Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du mistrivdes i ny jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet i ny jobb for noen uker siden, merket allerede fra dag 1 at ingenting var som forespeilet på jobbintervju. 

Dårlig med opplæring og må greie meg på eget vis. Føler meg utenfor og alene. Er en ganske sosial person, men her føler jeg at jeg har problemer med å komme inn i miljøet. 

Har vært i arbeidslivet en stund, og vet at ting skal ikke være sånn som det her. De som ansatte meg er sjelden innom for å høre hvordan det går etc.. 

Sluttet i en jobb jeg hadde vært i over flere år fordi jeg ønsket nye utfordringer og bedre lønn. Betingelsene i den nye jobben var bedre. 

Vurderer allerede nå å søke ny jobb. Er det feil av meg? Hvordan formulerer jeg meg i en søknad evt jobbintervju om jeg slutter etter så kort tid? Har nesten lyst å gråte her jeg sitter. All energien min er borte :( 

Anonymkode: 9b897...39c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det! En vaskejobb som var tung og slitsom, og jeg var ikke ferdig før kl 22 og hadde en halvtime å kjøre hjem. Så jeg sa opp etter ei uke. Bedre å gjøre det med engang enn å gå å bli enda mer nedbrutt av det. 

Anonymkode: 1af31...9e1

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har en eller flere langvarige jobber bak deg så er det kanskje greit. Følelsen du sitter med nå kan være riktig. Er det mulig å snakke med lederen evt? Jeg ble syk av å bli i en jobb der jeg fra dag 1 merket at noe var galt. Har du økonomi til det ville jeg tenkt mer på jobbinnhold og miljø enn lønn. Det er jo bare å søke jobber og forklare deg godt i evt intervju, så kanskje du kommer deg vekk fra der du er nå. På den annen side, det er veldig mange jobber hvor man ikke kan forvente å ha det særlig sosialt.

• Liker 1
Skrevet

Tatt det opp med ledelsen. Skjer det ingen endring så finn en annen jobb. Du trenger ikke formulerer så mye om det men spør de på intervju sier du at det ikke var som forventet og at du ikke fikk rett opplæring og oppfølging. Si du er en person som er selvgående, selvstendig, lojal (kjenner deg ikke men ting som passer for deg) men at du trives best med tryggheten du får når du får rett oppfølging. Tro meg. Alle arbeidsgivere vet at det er crap i andre bedrifter ;) 

• Liker 1
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det. Jeg sluttet i en jobb da jeg fikk bedre muligheter et annet arbeidssted og ble lovet både bra opplæring, faste vakter og ganske ok lønn. Sluttet etter 3 uker da det er det verste stedet jeg har jobbet på, sure ledere, forferdelig dårlig opplæring, ting som ble gjort på ulovlige måter og en hel del annet. Det har ingenting å si når du søker nye jobber, bare vær ærlig, men selvsagt ikke for ærlig da ny arbeidsgiver kan se ned på at du snakker stygt om gammel arbeidsgiver dessverre. Fortell at arbeidsstedet ikke ble som du forventet overhodet, dårlig opplæring og at du ble overlatt til deg selv som gjorde igjen at du ikke fikk vist frem dine ferdigheter og gjort en bra jobb som du ellers ville ha klart.

Anonymkode: d3cff...1ac

Skrevet

Opplevd det samme selv. Fikk ny jobb etter 3mnd med bedre betingelser. Sa på intervju at forrige arbeidssted ikke levde opp til forventningene og solgte med inn på det nye.

Anonymkode: e2ce2...4f4

Skrevet

Om det virker veldig dårlig og overhodet ikke svarer til det som ble snakket om på intervju og ikke minst det som evt. fremgår av arbeidskontrakt, så er det bedre å søke seg vekk raskt enn å bli "fanget" for lengre tid før du får mer ansvar. 

Anonymkode: 4c219...f9b

• Liker 2
Skrevet

Jeg trives ikke i jobben min. Har et vikariat frem til sommeren. Etter det ser jeg meg om etter en annen jobb. Nekter å fortsette der jeg jobber nå. Bare søk jobber andre steder. Du trenger ikke legge ut i det vide og brede om hvorfor. Bare Finn på en generell grunn. At jobben ikke hadde de utfordringene du tenkte deg eller noe.

Anonymkode: 03c01...1a3

Skrevet

ts her. Har prøvd å legge det frem for sjefen, men har bare fått tilbakemelding om at vi må ta en ting om gangen og at det blir. Det virker ikke som de har noen plan overhodet. Er skikkelig skuffet og begynner å bli mer og mer irritert over hele situasjonen. Har bestemt meg for å fortsette å søke videre til jeg finner meg en jobb jeg vet jeg kan trives i. Kanskje burde jeg vært mer kritisk da jeg fikk tilbud om jobben, men slik firmaet er utad er det ganske seriøst og her er utviklingsmuligheter.

Det er nesten så jeg vil kontakte min gamle arbeidsgiver, jeg forlot gode kollegaer og mye moro. Angrer bittert nå, selv om jeg vet hvorfor jeg forlot min gamle arbeidsplass. Min tidligere stilling er besatt nå, så det er ganske pinlig å skulle komme krypende tilbake. Huff. Gresset kan definitivt være verre på den andre siden...  :(

Anonymkode: 9b897...39c

Skrevet

Jeg vil anta dere har en tillitsvalgt og en foreningsleder (du er organisert ja?). Begge disse kan du snakke med og få hjelp og støtte slik at det du opplever kan bli tatt tak i raskt.

Arbeidsgiver er heller ikke tjent med at du ikke får opplæring, følger støtte og trives i jobben.

Anonymkode: 5eaaa...839

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opplevd det samme selv. Fikk ny jobb etter 3mnd med bedre betingelser. Sa på intervju at forrige arbeidssted ikke levde opp til forventningene og solgte med inn på det nye.

Anonymkode: e2ce2...4f4

Kan jeg spørre om reaksjonen da du sa at det forrige arbeidsstedet ikke levde opp til forventningene? Spurte de f.eks hva du forventet hos ny arbeidsgiver? Man kan jo også oppleve å bli tatt for å være en krevende ansatt ved å si at noe ikke levde opp til forventningene. Så jeg tenker at man også bør trå litt forsiktig?

Bra du fikk ny jobb! 

Anonymkode: e18ea...dd8

Skrevet

Hvis du får nytt intervju raskt trenger du kanskje ikke nevne denne jobben engang. Men med mindre du bytter jobb svært ofte er det ingenting å bekymre seg for. Helt normalt og greit å velge feil/angre seg en gang. 

Anonymkode: 463e2...733

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...