Gjest Gulltopp Skrevet 10. juni 2005 #1 Skrevet 10. juni 2005 Jeg har i mange år hatt et veldig dårlig kosthold, stort sett bestående av sjokolade og cola. Nå har jeg så smått begynt å klare å spise mer normalt, og nesten kuttet ut godterier, men jeg lurer på hvordan jeg kan forvente at kroppen reagerer? En venninne mente jeg burde regne med å gå opp i vekt, ettersom jeg plutselig kommer og tilfører kroppen næring, noe den ikke er vant til, og jeg ser logikken, men synes likevel det høres tvilsomt ut med tanke på at kaloriinntaket antagelig vil bli lavere med et sunt kosthold. Hva høres mest logisk ut?
Gjest gjest 0 Skrevet 10. juni 2005 #2 Skrevet 10. juni 2005 Det kommer ann på hva slags kosthold du hadde i utgangspunktet. Hvis du spiste vanlig mat og i tillegg snop og cola vil du gå ned. Hvor mye avhenger av hva du veier og hvor mye snop og cola du pleier å spise. Hvis du derimot spiser for lite normal mat og kompenserer med cola og godterier er det ikke sikkert det endrer seg stort. Men dette kan du selv regne på vet og regne ut hvor mange kalorier du vanligvis spiser og hvor mange du med nytt kosthold kommer til å spise. Er du undervektig kan det tross alt hende du legger på deg fordi (som veninnen din sa) du nettopp får riktig næring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå