AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1 Skrevet 26. februar 2020 I mange år har stedatter mast om hund. jeg og samboer har vert enig i at vi ikke skal gå til anskaffelse av hund. Stedatter er hos oss annenhver uke og skal reise bort på skole til høsten, samboer er selvstendig næringsdrivende og er mye på jobb. Så da hadde det vert meg som måtte ta meg av denne hunden. Dessuten så har vi andre husdyr som ikke liker hunder. Jeg har vert borte på kurs i forrige uke, og siste kveld før jeg skal hjem får jeg en snapp av en smilende, tårevåt 15 åring som akkurat har fått faren til å bestille hund og ett påføgende bilde av hunden. Jeg mener dette er hårreisende av samboer å i det hele tatt vurdere, og noe jeg aldri trodde han kom til å gjøre. Jeg har IKKE tenkt å ta meg av denne hunden på noen som helst slags måte, og jeg tar ikke hensyn mtp. de andre husdyra... hva gjør jeg nå? Anonymkode: 29e1c...cf9 13
Populært innlegg Jessic_a Skrevet 26. februar 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 26. februar 2020 Sier at dersom DE skal ha en hund så må DE sørge for at den får alt det den trenger. virkelig dårlig gjort av din samboer! 102
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #3 Skrevet 26. februar 2020 Stakkars hund. De må jo avbestille den må før den kommer til dere - det er ikke noe liv for en hund å bli omplassert. Men kanskje de har avtalt at den skal bo hos mor til jenta eller noe sånt? Snakk med samboeren din, du, og gjør det helt klart at hunden er 100 % hans og datterens ansvar. Så får de lese seg litt opp og se hva som lar seg gjøre. Du kommer ikke til å underholde den, trene den, fore den, gå tur eller noe som helst, så du vin gjerne se en plan for hvordan han skal løse dette ifbm jobb. Anonymkode: 14ff8...a91 38
Populært innlegg SansaS Skrevet 26. februar 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 26. februar 2020 Det er så mye mer til hund en folk tror. Å gi den mat og tur er det minste med det. Å oppdra hunder er mye jobb over lang tid. Det er ikke bare å kjøpe en hund og lufte den 2 ganger om dagen, da får man skospisende, ensomme og understimulerte hunder. 61
Lipyros Skrevet 26. februar 2020 #5 Skrevet 26. februar 2020 Nekter å gjøre noe som helst med hunden. Så får han ta den med seg å jobb. Det er ikke ditt valg å kjøpe og ikke ditt ansvar. Kan ikke sambo ta vare på hunden må den selges igjen. Verre er det ikke. 13
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #6 Skrevet 26. februar 2020 Akkurat nå, Firebarnsmor86 skrev: Sier at dersom DE skal ha en hund så må DE sørge for at den får alt det den trenger. virkelig dårlig gjort av din samboer! Jeg kommer altså ikke til å løfte en finger. tisser den inne når de er borte så kommer parketten heller til å bli ødelagt enn at jeg tørker det opp... så firkanta kommer jeg til å være. men uansett så blir det jo ett ansvar/en byrde jeg må ta. dersom den skal på kennel når vi skal på ferie, så må jo jeg bli med på omveien før flyplassen osv 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stakkars hund. De må jo avbestille den må før den kommer til dere - det er ikke noe liv for en hund å bli omplassert. Men kanskje de har avtalt at den skal bo hos mor til jenta eller noe sånt? Snakk med samboeren din, du, og gjør det helt klart at hunden er 100 % hans og datterens ansvar. Så får de lese seg litt opp og se hva som lar seg gjøre. Du kommer ikke til å underholde den, trene den, fore den, gå tur eller noe som helst, så du vin gjerne se en plan for hvordan han skal løse dette ifbm jobb. Anonymkode: 14ff8...a91 Moren er veldig allergisk og er like NEI som meg Anonymkode: 29e1c...cf9 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 26. februar 2020 Det var utrulig respektløst av din samboer. Hadde ikke taklet å ha en sånn mann. Taktikken deres er vel at du faller for hunden til slutt. Trur faktisk jeg hadde tatt med ei lang reise, og gitt beskjed om at ting må tenkes litt over. Anonymkode: 24ebd...85a 60
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #8 Skrevet 26. februar 2020 Fyfader for et overtramp! Hadde gitt klar beskjed om at jeg ikke skulle hatt NOE ansvar for oppdragelse eller pass, det får de ordne sjøl. Å nei, jeg hadde ikke «bare passet den ene gangen», konsekvensen av dummheter som dette får de ta på egen kappe. Anonymkode: e8255...a57 24
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #9 Skrevet 26. februar 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ufattelig dårlig gjort av samboeren din! Jeg hadde spurt han rett ut om han har glemt hva dere har snakket om, og blitt enige om?! Hvis hun skal vekk på skole til høsten, og er annenhver uke hos dere, hva er da vitsen med å skaffe hund?? Er det egentlig samboeren din som vil ha hund, men tør ikke si det til deg?? Da får i så fall HAN ta seg av hunden og, du hadde jo tydeligvis ingen stemme oppi dette! Anonymkode: b9769...781 Ryddet for sitering av avsporing. - Matas, mod. Endret 26. februar 2020 av Matas 22
Sylveon Skrevet 26. februar 2020 #10 Skrevet 26. februar 2020 Jeg hadde blitt rasende om sånt bare skjedde og ikke var diskutert med meg på forhånd - spesielt når man uttrykkelig har sagt nei før. Ja, hadde stått røyk ut av ørene mine om jeg var deg: 19
SoWhat? Skrevet 26. februar 2020 #11 Skrevet 26. februar 2020 Dere har blitt enige om å ikke ha hund, og han bestiller bak ryggen din? Dere kan ikke ha hund fordi du ikke kan/vil. Så enkelt. For en idiot. Tillitsbrudd er dette, og det er noe av det verste i forhold. 17
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #12 Skrevet 26. februar 2020 Tja... Greit nok at du ikke vil ha noe ansvar for hunden, men hvordan er det med de andre husdyrene? Er de dine, og skaffet for deg og dine interesser? Må de av og til passe disse? Anonymkode: 1ccd8...46a 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #13 Skrevet 26. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tja... Greit nok at du ikke vil ha noe ansvar for hunden, men hvordan er det med de andre husdyrene? Er de dine, og skaffet for deg og dine interesser? Må de av og til passe disse? Anonymkode: 1ccd8...46a De er stedatters og felles datters dyr. Jeg tar meg dog av det meste av ansvaret Anonymkode: 29e1c...cf9 9
Emmelise Skrevet 26. februar 2020 #14 Skrevet 26. februar 2020 Har du hatt en samtale med samboer om denne hunden? Jeg vil fryktelig gjerne vite hva hans argument er. 11
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #15 Skrevet 26. februar 2020 1 minutt siden, Emmelise skrev: Har du hatt en samtale med samboer om denne hunden? Jeg vil fryktelig gjerne vite hva hans argument er. Nei, jeg har vert så forbannet at jeg må roe meg litt først.. i tillegg så har han vert mest på jobb. Men jeg tipper at det er som det alltid er.. at han ønsker at datteren skal ønske å være her mer enn hos moren... Anonymkode: 29e1c...cf9 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #16 Skrevet 26. februar 2020 Hadde bedt han avbestille hunden. Nekter han, hadde jeg avsluttet samboerskapet. Anonymkode: 0289b...71a 22
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #17 Skrevet 26. februar 2020 Skal den følge datteren og bo hos dere og moren hennes? Er det en hund samboeren din kan ta med på jobben sin? Anonymkode: 3d68f...8bd 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #18 Skrevet 26. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal den følge datteren og bo hos dere og moren hennes? Er det en hund samboeren din kan ta med på jobben sin? Anonymkode: 3d68f...8bd den skal bo hos oss, fordi datter skal bort på skole og moren sier klart ifra NEI. han kan ikke ta med seg hunden på jobb, nei Anonymkode: 29e1c...cf9 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #19 Skrevet 26. februar 2020 Blir så forbanna på folk som tror det bare er å skaffe seg en hund. Jeg synes det er like travelt med hund, som med barn. Å oppdra hunden er en evig runddans, akkurat som med barna.. Mattilsynet krever vel som et minimum 3 turer, en tur på minimum 1 time? Langline i hagen teller ikke som en av de 3 turene. Man skal ikke skaffe seg en hund fordi det er et trivelig selskap. Det sosiale med hund kommer sist, først skal alle behovene til hunden på plass. Åhr, blir så matt fordi det finnes nok Egoistiske hundeeiere der ute. Anonymkode: cb98d...f64 16
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #20 Skrevet 26. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: den skal bo hos oss, fordi datter skal bort på skole og moren sier klart ifra NEI. han kan ikke ta med seg hunden på jobb, nei Anonymkode: 29e1c...cf9 Det får være deres problem, gi beskjed i klar tale, at de må sørge for å finne pass selv. Anonymkode: e8255...a57 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå