AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1 Skrevet 26. februar 2020 Jeg er hjemme med barnet mitt på 4 måneder. Vi bor rett ved en barnehage. Jeg ser barnehagen fra vinduet mitt og er litt oppgitt over «praksisen» der. Jeg ser daglig unger ligge å gråte i vognen lenge minst 15 min før de blir tatt opp, barna sover ute. Det hender også at barna aldri blir tatt opp. Innimellom er det så fælt å høre på at jeg har vurdert å gå ned å trøste dem selv. Når barna leker ute står de ansatte, 2-3 stykker i en klynge å prate sammen eller de sitter på en benk på uteområde. Ingen engasjerer seg i lek med barna, det til tross for at jeg daglig ser 1-3 unger gå rundt alene uten noen å være med. Det har også hendt at barna er ute uten en eneste voksen som ser til dem, men det kan hende de følger med fra vindu? Barnehagens lekeområde er inngjerdet. Er dette vanlig praksis? For dette grenser til omsorgssvikt i mine øyne. Må si jeg gruer meg veldig til mitt barn begynner i barnehage i august. Anonymkode: 38375...8e0 2
kalini Skrevet 26. februar 2020 #2 Skrevet 26. februar 2020 DÅRLIG barnehage!! dette skal absolutt ikke skje!! Hadde aldri kommet til å søkt mitt barn i denne bhg! 11
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #3 Skrevet 26. februar 2020 Kanskje ta kontakt med leder i bhg og fortelle om dette? Anonymkode: a4e9a...162 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #4 Skrevet 26. februar 2020 Hjelpes. Nei det er ikke vanlig praksis. Akkurat i det barna skal sove kan det være noen gråter litt. Da står vi med vognen og rugger frem til barnet sovner. Når de våkner tar vi opp med èn gang. Så vi er en person som passer soveområdet og som leverer våkne barn inn til de som er inne. Så akkurat i det vi leverer et barn inn kan det gå 2 min men det er maks. Vi jobber knallhardt med at ingen skal være alene og at vi skal involvere oss i leken. Det er ikke noe som var naturlig for meg i starten men går fint nå. Og barna jobber mye med "vennskapsbenken" og oppmerksomhet rettet mot de som går alene. Noen trekker seg bort selv men da er vi voksne veldig oppmerksom og tilbyr lesestund, være med oss å passe på andre (Gi dem litt ansvarsfølelse) eller snakke med barnet for å finne ut hva som skjer. Det er noen ansatte inne for å ta oppvasken når det er utetid så da kan 1-2 barn også komme med å hjelpe der hvis de har en dag der alt er litt trått. Har du andre barnehager i nærheten? Har de åpen barnehagedag der du kan komme å snakke med de ansatte om hva du ser? Du kan også ringe dem for å avtale en tid kanskje slik at du får snakket med dem om bekymringene dine. Anonymkode: d3f78...893 2
milla80 Skrevet 26. februar 2020 #5 Skrevet 26. februar 2020 Akkurat det du sier der med at små barn ligger og gråter i vognene skjærer langt inn i hjerterøttene. Seriøst det er ille å høre om. Håper ikke dette er vanlig i Barnehager , nei .. skjønner godt at du reagerer ! Da min mellomste gikk i Barnehage var det 4 avdelinger , husker når jeg skulle hente han sto det ofte barn på andre sida av lekeparken og gråt mens de voksne sto bare i klynger og prata videre. Husker jeg reagerte veldig på det den ganga. De gikk ned tilslutt men det tok sin tid..Dette er 10 år siden ,og da minstemann skulle begynne i Barnehage for 2 år siden valgte jeg bevisst en annen barnehage da jeg huska flere slike episoder derfra. Er superfornøyd med Barnehagen vi har nå ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #6 Skrevet 26. februar 2020 Ikke greit i det hele tatt! Familiebarnehage? Hørt en del negativt om dem. Nå er det vel også pålagt med sovevakt etter den tragiske hendelsen i Bergen hvor et lite barn ble kvalt av selen til vognposen. Det fikk vi beskjed om i hvert fall og alle måtte klippe stroppene til vognposene! Helt uakseptabelt at barn ligger alene og gråter så lenge Jeg synes du skal ringe kommunen og fortelle nøyaktig hva du har observert, for barnas skyld. Anonymkode: 3692c...f08 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #7 Skrevet 26. februar 2020 Det du sier om at du har vurdert å gå dit å trøste barna skal du jo selvfølgelig legge fra deg. Hvordan tror du barnehagen hadde reagert om et fremmed menneske hadde gått inn i barnehagen og stått å hengt over barnevognene? Det hadde blitt ramaskrik, og at du attpåtil bor rett ved barnehagen og de da naturligvis hadde sett deg mye rundt om? Nei, bare nei. Hvis dette plager deg så mye får du prate med de ansatte over gjerdet neste gang du går forbi Anonymkode: 98032...00c 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #8 Skrevet 26. februar 2020 Er ikke dette plagiat av en gammal tråd? Unnskyld at jeg spør, men sitter du og dikter opp historier du har lest her før? Anonymkode: a4ea0...4f7 3
Mrs Robinson Skrevet 26. februar 2020 #9 Skrevet 26. februar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke dette plagiat av en gammal tråd? Unnskyld at jeg spør, men sitter du og dikter opp historier du har lest her før? Anonymkode: a4ea0...4f7 Har også lest denne tråden før 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #10 Skrevet 26. februar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke dette plagiat av en gammal tråd? Unnskyld at jeg spør, men sitter du og dikter opp historier du har lest her før? Anonymkode: a4ea0...4f7 Jeg husker også denne tråden. Det må ha vært i fjor sommer/ høst tror jeg. Nesten identisk tråd da. Anonymkode: de05c...97e 1
tangent Skrevet 27. februar 2020 #12 Skrevet 27. februar 2020 Dårlig barnehage. I vår barnehage sitter de voksne i sandkassa med ungene, finner på leker og er tydelig med i leken hver gang jeg henter eller kommer innom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå