Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har veldig lite til overs for televangelister som tar penger for naive og dumme (sorry) personer. Det er ofte snakk om mennesker med ganske lite penger, som ikke er helt med. Men nå i panikken rundt corona-viruset har de funnet noe nytt de kan tjene penger på. Jim Bakker er en televangelist i USA som tjener penger på noe som han mener dreper coronaviruset. Det er helt forkastelig. 
På TV-programmet hans ber de alle kjøpe inn kasser av produktene hans, fordi verden som vi kjenner den vil snart gå under, og da vil verden bli et kaos. De mener at en pakke kaffi vil kunne byttes mot en bil når det skjer. :klaske: 

Endret av Chiyo
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svindlere vil alltid profittere på andre mennesker frykt/desperasjon, dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Denne ulven er ikke kristen. Han er en sjarlatan, som utnytter naive og sårbare mennesker. Jeg tror på Gud, men ikke på svindlere som dette. Denne ekle mannen er en pengegrisk kjeltring. Jeg blir kvalm.

Anonymkode: 95769...35a

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne ulven er ikke kristen. Han er en sjarlatan, som utnytter naive og sårbare mennesker. Jeg tror på Gud, men ikke på svindlere som dette. Denne ekle mannen er en pengegrisk kjeltring. Jeg blir kvalm.

Han kan så absolutt være kristen OG en svindler. Det ville ikke vært første gang! 😄 Forkastelig er det okke som.

Anonymkode: 588a5...266

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han kan så absolutt være kristen OG en svindler. Det ville ikke vært første gang! 😄 Forkastelig er det okke som.

Han kan kalle seg det, uten å være det ja. Det er ikke noe nytt. Forkastelig at sårbare mennesker blir utnyttet på denne måten. Burde vært straffbart.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle kristne er grei. Du kan ikke fornekte hans tro bare fordi han er en kjeltring. Akkurat som folk som fornektet at ABB var kristen.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han kan kalle seg det, uten å være det ja. Det er ikke noe nytt. Forkastelig at sårbare mennesker blir utnyttet på denne måten. Burde vært straffbart.

Han kan kalle seg det ja, men han kan soleklart også være det. Det er ikke sånn at det ikke finnes forkastelige kristne mennesker, så absolutt ikke.

Skrevet

Helt sykt, de sa vel at hvis du donererer 2020 så er barna dine trygge mot corona virus.. 

WTF.. hvorfor??!?!? 

• Liker 2
Skrevet

Og snart kommer big pharma til å håve inn.

Anonymkode: 8fb2e...f64

Skrevet

Har vansker for å se på dette som noe annet enn andre kristne/religiøse. Kristendommen handler kort sagt om : er du ikke kristen vil du brenne i helvette til evig tid -> bli med oss og bli frest og kom til himmelen -> men kirka kan ikke overleve på gode tanker alene, doner til oss tiende kollekt krev statstøtte fra staten etc

Beklager. dette er selvsagt mer åpenlyst, men det er samme prinsipp som ligger

Sorry.

Anonymkode: 2bd7e...597

• Liker 1
Skrevet

Visjon Norge tjener også penger på det. Forkastelig, de burde virkelig skamme seg 😡

https://www.tv2.no/nyheter/11252217/

Anonymkode: 22d5e...650

Fyyyyy faen! 🤬😡🔥 Det der er helt utrolig! Forbanna skurker!

Skrevet

Rett og slett forkastelig. At folk støtter slikt klarer jeg ikke å forstå.

Skrevet

At noen religiøse mennesker bruker dette til å utnytte mennesker for å tjene penger på frykten de har kommer ikke som noe sjokk.

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Chiyo skrev:

Ikke alle kristne er grei. Du kan ikke fornekte hans tro bare fordi han er en kjeltring. Akkurat som folk som fornektet at ABB var kristen.

Ikke alle som kaller seg kristne er greie nei. ABB bekjenner seg ikke som kristen. Det var nor media skrev. Han har forresten sagt at han tror på Tor og Odin, og alt det der.

2 minutter siden, Chiyo skrev:

Fyyyyy faen! 🤬😡🔥 Det der er helt utrolig! Forbanna skurker!

Det er jeg veldig enig i. Jan Hanvold er en skurk, og jeg har selv familie og bekjente, som dessverre ikke evner å se det. Hanvold er falsk.

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han kan kalle seg det ja, men han kan soleklart også være det. Det er ikke sånn at det ikke finnes forkastelige kristne mennesker, så absolutt ikke.

I dette tilfellet, dreier det seg nok mer om business enn tro. Men dette forstår ikke de fleste som ikke er troende selv. Hadde han virkelig vært en sann kristen, ville samvittigheten stoppet ham fra både å lyve og stjele, noe han gjør her. En åpenbar svindel. Så forkastelig og kvalmt. Utrolig at så mange lar seg lure av noe så åpenbart. 

• Liker 1
Skrevet

Har vansker for å se på dette som noe annet enn andre kristne/religiøse. Kristendommen handler kort sagt om : er du ikke kristen vil du brenne i helvette til evig tid -> bli med oss og bli frest og kom til himmelen -> men kirka kan ikke overleve på gode tanker alene, doner til oss tiende kollekt krev statstøtte fra staten etc

Beklager. dette er selvsagt mer åpenlyst, men det er samme prinsipp som ligger

Sorry.

Anonymkode: 2bd7e...597

Dette med tienden er også en løgn. Dette er noe Hanvold og mange andre har tatt bibelvers ut av sin sammenheng, for å tilpasse sin agenda. Tienden er ikke et krav. Det er løgn.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Visjon Norge tjener også penger på det. Forkastelig, de burde virkelig skamme seg 😡

https://www.tv2.no/nyheter/11252217/

Anonymkode: 22d5e...650

En burde ta i bruk kvakksalverloven.

• Liker 1
Skrevet

Ikke alle som kaller seg kristne er greie nei. ABB bekjenner seg ikke som kristen. Det var nor media skrev. Han har forresten sagt at han tror på Tor og Odin, og alt det der.

Men jeg har lest flere steder at han er kristen. Urix har skrevet om hvorfor ABB er en kristen terrorist. https://www.nrk.no/urix/_-han-er-en-kristen-terrorist-1.7735739 
Men jeg ser nå at han har sagt at Jesus er patetisk, så da er han vel ikke kristen. :fnise:  Jeg lurer på hvorfor alle skrev at han var kristen. 🤔 

Skrevet
4 timer siden, Chiyo skrev:

Men jeg har lest flere steder at han er kristen. Urix har skrevet om hvorfor ABB er en kristen terrorist. https://www.nrk.no/urix/_-han-er-en-kristen-terrorist-1.7735739 
Men jeg ser nå at han har sagt at Jesus er patetisk, så da er han vel ikke kristen. :fnise:  Jeg lurer på hvorfor alle skrev at han var kristen. 🤔 

Det vet ikke jeg heller, men de skrev det i hvert fall. En rar skrue som aldri bør slippes ut offentlig igjen er han i hvert fall.

Kikket forresten litt på visjon Norges søppelsending, bare for å se om de forsvarte seg. Noe de gjorde. Der benektet de å ha sagt det de sa, for så å gjenstander samme en gang til, bare sagt på en annen måte. Og brødhodene i salen klappet og ulte. Tragisk. 

Er kanskje for mye å håpe at dette er kroken på døra for visjon Norge, men jeg håper virkelig. Forstod at de skulle granskes over helga eller noe.

Skrevet

For så å gjenta det samme skulle det stå*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...