dillyduzit Skrevet 26. februar 2020 #21 Skrevet 26. februar 2020 (endret) Hatt gastroskopi 3 ganger. Om du bor i nærheten av sykehuset på Sørlandet, avd Arendal anbefaler jeg deg sterkt å få den gjennomført her. Ikke bare husket legen meg, men han forklarte hva han gjorde og var verken irritert eller sint da jeg lå der og brakk meg mens tårene rant. Det skal sies, jeg griner av å brekke meg, ikke fordi det var vondt. Fikk spray i halsen og hele greia var over på en to tre. Pust rolig med nesen hele veien. leser at en ble holdt nede av 3 stk, jeg hadde en sykepleier som holdt meg på skulderen. Endret 26. februar 2020 av dillyduzit
GrønnNellik68 Skrevet 26. februar 2020 #22 Skrevet 26. februar 2020 Har gjort d to ganger. Ja en brekker seg men d må en regne med men det er overstått ganske fort. Minuset her og var at legen var sur og irritert over at jeg i d heletatt var henvist dit ...🙈
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #23 Skrevet 27. februar 2020 Må innrømme at jeg gruer meg endel fordi jeg har hatt forferdelige opplevelser med koloskopi (sikkert pga tarmen var alvorlig betent), og folk sier ofte at gastroskopi er verre. Jeg har problemer med å få slik beroligende, får panikk av hele det opplegget etter noe som ble tvunget på meg i barndommen, så prøver som oftest å gjøre alt uten beroligende medikamenter, men det virker som det er nødvendig i denne undersøkelsen. ts Anonymkode: 08831...3bb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #24 Skrevet 27. februar 2020 Med mindre du har betent hals er det ikke verre med gastroskopi. Har du hørt dette fra noen som hadde betent tarm selv? Gastroskopi er uproblematisk for de fleste, smerten varierer som sagt alt etter smerteterskel. Jeg har lav smerteterskel og overlevde helt fint Anonymkode: e79d1...6ac 1
annelis Skrevet 27. februar 2020 #25 Skrevet 27. februar 2020 19 hours ago, AnonymBruker said: 1 lege stapper ett rør i halsen, 3 stk holder deg nede, du får beskjed om å hoste når den skal ned, valgte å drikke bedøvende middel, om jeg skal det på nytt narkose!!! 3 små stikk/ vevsprøve i mage, om kvelden holder ikke an å ligge eller sitte, det var vondt, må stå hele kvelden Anonymkode: 121f6...e8d De har ikke lov å holde deg nede. Jeg ba sykepleieren å holde meg og hun ga klar beskjed
Elizia Skrevet 27. februar 2020 #26 Skrevet 27. februar 2020 Har ganske høy smerteterskel og lider verken av angst eller er særlig redd av meg. Men dette var noe av det verste jeg har opplevd. Gjorde vondt, konstante brekninger, snørr og tårer rant og fikk helt panikk. Må jeg gjennom det en gang til, må de dope meg ned. Men det er godt å høre at de fleste som svarer her, mener det gikk helt uproblematisk for de😊
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #27 Skrevet 27. februar 2020 Syns det var uproblematisk. Prøv å fokusere på å puste, jeg erfarte at ved å slappe av og puste rolig så fikk jeg kontroll over brekningsrefleksen. Jeg hadde veldig betent tarm (cøliaki), men syns ikke det var ubehagelig på noen slags måte. Anonymkode: 3f5f6...99a
annelis Skrevet 27. februar 2020 #28 Skrevet 27. februar 2020 22 minutter siden, Elizia said: Har ganske høy smerteterskel og lider verken av angst eller er særlig redd av meg. Men dette var noe av det verste jeg har opplevd. Gjorde vondt, konstante brekninger, snørr og tårer rant og fikk helt panikk. Må jeg gjennom det en gang til, må de dope meg ned. Men det er godt å høre at de fleste som svarer her, mener det gikk helt uproblematisk for de😊 Min eksmann har skyhøy smerteterskel og var idrettsutøver. Han sa også det var det verste han var med på. Så vi alle er forskjellige
Aryamili Skrevet 27. februar 2020 #29 Skrevet 27. februar 2020 Syns det var ubehagelig, men gjennomførbart med kun sprayen i halsen. Tårene rant, brakk meg mye og kjente at det føltes som jeg ikke fikk puste, selv om jeg godt visste at det kunne jeg. Hadde en veldig grei sykepleier som strøk meg på ryggen og beroliget meg. Det tar ikke lang tid, heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #30 Skrevet 27. februar 2020 3 hours ago, annelis said: Min eksmann har skyhøy smerteterskel og var idrettsutøver. Han sa også det var det verste han var med på. Så vi alle er forskjellige Og her ble legen sur på meg fordi jeg lagde et par smertelyder mens han holdt på. Når jeg ser hvor fælt det er for noen andre, så tenker jeg at den legen jeg gikk til virkelig var en drittsekk. Anonymkode: e79d1...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2020 #31 Skrevet 27. februar 2020 Huff... Fikk i narkose, men pga noen komplikasjoner og ekstremt lang ventetid må jeg ta på nytt. Legen mente han skulle klare å dope meg langt nok ned til at jeg ikke merket noe uten å måtte ha narkose, så sa ja til å prøve, for å korte ned ventetiden. Men etter å ha lest her, så lurer jeg på om jeg skal kreve å få ny narkose Anonymkode: ab83f...f94
Gjest wahaj Skrevet 27. februar 2020 #32 Skrevet 27. februar 2020 Har veldig høy brekningsrefleks, så første gang jeg gjorde det fikk jeg kun spray i halsen, og jeg brakk meg hele tida. Føltes som en evighet, det var rett og slett forferdelig. Hadde vondt i svelget i flere dager. Så andre gangen ba jeg om beroligende, fikk det mens en annen fant fram slangen, og husker ikke mer før jeg var ferdig, kjente ikke noe i halsen etterpå heller. Så hvis jeg noen gang må igjen blir det med beroligende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå