Gå til innhold

Soverom, stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vanskelig, vi har 4 barn, ett barn bor her 50% og må dele med det ene søskenet, og klager litt på det og vil ha eget rom, men det er ikke flere rom, og så er det og litt dumt at 1 rom skal stå tomt 50% av tiden, hva gjør andre?

Anonymkode: dd9bd...032

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kjøper/leier en bolig hvor det er plass til hele familien. Jeg antar at dette "stebarnet" har en ekte forelder hjemme hos dere?

Anonymkode: 54843...b54

• Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kjøper/leier en bolig hvor det er plass til hele familien. Jeg antar at dette "stebarnet" har en ekte forelder hjemme hos dere?

Selvsagt, men vi har nok ikke råd til større hus

• Liker 11
Skrevet

Mulig at to yngste deler rom? Eller at yngste sover hos dere ved besøk? Eller stovealkove i stua, slik at dere flytter ut ved besøk? Forstår godt at eldstemann ønsker litt privatliv, selv om det er snakk om annenhver uke. 

Anonymkode: e994d...63f

• Liker 6
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt, men vi har nok ikke råd til større hus

Har dere mulighet til å gjøre noe med inndelingen i det huset dere bor i nå? Kan jo være at dere får til å lage et "nytt" rom. 

Endret av Nerine_
  • Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette hadde vært snakk om en familie med 4 helsøsken som bodde sammen hele tiden, måtte man også muligens ha delt rom. Det er ingen menneskerett å ha eget rom, selvom barn/tenåringer mener det. Syns man kan spare seg for slike uttalelser, det er ikke slik at stebarn bor i et kott under trappa, folk gjør så godt man kan og strekker seg så langt som mulig.  

Anonymkode: 9703b...3e4

• Liker 46
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Har dere mulighet til å gjøre noe med inndelingen av det huset dere bor i nå? Kan jo være at dere får til å lage et "nytt" rom. 

Det er det dårlig med, de to barna som deler har allerede det største soverommet, foreldrene har ett lite soverom med bare sengen

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er det dårlig med, de to barna som deler har allerede det største soverommet, foreldrene har ett lite soverom med bare sengen

Hvor gamle barn er det snakk om? 

• Liker 4
Skrevet

Har dere en kjellerstue/loftsstue hvor dere kan sette inn en sovesofa e.l og lage en liten krok til stebarnet? Sette opp en lettvegg et sted..? Jeg mener ikke at det er optimalt, men sånn er det jo noen ganger. 
Hvor gammelt er stebarnet ca? Og de andre barna?

Anonymkode: 8d461...882

• Liker 5
Skrevet

Alder er avgjørende her. En tenåring har større behov for privatliv enn småbarn.

Anonymkode: 22701...96d

• Liker 5
Skrevet

10 jente

7 Gutt

5 Jente

3 Gutt

ts

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette hadde vært snakk om en familie med 4 helsøsken som bodde sammen hele tiden, måtte man også muligens ha delt rom. Det er ingen menneskerett å ha eget rom, selvom barn/tenåringer mener det. Syns man kan spare seg for slike uttalelser, det er ikke slik at stebarn bor i et kott under trappa, folk gjør så godt man kan og strekker seg så langt som mulig.  

Anonymkode: 9703b...3e4

Viktigere at store barn har eget rom enn små barn. Å bli sett på som et stebarn er nok ikke så kjekt. Og selv om barnet er der 50%, så er jo tingene h*ns der 100%. Med mindre h*n bor i en bag?

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 jente

7 Gutt

5 Jente

3 Gutt

ts

Da ville jeg tatt 3 åringen inn på eget rom hver gang 10 åringen var på besøk. 

Eller latt 3+5 dele rom noen år, evt 3+7. 

Anonymkode: e994d...63f

• Liker 6
Skrevet

Setter opp skillevegg hvis mulig 

Anonymkode: 4fe54...74b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Viktigere at store barn har eget rom enn små barn. Å bli sett på som et stebarn er nok ikke så kjekt. Og selv om barnet er der 50%, så er jo tingene h*ns der 100%. Med mindre h*n bor i en bag?

Bor ikke i en bag nei, nei jeg syns fortsatt det er tåpelig å ha flere millioner i gjeld for ett rom skal stå tomt

• Liker 11
Skrevet

Jeg ville latt tiåringen ha eget rom den tiden hun er der, og latt enten 3- og 5-åringen eller 3- og 7-åringen sove sammen. Tiåringens rom kan eventuelt innredes slik at det kan brukes av andre på dagtid de ukene hun ikke er der. De yngste leker kanskje mest på stua foreløpig uansett?

• Liker 7
Skrevet

Hvordan er romfordelingen per nå? Er det kun stebarnet som deler rom med søsken? Er det stebarnet som er 10 år? I så fall burde hun få eget rom så får de to minste dele rom.

Anonymkode: 02c8b...807

• Liker 6
Skrevet

Så 10 åringen har ikke eget rom med de andre har? Det er litt sånn det blir konflikter med stebarn 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bor ikke i en bag nei, nei jeg syns fortsatt det er tåpelig å ha flere millioner i gjeld for ett rom skal stå tomt

Da er det jo det som er problemet ditt- at du ikke anser stebarnet som viktig nok. Min datter bor 50/50 hos meg og far i to uker v gangen- betyr det at du mener hun ikke skulle ha eget rom hos noen av oss fordi hun bare bor hos oss halvparten av tida? 

Anonymkode: 69422...898

• Liker 13
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prioriteringen bør jo være at stebarnet ditt føler seg velkommen, og at det faktisk er plass til henne i huset. Ikke at rommet står tomt 50% av tiden. 

Endret av Nerine_
  • Liker 6
Skrevet

"Dumt at ett rom skal stå tomt 50% av tiden" er virkelig det mest patetiske argumentet jeg vet om, det er en helt latterlig unnskyldning for å behandle stebarnet dårligere enn egne barn. Argumentet med flere millioner i gjeld er også helt absurd, det koster aldri flere millioner ekstra for et soverom. Når man først har kommet opp i mer enn 1 soverom er det man betaler ekstra for bolig med flere soverom veldig lite.

Anonymkode: c950b...f7e

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...