Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut på arbeidsmarkedet igjen og søke jobber. Har vært i et vikariat nå i noen måneder. Liker ikke tanken på å være ny igjen. Jeg er sjenert og synes det er vanskelig å bli kjent med nye mennesker. Der jeg har vært nå har jeg følt meg utenfor. Jeg liker ikke å prate så mye når det er mange feks i lunsjen. Og det er heller få eller ingen som prater særlig til meg. Da jeg var ny var det feks ingen som spurte meg om noe da vi treftes i lunsjen. Ingen som prøvde å bli kjent. Det gikk et par - tre uker før en mann som ikke hadde vært der så ofte i lunsjen spurte meg hvor jeg hadde jobbet før osv. Det var kjekt at noen viste interesse på å bli kjent. Da løsner det litt for meg og blir lettere å prate med den personen. Synes det er vanskelig å være den som starter samtalen med flere mennesker jeg ikke kjenner. Så det er jo bare min egen feil at jeg ikke blir inkludert. Føler at det at dem ikke ønsker å bli kjent med meg gir meg dårlig selvtillit. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegger egentlig. Kanskje det er flere som har det slik også?

Anonymkode: 2c4f8...6b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje en psykolog kan hjelpe deg med å bedre selvtilitten? :)

Skrevet

Synes ikke psykolog er helt greien. Det hørtes så voldsomt ut. Føler ikke jeg er helt der likspm. Bare kvir meg til å bli kjent med nye mennesker og føler at det er rart at det er jeg som ofte må ta initiativ til å bli kjent med nye kollegaer, ikke omvendt. Spørsmål som dukker opp i hode mitt er da Hvorfor de andre ikke vil bli kjent med meg. For meg er det naturlig å ønske en ny kollega velkommen og det er gjerne ved å prøve å bli litt kjent med vedkommende. Men nå når jeg selv er ny og de nye kollegaene ikke stiller et eneste spørsmål så kjennes det noe ubehagelig. Gir meg dårligere selvtillitt.

Anonymkode: 2c4f8...6b4

Skrevet

Sånn er det noen steder. Er det godt miljø der ellers? Mye gjennomtrekk? 

Jeg tror du bare må være litt frempå en periode. Du er ny, så det er litt meningen at du skal spørre. 

Anonymkode: e21af...34a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...