Gå til innhold

Ville dere reist til Thailand nå? (Coronavirus)

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne med mann og deres tre barn reiste til Thailand forrige uke og skal være der i tre uker.

Jeg synes dette virker risikabelt mtp coronaviruset. Ville dere reist slik tilstanden er nå?

Anonymkode: 3ad6e...06b

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ren dumskap å reise ditt.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Anonymkode: 7a96a...c9e

• Liker 7
Skrevet

Ja, null problem. Har vært to turer til utlandet siste måneden, og skal til Italia om to ukers tid. 

Som med alt annet i livet - vaksinering, kostholdsråd for gravide - så forholder jeg meg til de retningslinjene myndighetene gir, i stedet for å gi etter for medieskapt hysteri. Så lenge det ikke er anbefalt å reise til visse regioner, så reiser jeg.

Anonymkode: e13d1...cb1

• Liker 13
Skrevet

Ja det ville jeg gjort.

Anonymkode: ee20b...6bb

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som med alt annet i livet - vaksinering, kostholdsråd for gravide - så forholder jeg meg til de retningslinjene myndighetene gir, i stedet for å gi etter for medieskapt hysteri.

Jepp.

Anonymkode: 4c6e1...28c

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, null problem. Har vært to turer til utlandet siste måneden, og skal til Italia om to ukers tid. 

Som med alt annet i livet - vaksinering, kostholdsråd for gravide - så forholder jeg meg til de retningslinjene myndighetene gir, i stedet for å gi etter for medieskapt hysteri. Så lenge det ikke er anbefalt å reise til visse regioner, så reiser jeg.

Det er jo ikke anbefalt å reise til hverken Thailand eller Italia no da😏

Anonymkode: 0fff5...1e2

• Liker 14
Skrevet

Nei, pga fare for å sitte i karantene. Heller ikke interessert i å sitte på fly eller vandre rundt på flyplasser. Jeg hadde synes det hadde vært svært pinlig om jeg var pasient 0 i Norge, om jeg hadde kunne forhindret det.

Anonymkode: 72c87...fde

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke anbefalt å reise til hverken Thailand eller Italia no da😏

UDI har ikke begrensninger på noen av disse landene. Kun Veneto i Italia, ellers kan man reise fritt. Ikke et ord om Thailand. 

Du må ikke tro alt du lese i VG. 

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

UDI har ikke begrensninger på noen av disse landene. Kun Veneto i Italia, ellers kan man reise fritt. Ikke et ord om Thailand. 

Du må ikke tro alt du lese i VG. 

Ok. Kanskje de burde hatt det. Jeg syns ikke folk burde reise noen steder før dette har roet seg jeg. Syns det er helt sykt at folk på død og liv MÅ ut å reise hele tiden.

• Liker 11
Skrevet

Selvfølgelig. Hadde reist til Kina også, uten å blunke.

Anonymkode: 22aaa...522

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Kanskje de burde hatt det. Jeg syns ikke folk burde reise noen steder før dette har roet seg jeg. Syns det er helt sykt at folk på død og liv MÅ ut å reise hele tiden.

Hvis myndighetene mener noe er utrygt, så innretter jeg meg. 

Hva enkeltpersoner mener om å reise under virusutbrudd bryr meg like lite som hva vaksinemotstanderne mener om vaksiner. Privat synsing er en uting. 

• Liker 8
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ingen vaksine mot dette viruset.

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i en bedrift der mange reiser mye, vi har reiseforbud utenfor Europa nå og vil mest sannsynlig få begrensninger på reise i Europa innen kort tid. 

Grunnen til dette er ikke for å beskytte meg eller mine kolleger, vi er friske og vil mest sannsynlig håndtere en runde med korona virus. Men vi har familier og andre nære som kanskje ikke er like godt rustet, jeg er glad jeg ikke skal til Kina nå og kanskje tar med meg virus hjem som vil forvolde skade hos min eller andres familie.

Det er mange vi er glade i som ikke ville overlevd en lungebetennelse, det er disse vi ønsker å beskytte mot dette viruset.

Anonymkode: 9d70c...a2c

• Liker 27
Skrevet
8 minutter siden, Adrenalina61 skrev:

Det finnes ingen vaksine mot dette viruset.

Det vet jeg utmerket godt. 

Jeg viste til at jeg forholder meg myndighetenes råd på alle områder. Jeg føler dette reisehysteriet er på nivå med vaksinemotstanderne, som vet bedre enn myndighetene. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, ville glatt gjort det. Vi har ingen med nedsatt immunforsvar el.l. i familien, så om vi skulle blitt syke, ville det nok gått helt fint. Men det som gjør turen litt skummel, er jo hvis infrastrukturen i landet faller sammen, flyplasser stenges osv.

Anonymkode: ec3b7...5cf

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du det som utgangspunkt er det jo ikke rart at du ikke vil anbefale noen å reise. 

Anonymkode: 4e750...556

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber i en bedrift der mange reiser mye, vi har reiseforbud utenfor Europa nå og vil mest sannsynlig få begrensninger på reise i Europa innen kort tid. 

Grunnen til dette er ikke for å beskytte meg eller mine kolleger, vi er friske og vil mest sannsynlig håndtere en runde med korona virus. Men vi har familier og andre nære som kanskje ikke er like godt rustet, jeg er glad jeg ikke skal til Kina nå og kanskje tar med meg virus hjem som vil forvolde skade hos min eller andres familie.

Det er mange vi er glade i som ikke ville overlevd en lungebetennelse, det er disse vi ønsker å beskytte mot dette viruset.

Anonymkode: 9d70c...a2c

Tror det blir vanligere de nærmeste dagene. I min bedrift kom det et globalt reiseforbud på all ikke-essensiell reiseaktivitet i går. Kun kritisk kunderelatert reiser er tillatt inntil videre. 

Anonymkode: d1e60...d3e

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En venninne med mann og deres tre barn reiste til Thailand forrige uke og skal være der i tre uker.

Jeg synes dette virker risikabelt mtp coronaviruset. Ville dere reist slik tilstanden er nå?

Anonymkode: 3ad6e...06b

NEI!

Thailand er frarådet å reise til av en rekke land, sammen med Sør-Korea, Kina og Italia. Jeg kjenner nok til Thailand til å ikke stole på tallene deres i det hele tatt, og helsevesenet kan være helt krise dersom man ikke får et "skikkelig" sykehus.

Nå har de jo reist, så lykke til, men å dra dit er "galskap" nå. Egentlig er det høyrisikosport å dra noen steder i Asia i begynnelsen av en pandemi, men Thailand ville jeg i alle fall droppet nå.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper det blir karantene på hjemreisen i alle fall, så slipper vi at du potensielt tar livet av noen unødvendig.

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...