AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #1 Skrevet 26. februar 2020 Norge henger kanskje litt mer etter enn det kaoset i USA. Men eksempel Folk forbinder feminisme med likestilling for kvinner og menn... som egentlig ikke er sant. Fyi jeg er for likestilling og likemuligheter. Men det feminisme handler om er at maskulinitet suger, og femininitet er bedre.Hvis det skulle vært min mening så ville jeg sagt noe slikt (pro med maskulinitet er praktiske løsninger, handling. pro med femininitet er empati, veldedighet. negativt med maskulinitet er vold. Negativt med femininitet er å gjøre ikke problemer til et problem) Så det å ta ut det negative, og fokusere på det som gjør et menneske bra ville vært bra... Men det er egentlig ikke det det er snakk om. Og det er faktisk mer forbundet i nymoderne tid til transer enten om man vet det eller ikke. Fordi i et samfunn der menn eksisterer så føler de at det truer deres eksistens eller maktbalanse. Så for å fikse det.. hvorfor ikke la transer som kan være hva som helst kjønn å menge seg rundt. Dermed tar du den makten fra dem, fordi om folk selv ikke vet hvem de er, så er det lett å sette foten ned. Uansett hva slags sex man opprinnelig er. Men mitt problem er at seksualitet og kjønn er en ganske kjedelig hobbi. Første tingen jeg gjør når jeg vokner opp er. Bøker, spill, film.. noe slikt gøy. Det jeg ikke tenker på er seksualitet 24/7 i døgnet. Jeg forstår ikke hvordan noen kan finne det interesant eller gøy generelt sett. Virker ufattelig kjedelig å bruke tiden sin på. Anonymkode: 853c2...414
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #2 Skrevet 26. februar 2020 Kan du skrive innlegget ditt på nytt? Det du skriver gir lite eller ingen mening. Anonymkode: 46468...812 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #3 Skrevet 26. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du skrive innlegget ditt på nytt? Det du skriver gir lite eller ingen mening. Anonymkode: 46468...812 Rolig a' lærer'n! Du kan jo prøve hjelpe hen med innlegget i stedet for å komme med sure oppgulp!? Anonymkode: 9b983...207
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #4 Skrevet 26. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rolig a' lærer'n! Du kan jo prøve hjelpe hen med innlegget i stedet for å komme med sure oppgulp!? Anonymkode: 9b983...207 Tror TS trenger hjelp til mer enn innlegget gitt... forstod ikke noe jeg heller. Anonymkode: 2b842...b5d 7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #5 Skrevet 26. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rolig a' lærer'n! Du kan jo prøve hjelpe hen med innlegget i stedet for å komme med sure oppgulp!? Anonymkode: 9b983...207 Krenka? Det er ikke sure oppgulp å skrive at man ikke forstår hva en person skrive. Jeg vil jo tro at Ts ønsker å gjøre seg forstått. Anonymkode: 46468...812 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #6 Skrevet 26. februar 2020 Til TS: hvor har du det fra at feminisme ikke handler om likestilling mellom kvinner og menn? Kilder? (og nei, radikale feminister teller ikke. Radikalister er ekstremer uansett hva man snakker om). Fra DNL: ''Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, likestilling og rettferdighet for alle, uavhengig av kjønn.'' Sammenhengen din med transkjønnede her forstår jeg ikke i det hele tatt (selv om jeg mener det er en viktig debatt, og som så klart er inkludert i feministisk tankegang). Jeg personlig, som kvinne, synes det er helt fantastisk at det er mennesker som opp gjennom årene har viet sin tid til feminisme, kjønn og seksualitet. Det er kanskje kjedelig for deg, men for kvinner over hele verden har de gjort en sabla god jobb. Det at du ikke tenker på ''seksualitet'' (antar du mener kjønn?) er fint for deg, men det er veldig mange kvinner i verden som får manglende likestilling mellom kjønnene i fleisen hver eneste dag og ikke KAN la være å tenke på det. Anonymkode: 1fc89...2f4 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #7 Skrevet 26. februar 2020 Hvis du synes dette er så uinteressant, hvorfor oppretter du da en tråd om det? Anonymkode: 967c6...e44 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #8 Skrevet 26. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Til TS: hvor har du det fra at feminisme ikke handler om likestilling mellom kvinner og menn? Kilder? (og nei, radikale feminister teller ikke. Radikalister er ekstremer uansett hva man snakker om). Fra DNL: ''Feminisme er en fellesbetegnelse for ideologi, idétradisjon, etikk, politikk, og akademisk virksomhet som handler om frihet, likestilling og rettferdighet for alle, uavhengig av kjønn.'' Sammenhengen din med transkjønnede her forstår jeg ikke i det hele tatt (selv om jeg mener det er en viktig debatt, og som så klart er inkludert i feministisk tankegang). Jeg personlig, som kvinne, synes det er helt fantastisk at det er mennesker som opp gjennom årene har viet sin tid til feminisme, kjønn og seksualitet. Det er kanskje kjedelig for deg, men for kvinner over hele verden har de gjort en sabla god jobb. Det at du ikke tenker på ''seksualitet'' (antar du mener kjønn?) er fint for deg, men det er veldig mange kvinner i verden som får manglende likestilling mellom kjønnene i fleisen hver eneste dag og ikke KAN la være å tenke på det. Anonymkode: 1fc89...2f4 radikalfeminisme er ikke ekstrem feminisme, det er second-wave feminisme, og en motpart til liberalfeministene. Anonymkode: 915bf...dd3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 #9 Skrevet 26. februar 2020 Deg igjen? Hvorfor oppretter du så mange uforståelige tråder med sprø synspunkter? Det er veldig lett å kjenne deg igjen, på skrivemåten og det at du staver hobby "hobbi". Anonymkode: 27873...bd3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå