Gå til innhold

Hva slags symptomer hadde du da du var gravid med gutt/jente?

Anbefalte innlegg

Gjest Traktorkusken
Skrevet

Hei! Er gravid for 2. gang, sist gang var jeg veldig kvalm og sliten. Da var det gutt.

nå blør jeg mer fra nesa, mer sliten, kald og må tisse mye. 
hadde dere forskjellige symptomer fra når du var gravid med gutt og med jente?😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de var litt forskjellig, var blant annet mer kvalm med jenta, men det har jo ikke noe å si for kjønn. 

Anonymkode: fd79a...f65

• Liker 1
Skrevet

Jeg var også betydelig mer kvalm med nr 2 som er jente kontra nr 1 som var gutt. Ellers nokså likt frem til nå (uke 26).

Anonymkode: 74137...d45

Skrevet

Kjønnet på fosteret har ikke noe å si for hva slags eller hvor sterke symptomer man får.

Det er tilfeldig.

Anonymkode: 5f091...8c1

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjønnet på fosteret har ikke noe å si for hva slags eller hvor sterke symptomer man får.

Det er tilfeldig.

Er det da bare en myte at man blir dårligere med gutt? Har hørt at man blir dårligere da fordi det er så ukjent for kroppen, siden det er et annet kjønn.

Anonymkode: 0318b...9c6

Skrevet

Helt like svangerskap bortsett fra stripa på magen. Opp til navelen med jentene og opp til ribbeinet med gutten.

Anonymkode: 31769...890

Skrevet

Nå skal den neste profeten Muhammed bli født av en mann.

Jeg regner med at han vil ha det vondt, være kvalm og kaste opp under hele svangerskapet.

Las oss håpe at det hele ender med en spontanabort.

Skrevet

2 helt forskjellige svangerskap her. Gutt begge gangene 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det da bare en myte at man blir dårligere med gutt? Har hørt at man blir dårligere da fordi det er så ukjent for kroppen, siden det er et annet kjønn.

Det er en myte, ja. Tenk bare på de med alvorlig svangerskapskvalme, da ville det vært en meget høy prosent av de som fikk guttebarn, men det er det ikke. 

Anonymkode: fd79a...f65

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid hørt at man oftere blir kvalm med jenter, plutselig uren hud skal visst også være et jentetegn. Jeg har gutt, mine symptomer var «kun» ekstrem hodepine i 4 mnd.

Anonymkode: f2032...608

• Liker 1
Gjest Traktorkusken
Skrevet

Takk for svar, alle sammen😊 var bare av ren nysgjerrighet at jeg spør🙈😂 Jeg er den siste jenta som har blitt født jente i familien, så hadde vært litt gøy å fått jente når alle søskenbarn og søsken har fått gutt.😊 gutt er like velkommen, som jente og omvendt.👍🏽 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er en myte.

• Liker 1
Skrevet

Førstemann(gutt) var jeg ikke kvalm overhodet, men kjempe svimmel! Hadde lyst på syrlige ting/drittmat, større mage, fikk også større nese og lepper.

Gravid med jente nå, vært kvalm hele svangerskapet og er det enda, bare lyst på godteri og brødskiver/knekkebrød. Immunforsvaret mitt har streika detta svangerskapet her, vært forkjøla så og si i 20 uker i strekk nå, ikke like tissetrengt og mye mindre mage som sitter høyere opp!

Anonymkode: f0876...3aa

• Liker 1
Skrevet

Vært kun gravid med 2 gutter og kan si deg at svangerskapene var helt forskellige. Nr en i topp form ingen plager nr 2 var jeg sikker på var jente for det var så mye plager og jeg var ikke i form i det hele tatt. Det var gutter begge 2. 

i følge mytene så er man i dårligere form når man er gravid med jente.

Anonymkode: 6a565...98f

Skrevet

Gutt 1. Ekstremt kvalm hele svangerskapet, sykemeldt hele veien, gikk opp lite. Matveien så ville jeg ha motsatt av hva jeg vanligvis liker hele veien. Kun rød saft når jeg vanligvis vil ha gul, kun nidar for meg som kun likte freia, etc. Kun lyst på grønnsaker og fisk til middager. 

Gutt 2. Kvalmen ga seg i uke 15, gått opp mer denne gangen, samme matvaner, men heldigvis mer matlyst. Mer energi, men tidlig bekkenløsning. 

Anonymkode: 1719c...9a7

Skrevet

Gutt: Veldig kvalm fra uke 7-14, masse oppkast, trøtt frem til uke 14, svangerskapskløe siste 2 uker før termin 

Jente: Litt kvalm fra uke 6 til uke 10, null oppkast, bekkenløsning fra uke 15 og til slutt sengeliggende av den grunn 

Jente: Kvalm døgnet rundt fra uke 6 til uke 14, null oppkast, ekstremt trøtt fra uke 6 til uke 25, bekkenløsning fra uke 26.

Anonymkode: c800c...b76

Skrevet

Gutt: Sinnsykt lavt blodtrykk, svangerskapsisjas pluss bekkenløsning og svangerskapsmigrene...  

Jente: Kvalm og kastet opp hvis jeg ikke spiste innen 4 minutter etter jeg våket. Bekkenløsning men ellers i fin form. 

Anonymkode: cb367...f3c

Skrevet
På 26.2.2020 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt myten motsatt, at man blir dårligere eller i hvert fall mer kvalm, med jente. Jeg har hatt to ulike svangerskap og har to jenter. 

Anonymkode: cf98c...321

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...