 51e23...bee

Skrevet
På 27.2.2020 den 7.35, ^^Belle^^ skrev:

De aller beste resultatet synes jeg jeg får med vanlig fargelakk, og UV overlakk. :jepp: UV-farger har en lei tendens til å krympe synes jeg, så det er litt prøving og feiling med dem.

Oi, går det an? Hvordan gjør du det da? Vanlig rens først? Base? Og så vanlig negllakk før Top? Og rens til slutt? 

Skrevet
På 29.2.2020 den 4.35, Amatariel skrev:

Oi, går det an? Hvordan gjør du det da? Vanlig rens først? Base? Og så vanlig negllakk før Top? Og rens til slutt? 

Da bruker jeg vanlig base (alkoholrens av neglene er alltid lurt uansett, for å fjerne fettrester) og vanlig neglelakk først. Det må tørke helt før du bruker UV topplakk til slutt. Rens kommer an på hvilken type topplakk du har. Noen topplakker trenger ikke rens. 

Du kan også fint bruke UV base, vanlig lakk og UV topplakk. 

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet
Amatariel skrev (På 26.2.2020 den 15.22):

For det første vet jeg ikke hva den store forskjellen mellom shellac og gellack er?

Jeg ble avhengig av å gå til salong å legge shellac for et par år siden på salong. Voksen dame, ikke noe spesiell erfaring med å "pynte" seg slik e.l. Men dette var fantastisk! Ble jo raskt dyrt i lengden, så jeg investerte i en UV-lampe for å legge hjemme selv. Har hatt dette i ca. 1 år nå, og mener jeg har det jeg trenger for å legge lakk selv. Har base, top, rens osv. Og litt forskjellige lakker. Men jeg syns det er så himla stor forskjell på de forskjellige, og det frustrerer meg!

Noen er vanskelig å legge (føles tykkere, og trekker seg nesten sammen før jeg får lagt hånda i lampen). Noen faller av av seg selv omtrent etter bare et par dager, mens andre igjen sitter i ukesvis. 

Hva slags merker/lakk bør jeg gå for? Ønsker jo noen som er lette å legge, og holder minst 2 uker.
I butikkene er utvalget utrolig dårlig når jeg spør etter lakk som brukes i UV-lampe, så har pleid å handle på nettet. Men hører gjerne om det er noen her som har erfaringer!?

Tips til nettbutikker, merke på lakk eller bare generelle tips til legging av lakk (egne negler, viktig) som jeg kanskje ikke har lært meg i løpet av de siste par årene etter at jeg begynte med dette.

Shellac er helt riktig som mange påpeker et bransjenavn, så shellac er også en gellack. Et lite tips angående krymping er å lakke og herde en og en finger. Gellack begynner "krympeprossesen " med en gang den har blitt påført på neglen. Maybe gelèn reagerer på luft, kanskje derfor den krymper. Bruker selv LED-lampe da den bruker halve tiden for å herde gelèn, mer skånsom sådan.    

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...