Gjest motorrypa Skrevet 9. september 2002 #1 Skrevet 9. september 2002 jeg har begynnt å tenke veldig mye på hvordan jeg vil at barnet mitt skal få vokse opp. å tenker veldig mye på min egen barndom og oppvekst. hva som er viktige verdier for meg å lære mitt barn. ting som var viktig for meg å som har spillt en stor rolle i det å vokse opp til å bli det menneske som jeg er i dag. jeg kan ikke gi barnet mitt alt det jeg fikk som liten.. vi lever i en annen tid. der jeg synes alt og alle er så altfor overbeskyttende overfor våre barn. jeg synes ikke at det skal være nødvendig å ha EU godkjent sqand under ett huskestativ for at ungene våre ikke skal slå seg. jeg tror alle barn har godt av å ramle å slå seg litt. det skal være vist at det har jeg gjordt mye utav. klatret i trær å smidd med kniv fra jeg var en tomme stor. å det tror jeg er kjempeviktig for barn å lære. jeg mener at hvis ett barn ikke lærer å ha respekt for ting så har man tapt mye allerede. jeg kommer til å la barnet mitt i fra ung alder få opplæring i bruk av både kniv å hammer å spiker. fordi det er viktige å gode egenskaper å ha med seg i livet. ting er selvfølgeilig ikke som de var da jeg var liten. det er mere å være redd for. mere trafikk på veiene, vi bor på større plasser med mere folk osv. i dag når det ikke er så lenge til jeg skal bli mamma sjøl så er dette ting jeg fokuserer veldig på. å jeg har sjøl et dårlig forhold til min egen mor. å min far mistet jeg da jeg var 11 år gammel. så etter at han døde måtte jeg liksom bli stor i full fart. kunne ikke være barn mere. på en måte å jeg kommer til å prøve å ikke gjøre de samme feilene som min egen mor har begått. - vi er tre søstre i familien. å det er ingen av oss som har et videre godt forhold til vår mor. hun var lite engasjert i livet vårt da vi vokste opp. det virker i dag som om hun ganske enkelt ikke brydde seg på mange områder. hun gidda bare ikke å bry seg med hverken idrett eller hva det nå måtte være. skulle vi være med på noe så måtte vi gjøre alt sjøl. dette har jeg tenkt å rette opp i når det gjelder mitt eget barn. vil åsså kalle mitt barn opp etter min avdøde far, såfremt det blir gutt. det føles som det rette å gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå